KNVB-beker 2015/16

Unregistere

Well-known member
Ik vind dit heel mooi nieuws. Straf was in mijn ogen belachelijk, omdat er nooit sprake is geweest van enige opzet. Lukoki was bij de warming-up, stond op het opstellingenformulier van de Boys zelf en is dus niet 'verstopt' om later als verrassing ineens op te duiken. Goed dat de rechter snapt dat goedwillende vrijwilligers per ongeluk een foutje kunnen maken.

Voor HBS ook fijn, kunnen ze zich weer volledig op de competitie richten. Het geld vinden ze bovendien toch niet belangrijk, als nette vereniging waar niet betaald wordt.
 

noordooster

Well-known member
Voor HBS ook fijn, kunnen ze zich weer volledig op de competitie richten. Het geld vinden ze bovendien toch niet belangrijk, als nette vereniging waar niet betaald wordt.

Overigens wel knap dat HBS zich op die manier, zonder te betalen , zolang kan handhaven in de topklasse.
Op hun site staat dat ze er zelfs voor openstaan om te promoveren naar de 2e divisie. ( Maar ze zullen hun principes nooit verloochenen )
 

Forza AZ

Well-known member
Vind ik terecht omdat de opgelegde straf te zwaar was voor de begane overtreding/vergissing .
Dan moet er eigenlijk alsnog een lichtere straf komen (overspelen vanaf 12e minuut, geldboete of zoiets). Want Kozakken Boys maakte wel een fout.

Hopelijk wordt nu wel snel duidelijk of dit nu definitief is, zodat AZ zich kan voorbereiden op de tegenstander. Wedstrijd is tenslotte al over 12 dagen.

Al kan AZ natuurlijk gewoon 30 spelers meenemen en pas tijdens de wedstrijd bepalen wie ze laten invallen. ;)
 
Ik vind dit heel mooi nieuws. Straf was in mijn ogen belachelijk, omdat er nooit sprake is geweest van enige opzet. Lukoki was bij de warming-up, stond op het opstellingenformulier van de Boys zelf en is dus niet 'verstopt' om later als verrassing ineens op te duiken. Goed dat de rechter snapt dat goedwillende vrijwilligers per ongeluk een foutje kunnen maken.

Voor HBS ook fijn, kunnen ze zich weer volledig op de competitie richten. Het geld vinden ze bovendien toch niet belangrijk, als nette vereniging waar niet betaald wordt.

Opzet of niet, er is sprake van een gemaakte fout. Dit zou dus betekenen dat elke speler je achteraf nog op het formulier kan zetten. Dit haalt de waarde van het formulier compleet weg.
 

noordooster

Well-known member
Opzet of niet, er is sprake van een gemaakte fout. Dit zou dus betekenen dat elke speler je achteraf nog op het formulier kan zetten. Dit haalt de waarde van het formulier compleet weg.

Er was inderdaad sprake van een fout/ vergissing en het lijkt me , met Forza AZ, logisch dat Kozakken Boys een straf krijgt opgelegd.
Alleen... die uitsluiting was een te zware straf.
Het is overigens niet de eerste keer dat de tuchtcommissie van de KNVB wordt teruggefloten door een burgerrechter.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Dit zou dus betekenen dat elke speler je achteraf nog op het formulier kan zetten. Dit haalt de waarde van het formulier compleet weg.

Wat is het nut ervan? Waarom zou je opzettelijk maar 6 wissels invullen, er dan bijvoorbeeld 9 meenemen en dan tijdens het duel pas speler 7 toevoegen?

En als ik het goed begrijp is dit ook niet gebeurd, zoals Unregistere hierboven al aangeeft.
 
Er was inderdaad sprake van een fout/ vergissing en het lijkt me , met Forza AZ, logisch dat Kozakken Boys een straf krijgt opgelegd.
Alleen... die uitsluiting was een te zware straf.
Het is overigens niet de eerste keer dat de tuchtcommissie van de KNVB wordt teruggefloten door een burgerrechter.
Eens dat de uitsluiting een veel te zware straf, maar zoals eerder is geopperd een straf zoals bijvoorbeeld opnieuw spelen
 

Forza AZ

Well-known member
Hier de exacte uitspraak:

http://uitspraken.rechtspraak.nl/in...onclick="window.open(this.href);return false;

