KNVB Beker 2016/17

Joost

Well-known member
Maar ja, dat waren officieel profclubs natuurlijk.

Ja officieel wel. Ik weet wel dat er in 1967 toen Roda JC met 2-3 won bij Fortuna '54 geen full-prof in het veld stond. Pas enkele jaren later, toen Roda al in de 1e Divisie zat werd er groots aangekondigd dat er een aantal spelers full-prof werden om zo te kunnen doorstoten naar de Eredivisie.
 

de waan

Well-known member
Ik denk niet dat er in de tweede divisie ooit een fullprof heeft gespeeld. En in de eerste divisie ook nauwelijks tot circa 1990.
 

Unregistere

Well-known member
Met corners was het 11-1 of zo.

Dat is zo, daar waren ze wel dreigend mee en daar kwamen we best een paar keer goed mee weg. Maar dat was eigenlijk ook min of meer het enige. Als onze doelman die fout niet had gemaakt, was er denk ik nooit meer een verlenging gekomen. Maar goed, kan gebeuren. Kort daarna had hij nog een fantastische redding.

Bij Spakenburg zit het niet echt goed, heb ik het idee. Veel gemor, ook van spelers richting trainer. Benieuwd of die er nog lang zit... Het zijn individueel over het algemeen goede spelers, maar absoluut geen team. Dat gaf denk ik de doorslag in ons voordeel, plus het feit dat ze best veel tegengoals incasseren.

Nu hopen op een mooie loting, van mij mag het wel een bvo worden inmiddels na al die tweededivisionisten.

Kozakken Boys altijd (nou ja, die ene keer) lastig.

Wat een drama was dat. Heijblok met een blunder in de 90' minuut en Rommedahl in de verlenging met een lucky 1-2.

Toenmalig Kozakken Boys-doelpuntenmaker Willem Looijen is nog steeds 'beroemd' vanwege dat doelpunt. Al een week lang voorbeschouwingen in de krant, natuurlijk kwam hij ook voorbij.

Die opstelling die jij plaatste lijkt mij een logische. Al gaat Bosz misschien voor sentiment en gunt hij Frenkie de Jong een basisplaats in zijn eigen omgeving.

En gefeliciteerd Unregistere! Prima seizoen hebben jullie tot nu toe.

Thanks!!

Ik denk dat je gelijk hebt.

96-97 wonnen de amateurs van Feyenoord met 2-3 bij FC Utrecht.

Klopt inderdaad. Mooi potje was dat. Onze assistent-trainer speelde toen nog bij SC Feyenoord, die vertelt nog regelmatig over die wedstrijd.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Was de meest logische opstelling, dus ik had verwacht dat de eigenwijze Bosz nog wel zou afwijken.
 

Unregistere

Well-known member
Twee keer Cassierra, terwijl ik twee van de KB-verdedigers nog zo voor hem had gewaarschuwd op Facebook. :eek:

Als ze zo doorgaan, haalt Ajax de dubbele cijfers. Lijkt me nu ook weer niet de bedoeling voor de Werkendammers. En hopelijk mag Frenkie de Jong ook nog even meespelen, veel familie en vrienden van hem in het publiek.

Ondertussen nog even nagenieten van gisteren: https://sites.google.com/site/bvvba...2017/knvb-beker-2016-2017/spakenburg-aswh-2-3
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dat Kozakken Boys stelt zo te zien ook echt geen fuck voor zeg. Opgerold worden door een B-team van Ajax. Triest...
 

Unregistere

Well-known member
Dat Kozakken Boys stelt zo te zien ook echt geen fuck voor zeg. Opgerold worden door een B-team van Ajax. Triest...

Is denk ik eerder een nadeel voor ze. Die jonge gasten zijn veel gretiger in zo'n potje dan de gearriveerde spelers, die het als verplicht nummer zien. Maar goed, Buijs kan sociaal gaan wisselen nu en drie jongens belonen met een invalbeurtje. Everton Pires Tavares bijvoorbeeld en natuurlijk fanatiek Ajax-supporter Leon Bot.
 

Pascallovic

Well-known member
Dat Kozakken Boys stelt zo te zien ook echt geen fuck voor zeg. Opgerold worden door een B-team van Ajax. Triest...
Als je bepaalde doelpunten ook ziet, dan is dat niet best. Aan de andere kant staat er wel gewoon een elftal wat in de Eredivisie makkelijk linkerrijtje speelt.
 

Bernardo

Well-known member
Cerny. En dan zie je die Traore elke week stuntelen op de rechtsbuiten.

Sowieso onbegrijpelijk dat Cerny en Nouri niet vaker de kans krijgen van Bosz.
 
Bovenaan