KNVB Beker -- (2017-2018)

Joost

Well-known member
Ik vind dat toch wel bijzonder van VVSB. Die kunnen zich blijkbaar opladen voor dergelijke duels en de BVO's hebben dat maar niet door en blijven ze onderschatten.
Grootste stunt natuurlijk van Swift. Leuk!!!

Ik vraag me af of het wel opladen was voor VVSB. Kwalitatief deden ze gewoon niet onder voor Telstar.

Ik hoorde de doelman van Dordrecht, die stond ook langs de kant in Capelle, vertellen dat zijn ploeg bij GVVV maar drie keer aan de overkant was geweest en meer dan terecht verloor.

Je kunt ondertussen wel stellen dat wanneer een Tweede divisie club thuis loot tegen een ploeg uit het rechterrijbaan van de Eerste, dat de tweede divisionist favoriet is.
 

Unregistere

Well-known member
Ik zie nu dat het scheidsrechter Nagtegaal uit HIA was. Eens kijken of ik vanavond nog wat meer te weten kan komen over dit merkwaardige gebeuren.
 

Forza AZ

Well-known member
Maakt het heel veel uit of je die penalty's zo neemt?

Uit de statistieken blijkt dat de ploeg die begint een stuk vaker wint in het huidige ABAB systeem. Met het nieuwe ABBA systeem verwachten ze dat dat voordeel weggenomen wordt.

Dus in principe is het eerlijker zoals het gisteren bij Lisse-Hoek gedaan is, alleen is het niet volgens de regels van de KNVB-beker van dit seizoen.
 

Forza AZ

Well-known member
Het verloop blijkt nog vreemder geweest te zijn van de strafschoppenserie:

"Na deze serie was de stand 4-4. Hierna moest worden overgestapt naar om en om een penalty. FC Lisse schoot raak en HSV Hoek miste. Je zou zeggen FC Lisse winnaar. Groot is dan de teleurstelling dat even voor half twaalf de KNVB belde dat er een onderzoek komt."

Dus na het ABBA systeem gehanteerd te hebben bij de eerste 10 strafschoppen schakelde de scheidsrechter voor de 11e en 12e strafschop weer over naar het ABAB systeem.

Dus op deze manier:
LH HL LH HL LH LH

Volgens het nieuwe ABBA systeem had het moeten zijn:

LH HL LH HL LH HL
 

Unregistere

Well-known member
Scheids mag van de KNVB verder geen uitspraken doen over de gebeurtenissen, behalve dat er een foute procedure is gevolgd.
 
Bovenaan