Artikel 4.8 lijkt me het meest van belang hierin. Daarin gaat het inderdaad over de vraag wat nu "niet speelgerechtigd" precies inhoud. M.a.w. de rechter heeft hier geen uitspraak gedaan over de fout van Kozakken Boys, maar over de formuleringen van de KNVB. Die waren blijkbaar niet duidelijk genoeg, en daarom is Kozakken Boys in het gelijk gesteld.
 

noordooster

Well-known member
Eens dat de uitsluiting een veel te zware straf, maar zoals eerder is geopperd een straf zoals bijvoorbeeld opnieuw spelen

De rechter ziet de vergissing als een administratief verzuim waarop een boete staat van 8,80 euro.
Overigens salaris advocaat ( Keje Molenaar ) 816 euro .
 

Pascallovic

Well-known member
In plaats van een nieuw contract voor van Oostveen, kunnen ze in Zeist beter eens een fatsoenlijke jurist inhuren. Hoe vaak moeten ze nog verliezen?
 

De Groene Scout

Well-known member
Ik weet als rijdende rechter nog wel een mooie straf voor de Kozakken Boys. De recette van het duel tegen AZ storten op de rekening van HBS.
 

Friesland

Well-known member
Ik weet als rijdende rechter nog wel een mooie straf voor de Kozakken Boys. De recette van het duel tegen AZ storten op de rekening van HBS.

Waarom is dat redelijk volgens jou? HBS heeft gewoon verloren op het veld, vervolgens werd HBS door de KNVB een thuiswedstrijd tegen AZ in het vooruitzicht gesteld. Onterecht blijkt mu. Als HBS al een vergoeding moet krijgen, dan moeten ze die van de KNVB krijgen, lijkt mij?
 

Unregistere

Well-known member
Lijkt mij ook. Kozakken Boys hoeft HBS, dat zich bepaald niet collegiaal heeft opgesteld, wat mij betreft helemaal niets te geven. HBS heeft sportief gezien nul komma nul recht gehad op die plaats en probeerde ten koste van een vrijwilliger van een andere vereniging alsnog een ronde verder te geven. Past niet bij hun imago van club van stand, vind ik. Gelukkig oordeelde de rechter ook dat voetbal niet om de beste administratie gaat, maar om de beste prestatie op het veld!
 

de waan

Well-known member
Tja, ik zit er wel een beetje dubbel in. Kozakken Boys heeft gewoon een fout gemaakt en ik vind het niet meer dan logisch dat HBS daar een zaak van heeft gemaakt. Heeft wat mij betreft niks met oncollegiaiteit te maken. Dan hadden ze het maar niet fout moeten doen, jammer dan. Dat het om een vrijwilliger ging, is verder ook niet relevant.

Anderzijds is dit wel iets heel anders dan bijvoorbeeld een geschorste speler opstellen, dus de diskwalificatie was best een forse straf voor iets relatief kleins.
 

Unregistere

Well-known member
Tja, ik zit er wel een beetje dubbel in. Kozakken Boys heeft gewoon een fout gemaakt en ik vind het niet meer dan logisch dat HBS daar een zaak van heeft gemaakt. Heeft wat mij betreft niks met oncollegiaiteit te maken. Dan hadden ze het maar niet fout moeten doen, jammer dan. Dat het om een vrijwilliger ging, is verder ook niet relevant.

Ik vind het wel oncollegiaal, omdat natuurlijk voor zich spreekt dat ze er bij een overwinning nooit iets over gezegd hadden. Alleen omdat ze nu toevallig verliezen - en dat ligt echt niet aan de inbreng van Lukoki - besloten ze om het zo te doen. Dat staat mij tegen.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Lijkt mij ook. Kozakken Boys hoeft HBS, dat zich bepaald niet collegiaal heeft opgesteld, wat mij betreft helemaal niets te geven. HBS heeft sportief gezien nul komma nul recht gehad op die plaats en probeerde ten koste van een vrijwilliger van een andere vereniging alsnog een ronde verder te geven. Past niet bij hun imago van club van stand, vind ik. Gelukkig oordeelde de rechter ook dat voetbal niet om de beste administratie gaat, maar om de beste prestatie op het veld!
Eens, mooi nieuws deze uitspraak en HBS had nooit moeten proberen zo door te gaan. Zeer terecht dit.
 
Bovenaan