KNVB Beker -- (2017-2018)

de waan

Well-known member
Genemuiden verloren wij ooit zo ontzettend onverdiend. Gingen ze lollige liedjes zingen. Brrr...

En een ronde later mochten ze uit tegen Twente.

Maar goed, liefst een bye, anders een onbekende en niet te lastige tegenstander. Doe maar Altius dus. Of CSV Apeldoorn uit, kan ik op de fiets, plus weerzien met mijn vriend Peter Boeve.
 

Unregistere

Well-known member
Als een bye er niet in zit, dan heeft Altius of BVV ook mijn voorkeur, denk ik. Zwaluwen lijkt me ook wel een leuke, soort van derby voor ons.

In het reglement zoals vandaag naar de clubs verzonden staat voor de 1e ronde nog wel deze passage:

In de 1e kwalificatieronde zullen, voor zover mogelijk, een zaterdag amateurvereniging en een zondag amateurvereniging tegen elkaar uitkomen, waarbij geldt dat de wedstrijden in de 1e kwalificatieronde op zaterdag 19 augustus worden gespeeld. Er zal niet in regio's worden geloot en het lot bepaalt wie de thuisspelende deelnemer is.

Ben alleen wel benieuwd hoe ze dat in de praktijk willen uitvoeren dan.

Feyenoord, Ajax, PSV, Vitesse en FC Utrecht krijgen een beschermde status voor de eerste ronde en kunnen elkaar daarin niet ontmoeten. Verder krijgen clubs die op de laatste speeldag van de 1e ronde nog Europees actief zijn, ook een beschermde status bij de loting voor de 2e ronde.

Nog een opvallende bepaling in het reglement:

De KNVB heeft het recht Amstelbier in Amstelglazen te laten schenken in de ruimte waar de loting plaatsvindt.

Krijgen we dus straks toch weer hele volksstammen die het over de Amstel Cup hebben.
 
Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member
Dus toch zazo-duels. Inderdaad benieuwd hoe ze dan precies gaan loten.
Ik zie 2 opties:
1) 2 potten met zaterdag en zondagclubs en daaruit 14 wedstrijden loten. De resterende clubs hebben een bye. De kans op een bye is dan echter niet gelijk voor een zaterdag of zondagclub (er zijn 28 zaterdag en 26 zondagclubs geplaatst voor de 1e voorronde volgens mij)
2) Eerste willekeurig 26 clubs vrijloten. En dan de overige 28 clubs in een zaterdag en zondagpot. Bij ongelijk aantal op het laatst enkele za-za of zo-zo wedstrijden.
 

Unregistere

Well-known member
Zoiets zal het inderdaad wel moeten zijn. Waarbij optie 2 best tijdrovend is of ze moeten alle balletjes twee keer maken. We zullen het zien volgende week!
 

Unregistere

Well-known member
Hopelijk weer een mooie plaats morgen. Vorig seizoen zat ik vooraan, dat was wel prima. Kun je gelijk controleren of ze geen fouten maken. Ze vergisten zich toen nog wel een paar keer in een logo, maar dat werd snel rechtgezet.

Ben benieuwd of er nog 'forumduels' uit komen rollen morgen. Als een bye niet lukt en Altius, BVV of Zwaluwen ook niet, is dat een leuk alternatief. Uit naar HSC '21 of zo.
 

JMD

Well-known member
Pfff, had een grotere kom genomen... Nu is er niet te husselen.

1 zaterdagploeg dus naar de zondag. Na de duels geloot te zijn is bekend wie vrijgeloot is.
 

erka

Well-known member
Gaat een stuk professioneler en duidelijker dan voorgaande jaren, moet ik zeggen.
 

JMD

Well-known member
Gaat een stuk professioneler en duidelijker dan voorgaande jaren, moet ik zeggen.

Zeker. Alleen staat dat bord half voor het scherm... Is voor mensen vooraan niet leesbaar.

De 3eklasser is vrijgeloot... :)
 

erka

Well-known member
Be Quick komt uit Groningen maar het stadion staat 100m over de grens in Haren, heren. Niet zo fluisteren :)
 

de waan

Well-known member
Perfecte loting, kon niet veel beter. 1e ronde vrij, 2e ronde thuis en niet tegen een divisieclub.
 
Bovenaan