KNVB Beker -- (2017-2018)

JMD

Well-known member
Het verloop blijkt nog vreemder geweest te zijn van de strafschoppenserie:



Dus na het ABBA systeem gehanteerd te hebben bij de eerste 10 strafschoppen schakelde de scheidsrechter voor de 11e en 12e strafschop weer over naar het ABAB systeem.

Dus op deze manier:
LH HL LH HL LH LH

Volgens het nieuwe ABBA systeem had het moeten zijn:

LH HL LH HL LH HL

Las het idd ook. Denk dus dat de voorzitter van Lisse gelijk heeft, hij zegt: na 5 penalty's ieder was het gelijk, daarna zijn we naar het normale systeem gegaan, dus verwacht hij dat Lisse gewoon doorgaat.
 

JMD

Well-known member
Nee, alleen de strafschoppen die in de volgorde B-A zijn genomen...
Ik denk dat dat niet gaat gebeuren, want Hoek had juist voordeel van de situatie zoals die gisteren op Ter Specke gespeeld werd. Normaal gesproken hadden zij steeds de 'gelijkmakende penalty', maar nu mochten ze de 2e en 4e als eerste nemen. Dat voordeel hebben ze niet benut.

Zeer slordig van de scheids overigens.
 

Joost

Well-known member
Uiteindelijk heeft niemand voordeel of nadeel gehad bij de volgorde. Ik denk dat de KNVB het alleen juridisch nog moet aftikken met Hoek want het is niet conform het reglement geweest.
 
G

Gast

Guest
Mooie pot met veel strijd gezien (Fey-ADO), jammer dat het zich niet uitbetaalde :)
 

Pascallovic

Well-known member
Je blijft je erover verbazen dat scheidsrechters zo vaak van die rare dingen doen.
ER lopen nu zoveel experimenten in verschillende landen met videorefs, doellijntechnologie, 4e wissel bij verlenging en de Abba methode bij strafschoppen dat sommige arbiters door de bomen het bos niet meer zien
 

erka

Well-known member
1-0 voor Hercules, 4 verdedigers kunnen de spits van Hercules niet aan.

:jerry: :jerry:

Ik zei het gisteren al.
 

erka

Well-known member
Drost komt zelfs tegen Hercules geen man voorbij en verliest elk duel. Hoe is die gast ooit profvoetballer geworden? Via de Bonuskaart van de Appie?
 

erka

Well-known member
Dit is echt onwaarschijnlijk lachwekkend. Het Herculespubliek vermaakt zich opperbest! Hup Hercules!
 

JMD

Well-known member
ER lopen nu zoveel experimenten in verschillende landen met videorefs, doellijntechnologie, 4e wissel bij verlenging en de Abba methode bij strafschoppen dat sommige arbiters door de bomen het bos niet meer zien
Dat zal best allemaal, maar je wordt toch gebrieft door de KNVB van tevoren?

Bij hockey had een tijd lang elk toernooi allemaal aparte regels, zelfs de speeltijd veranderde per toernooi. Ging nooit fout.
Bij tennis heeft elk toernooi ook zijn eigen regels (No Ad/ supertiebreak / etc.), daarvan wordt de umpire op de hoogte gesteld.
 

erka

Well-known member
De eerste helft van Hercules-Groningen is het allerslechtste wat ik ooit gezien heb van de FC. Zelfs tegen dit niveau kun je niks cre?ren. Dit kan niet zonder gevolgen blijven, voor trainer ?n aantal spelers.
 
Bovenaan