KNVB-beker 2015/16

Mommiej

Well-known member
Zaterdag 1e klasser Berkum met 0-1 gewonnen bij zondag topklasser TEC. Mogen nu in 2e ronde thuis tegen JVC Cuijk en kan bij winst dus de Zwolse club zijn die het verst komt in bekertoernooi (met verder Feyenoord - PEC).

Goal van Berkum werd gemaakt door Bacuna (de oudere Bacuna die afgelopen jaar nog bij Harkema speelde)
 
Laatst bewerkt:

De Groene Scout

Well-known member
Pffff, wat een wedstrijd. Kwaliteisniveau van beide kanten ondermaats. De spanning maakte een hoop goed. Met een gelukkige afloop voor HSC'21 dit keer.
In de loop van de 2e helft wel een licht overwicht van HSC'21 maar het leverde zo weinig kansen op. Excelsior 2x erg gevaarlijk op paal en lat.
De vleugels van Excelsior waren inderdaad erg snel, maar werden te weinig gebruikt over de grond. Meeste ballen gingen toch lang op de 2 meter 12 lange spits Vink. Opvallend genoeg had Grondman met zijn 1 meter 84 hem toch aardig onder controle in de lucht. Met Grondman misschien ook wel de beste HSC'er genoemd vandaag. Speelde sterk en won veel, ook van Ek, ter Hogt speelden voldoende. Van Dijk begon matig, maar herstelde zich steeds beter na de thee en in de verlenging. De rest moet volgens mij beter kunnen. Onze doelman, blijft denk ik niet het hele seizoen de 1e keus.

Echter niet te veel zeuren over wat er niet goed ging; we zijn door!!!!! Laat Kowet maar komen.
 
Laatst bewerkt:

Mommiej

Well-known member
Bij de 2-1 konden ze er ook wat van anders... Welk niveau moet dit normaal gesproken voorstellen (als je zegt dat het 4e klasse bij de reserves is gelooft iedereen het meteen)
 

Jozsef

New member
Bij de 2-1 konden ze er ook wat van anders... Welk niveau moet dit normaal gesproken voorstellen (als je zegt dat het 4e klasse bij de reserves is gelooft iedereen het meteen)

Beide Topklasse. Hopelijk geen voorbode voor komend seizoen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Nu ik die 3 minuten die de goals in moeten leiden terug kijk, weet ik ineens weer waarom wij in ons vak altijd 90 minuten klagen en mopperen. Foei, wat gaat er veel mis.
 

Sensini

Active member
Worden de gestaakte duels uitgespeeld of overgespeeld?
En wanneer?

Vroeger (tot 'n jaar of 10 geleden denk ik) werden wedstrijden die i.v.m. weersomstandigheden werden gestakt in z'n geheel overgespeeld. Tegenwoordig staat er in de reglementen betaald voetbal:
In het geval een wedstrijd niet is uitgespeeld, laat het bestuur betaald voetbal, na kennisneming van de bevindingen van het desbetreffende tuchtrechtelijk orgaan, het niet gespeelde gedeelte van de wedstrijd later uitspelen, tenzij het bestuur betaald voetbal beslist dat:
- de op het moment van staken bereikte stand als einduitslag wordt aangemerkt;
- er gegronde redenen bestaan de niet uitgespeelde wedstrijd in zijn geheel opnieuw vast te stellen.
 

Unregistere

Well-known member
Pffff, wat een wedstrijd. Kwaliteisniveau van beide kanten ondermaats. De spanning maakte een hoop goed. Met een gelukkige afloop voor HSC'21 dit keer.
In de loop van de 2e helft wel een licht overwicht van HSC'21 maar het leverde zo weinig kansen op. Excelsior 2x erg gevaarlijk op paal en lat.
De vleugels van Excelsior waren inderdaad erg snel, maar werden te weinig gebruikt over de grond. Meeste ballen gingen toch lang op de 2 meter 12 lange spits Vink. Opvallend genoeg had Grondman met zijn 1 meter 84 hem toch aardig onder controle in de lucht. Met Grondman misschien ook wel de beste HSC'er genoemd vandaag. Speelde sterk en won veel, ook van Ek, ter Hogt speelden voldoende. Van Dijk begon matig, maar herstelde zich steeds beter na de thee en in de verlenging. De rest moet volgens mij beter kunnen. Onze doelman, blijft denk ik niet het hele seizoen de 1e keus.

