KNVB Beker -- (2017-2018)

PES5

Administrator
Forumleiding
Lijkt me vrij standaard dat ze duizenden kaarten hebben uitgedeeld. Hoeveel mensen zouden er een kaartje kopen voor die wedstrijd?

Ik denk PSVRick en stc.

En @vakx, natuurlijk zit het stadion vol met schooljeugd en sportverenigingen. Jij weet ook dat het zo werkt, alleen je wilt hier stoer komen doen met een uitverkocht stadion.

Neemt niet weg dat dit soort acties natuurlijk prima zijn voor de jeugd en de klantenbinding.
 

Joost

Well-known member
Altijd maar meteen weer uitgaan van het negatieve, cynische, badinerende. Jongens toch.

Volgens mij valt het wel mee met die kinderen.
En heeft het meer te maken met de schappelijke prijzen (voor 15 euro ben je erbij) en - gelet op de korte afstand tussen Venlo / Eindhoven - streekderby karakter.

Er zijn nog kaartjes. https://tickets.psv.nl/nl/saleflow/event/3cb0d3c1-83c4-e711-940a-0050568421c8/home/area
Er is niemand die PSV v VVV als streekderby ziet en 15 euro is best een hoop geld voor een potje voetbal op een koude doordeweekse dag in december.

Minstens 20.000 kinderen dus.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Er is niemand die PSV v VVV als streekderby ziet en 15 euro is best een hoop geld voor een potje voetbal op een koude doordeweekse dag in december.

Minstens 20.000 kinderen dus.

Daar mag sowieso wel naar gekeken worden. Bekervoetbal is nou eenmaal doordeweeks en dat plan je nou eenmaal in gedurende de competitie verspreid over het jaar. Maar daarnaast zijn er ook wat doordeweekse speelrondes uitgerekend in de koude wintermaanden ingepland.
 

Maasveld

Well-known member
Daar mag sowieso wel naar gekeken worden. Bekervoetbal is nou eenmaal doordeweeks en dat plan je nou eenmaal in gedurende de competitie verspreid over het jaar. Maar daarnaast zijn er ook wat doordeweekse speelrondes uitgerekend in de koude wintermaanden ingepland.
Dat komt omdat veel weken bezet zijn door Europees voetbal en interlands.
 

ALenstra

Well-known member
Het aanvangst-tijdstip van 18.30 werkt ook niet mee. Dan is het wel logisch dat men schoolkinderen tegen een laag prijsje in het stadion probeert te krijgen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat komt omdat veel weken bezet zijn door Europees voetbal en interlands.

Dat snap ik, maar zijn er echt geen vrije midweken in warmere maanden?

Het aanvangst-tijdstip van 18.30 werkt ook niet mee. Dan is het wel logisch dat men schoolkinderen tegen een laag prijsje in het stadion probeert te krijgen.

Half zeven en kwart voor negen dragen ook bij aan de feestvreugde. Als het donderdag verlengen wordt, dan lig ik lekker laat in mijn nest.
 

stc

Well-known member
Ik denk PSVRick en stc.

En @vakx, natuurlijk zit het stadion vol met schooljeugd en sportverenigingen. Jij weet ook dat het zo werkt, alleen je wilt hier stoer komen doen met een uitverkocht stadion.

Neemt niet weg dat dit soort acties natuurlijk prima zijn voor de jeugd en de klantenbinding.

Sowieso ben ik erbij. Maar goedkoper dan de prijzen die nu worden aangehouden. Seizoenskaarthouders hebben een lagere ticketprijs.
 

vakx2.0

Banned
Laat jij - als ooggetuige ter plaatse - PES5 etc. nog even even weten of ze gelijk hadden en dat het stadion inderdaad voor 2/3 met kinderen gevuld is woensdag?
 

stc

Well-known member
Laat jij - als ooggetuige ter plaatse - PES5 etc. nog even even weten of ze gelijk hadden en dat het stadion inderdaad voor 2/3 met kinderen gevuld is woensdag?

Dat zal ik zeker doen. Ik denk overigens wel dat er veel kinderen komen. Was ook zo in het vorig seizoen tegen Roda thuis voor de beker en in de EL voorronde tegen Osijek gezien het tijdstip en de vakantie. Overigens waren deze wedstrijden niet uitverkocht.

Zo te zien is de wedstrijd nog niet uitverkocht, want een snelle blik op de site geeft aan dat er nog ongeveer 3000-4000 kaarten beschikbaar zijn.
 

JMD

Well-known member
Daar mag sowieso wel naar gekeken worden. Bekervoetbal is nou eenmaal doordeweeks en dat plan je nou eenmaal in gedurende de competitie verspreid over het jaar. Maar daarnaast zijn er ook wat doordeweekse speelrondes uitgerekend in de koude wintermaanden ingepland.
Tsja, zoveel ruimte is er midweeks niet in het voorjaar... (Dit seizoen wel natuurlijk, maar je kan er met de planning niet vanuit gaan dat geen enkele NL ploeg ver gaat komen. Als ze vorig seizoen hadden gedacht dat 'er vanaf april niemand meer in de EL zat voor Nederland', dan had Ajax/de KNVB een probleem gehad als er eredivisierondes gepland waren in Europese weken)

Overigens is er mid april ook een midweekse ronde (en begin februari nog 1)
 

vakx2.0

Banned
Vind het helemaal niet raar. Er zijn nou eenmaal een groot aantal bekerrondes, en die moeten op de kalender worden ingepast. Prima weer woensdag. Niet zeuren, voetballen.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
KNVB Beker -- (2017-2018)

Vindt het helemaal niet raar. Er zijn nou eenmaal een groot aantal bekerrondes, en die moeten op de kalender worden ingepast. Prima weer woensdag. Niet zeuren, voetballen.

Jij zit braaf in het Philips Stadion al die midweek wedstrijden?
 

vakx2.0

Banned
Jij zit braaf in het Philips Stadion al die midweek wedstrijden?

Nee, ik zit niet altijd braaf in het Philipsstadion. Daarvoor woon ik er nu te ver vandaan. Maar ik heb het wel jaren gedaan ja... ook midweeks.

Maar daar gaat het niet om. Het is puur een kwestie van ruimte... je kunt niet alles naar het voorjaar opschuiven. Dat past simpelweg niet op de kalender.
 
Bovenaan