KNVB Beker -- (2017-2018)

de waan

Well-known member
Maar er wordt eerst alleen geloot voor de twee voorrondes. De profs blijven nog even in hun hok dus.

de waan

Well-known member
Ik heb het nagevraagd bij de club, maar daar is verder niks over gezegd in de uitnodiging. Je kunt een poging wagen het na te vragen bij de publieksafdeling van de KNVB.

JMD

Well-known member
Maar er wordt eerst alleen geloot voor de twee voorrondes. De profs blijven nog even in hun hok dus.
Weet ik.

Maar het ging me nu vooral om de ploegen uit de Bollenstreek, en die stromen op Katwijk na wel allemaal in de voorronde in.

de waan

Well-known member
De laatste jaren werd ook steeds al voor de eerste ronde geloot, vandaar dat ik het even meldde.

Unregistere

Well-known member
Vorig jaar was het ook alleen voor de eerste twee voorrondes, toen zijn ze daar al mee begonnen. Daarna werd iedereen weer apart uitgenodigd voor de loting voor de eerste ronde, op de zeer praktische zaterdagavond.

Forza AZ

Well-known member
De KNVB heeft bekend gemaakt hoe de plaatsing voor de kwalificatierondes wordt gedaan.

Q1: 24 clubs uit de districtsbeker + 30 3e Divisie -> 26 vrijgeloot, 28 duels
Q2: 14 winnaars Q1 + 26 vrijgelote clubs + 14 2e Divisie

http://www.knvb.nl/nieuws/betaald-v...mateurclubs-de-strijd-om-de-knvb-beker-201718

Toch wel opvallend. Clubs uit de lagere klassen kunnen dus ook vrijgeloot worden terwijl de Derde Divisie clubs wel al in de 1e voorronde moeten aantreden.

Unregistere

Well-known member
Hmm, dan dus hopen op vrij loten of anders toch Altius thuis.

Ik zie zo gauw niets over de wens zoveel mogelijk zaterdag vs zondag. Zullen ze dat principe ook los laten?

Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Ik zie zo gauw niets over de wens zoveel mogelijk zaterdag vs zondag. Zullen ze dat principe ook los laten?

Dat kan ook haast niet meer, omdat je niet vooral weet welke teams vrijgeloot zijn. In het verleden lootten ze met balletjes uit twee bakken.

Fregge

Well-known member
De 2e kwalificatieronde is de woensdag er na. Dus ik verwacht niet dat veel clubs over zullen schakelen naar de zondag.

Unregistere

Well-known member
De 2e kwalificatieronde mag eventueel ook op 26 of 27 augustus gespeeld worden, maar dat lukt niet bij clubs uit de divisies uiteraard.

Dat kan ook haast niet meer, omdat je niet vooral weet welke teams vrijgeloot zijn. In het verleden lootten ze met balletjes uit twee bakken.

Klopt, vorig jaar nog live gezien, die twee bakken. Dit jaar ben ik er normaal gesproken weer bij. Beetje duimen draaien voor een vrijgelote status in kwalificatieronde 1....

En inderdaad, dat maakt het lastig om nog te sturen op zaterdag vs zondag, zoals voorheen. Dus dat principe zal dan wel vervallen.

Nou, roep maar dan allemaal, welke tegenstanders zouden jullie willen hebben voor je club?

Altius en BVV zullen wel populair zijn. Zal je zien dat die vrijloten in ronde 1 en daarna elkaar treffen. :D

Laatst bewerkt:
Bovenaan