Als een bye er niet in zit, dan heeft Altius of BVV ook mijn voorkeur, denk ik. Zwaluwen lijkt me ook wel een leuke, soort van derby voor ons.
In het reglement zoals vandaag naar de clubs verzonden staat voor de 1e ronde nog wel deze passage:
In de 1e kwalificatieronde zullen, voor zover mogelijk, een zaterdag amateurvereniging en een zondag amateurvereniging tegen elkaar uitkomen, waarbij geldt dat de wedstrijden in de 1e kwalificatieronde op zaterdag 19 augustus worden gespeeld. Er zal niet in regio's worden geloot en het lot bepaalt wie de thuisspelende deelnemer is.
Ben alleen wel benieuwd hoe ze dat in de praktijk willen uitvoeren dan.
Feyenoord, Ajax, PSV, Vitesse en FC Utrecht krijgen een beschermde status voor de eerste ronde en kunnen elkaar daarin niet ontmoeten. Verder krijgen clubs die op de laatste speeldag van de 1e ronde nog Europees actief zijn, ook een beschermde status bij de loting voor de 2e ronde.
Nog een opvallende bepaling in het reglement:
De KNVB heeft het recht Amstelbier in Amstelglazen te laten schenken in de ruimte waar de loting plaatsvindt.
Krijgen we dus straks toch weer hele volksstammen die het over de Amstel Cup hebben.