Echter niet te veel zeuren over wat er niet goed ging; we zijn door!!!!! Laat Kowet maar komen.

Ik zag net even de beelden en ze speelden inderdaad wel erg veel hoge ballen. Opvallend. Oogde wat rommelig aan beide kanten zo.

Overigens gaf mijn YouTube-scherm negen wedstrijdjes van HSC '21 in een moza?ek, zat die van vorig jaar tegen ons ook bij. Nog even bekeken, mooie herinneringen...

Gelukkig voor HSC '21 liep het nu beter, ook wel eens leuk voor ze. Wel sneu voor Jozsef en Maassluis-trainer Jeroen Rijsdijk, maar goed. Bleef Jeroen nog een beetje rustig of was hij druk aanwezig langs de lijn?

En Waan, die tekst over de snelle en behendige vleugelspitsen en de boomlange Vink... Toeval of creatief geleend? ;)
 

Unregistere

Well-known member
Nog even voor de volledigheid het complete overzicht, want dat stond hier nog niet:

Blerick - Capelle 1-5 n.v.
JSV Nieuwegein - HBS 1-3
Blauw Geel '38 - Scheveningen 0-1
Dubbeldam - DOVO 1-4
Excelsior '31 - SCM 10-2
Groene Ster - ACV 0-2
Harkemase Boys - De Treffers 1-3
Hercules - Noordwijk 2-2, Noordwijk w.n.s.
Hoek - EVV 0-1
Hoogland - Rijnsburgse Boys 0-3
HSC '21 - Excelsior Maassluis 2-1 n.v.
IJsselmeervogels - Koninklijke HFC 0-1
OJC Rosmalen - Sparta Nijkerk 2-2, OJC Rosmalen w.n.s.
SC Genemuiden - Zaanlandia 4-0
TEC - Berkum 0-1
Ter Leede - Longa '30 7-3
WKE - GVVV 3-0

Gestaakt:

FC Lisse - Halsteren 1-1
ONS Boso Sneek - Vlissingen 1-2
RKAVV - Staphorst 0-0
SC Feyenoord - UNA 2-0

Grootste verrassing was in mijn ogen, naast de tussenstand bij SC Feyenoord - UNA, uiteindelijk toch de uitschakeling van IJsselmeervogels. Verder had ik, op TEC tegen Berkum na, de meeste winnaars wel ongeveer verwacht.

Uiteindelijk geen spijt van mijn beslissing om niet naar Dubbeldam te gaan. Ze speelden zelfs op veld 2 (kunstgras), daar is helemaal geen beschutting. Wedstrijd lag dus ook ruim 45 minuten stil. Tot de 1-2 deden ze goed mee, begreep ik. Daarna waren ze gesloopt en liep DOVO nog uit naar 1-4.

Wel jammer dat ASWH geen bekervoetbal speelt dit seizoen. Op zo'n avond mis je dat dan toch wel een beetje.
 

zwammy

Well-known member
Nu ik die 3 minuten die de goals in moeten leiden terug kijk, weet ik ineens weer waarom wij in ons vak altijd 90 minuten klagen en mopperen. Foei, wat gaat er veel mis.

Mijn complimenten dat je op het bak blijft zitten. Ik dacht dat NAC vaak waardeloos was maar wat ik net gezien heb.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik ben in de rust bij Groene Ster - ACV naar huis gegaan, niet geheel toevallig na de 0-1. Want Groene Ster is echt heel, heel, heel slecht. De beste man op het veld was Angelo Cijntje trouwens. Nog steeds sneller dan menig speler.
 

de waan

Well-known member
Bleef Jeroen nog een beetje rustig of was hij druk aanwezig langs de lijn?

En Waan, die tekst over de snelle en behendige vleugelspitsen en de boomlange Vink... Toeval of creatief geleend? ;)

Jeroen was wel rustig. Heb heel wat grotere malloten meegemaakt.

Inderdaad toeval. Las jouw reactie pas nadat ik het verslag had gemaakt.

In bekervoetbal telt alleen winnen. Allemaal onterecht gezeur dus.

Ik zie veel liever een slechte wedstrijd dan verantwoord klinisch geschuif. Het zal met de betrokkenheid te maken gehad, maar ik heb me vanaf minuut 46 geen seconde verveeld. Een echt meeslepend bekergevecht. In een iets te hoge versnelling, dat wel. En die fase voor de 1-1 was ook wel heel extreem.

En we gaan gewoon winnen van Kowet hoor.
 
Bovenaan