Unnekuukse
Active member
Ben plotseling zeer benieuwd naar de mening van Andre Wetzel... mg:
Dan moet er eigenlijk alsnog een lichtere straf komen (overspelen vanaf 12e minuut, geldboete of zoiets). Want Kozakken Boys maakte wel een fout.Vind ik terecht omdat de opgelegde straf te zwaar was voor de begane overtreding/vergissing .
Ik vind dit heel mooi nieuws. Straf was in mijn ogen belachelijk, omdat er nooit sprake is geweest van enige opzet. Lukoki was bij de warming-up, stond op het opstellingenformulier van de Boys zelf en is dus niet 'verstopt' om later als verrassing ineens op te duiken. Goed dat de rechter snapt dat goedwillende vrijwilligers per ongeluk een foutje kunnen maken.
Voor HBS ook fijn, kunnen ze zich weer volledig op de competitie richten. Het geld vinden ze bovendien toch niet belangrijk, als nette vereniging waar niet betaald wordt.
Dit zou dus betekenen dat elke speler je achteraf nog op het formulier kan zetten. Dit haalt de waarde van het formulier compleet weg.
Eens dat de uitsluiting een veel te zware straf, maar zoals eerder is geopperd een straf zoals bijvoorbeeld opnieuw spelenEr was inderdaad sprake van een fout/ vergissing en het lijkt me , met Forza AZ, logisch dat Kozakken Boys een straf krijgt opgelegd.
Alleen... die uitsluiting was een te zware straf.
Het is overigens niet de eerste keer dat de tuchtcommissie van de KNVB wordt teruggefloten door een burgerrechter.
Ik weet als rijdende rechter nog wel een mooie straf voor de Kozakken Boys. De recette van het duel tegen AZ storten op de rekening van HBS.
Tja, ik zit er wel een beetje dubbel in. Kozakken Boys heeft gewoon een fout gemaakt en ik vind het niet meer dan logisch dat HBS daar een zaak van heeft gemaakt. Heeft wat mij betreft niks met oncollegiaiteit te maken. Dan hadden ze het maar niet fout moeten doen, jammer dan. Dat het om een vrijwilliger ging, is verder ook niet relevant.
Eens, mooi nieuws deze uitspraak en HBS had nooit moeten proberen zo door te gaan. Zeer terecht dit.Lijkt mij ook. Kozakken Boys hoeft HBS, dat zich bepaald niet collegiaal heeft opgesteld, wat mij betreft helemaal niets te geven. HBS heeft sportief gezien nul komma nul recht gehad op die plaats en probeerde ten koste van een vrijwilliger van een andere vereniging alsnog een ronde verder te geven. Past niet bij hun imago van club van stand, vind ik. Gelukkig oordeelde de rechter ook dat voetbal niet om de beste administratie gaat, maar om de beste prestatie op het veld!
Tja, ik zit er wel een beetje dubbel in. Kozakken Boys heeft gewoon een fout gemaakt en ik vind het niet meer dan logisch dat HBS daar een zaak van heeft gemaakt. Heeft wat mij betreft niks met oncollegiaiteit te maken. Dan hadden ze het maar niet fout moeten doen, jammer dan. Dat het om een vrijwilliger ging, is verder ook niet relevant.
Anderzijds is dit wel iets heel anders dan bijvoorbeeld een geschorste speler opstellen, dus de diskwalificatie was best een forse straf voor iets relatief kleins.