Klimaatterreur

Mario

Well-known member
Helemaal op de fiets naar Nederland gekomen om hier levenslang opgesloten te worden 👍🏻

JMD

Well-known member
Wel mooi dat de politie tegenwoordig direct een einde maakt aan dit soort demo's op illegale plekken. Nu nog de demonstranten langer vasthouden en hetzelfde doen bij boeren demo"s op de snelweg

JMD

Well-known member
Thunberg is dus twee keer opgepakt vanmiddag... Om maar even aan te tonen hoe xr-arrestanten worden behandeld...

Mario

Well-known member
Oppakken en uitzetten naar Zweden ipv op de hoek van de straat. Eén keer oppakken zou voldoende moeten zijn.

zwammy

Well-known member

oh, ik heb me weer heerlijk vermaakt met onze Dolf en z'n vriendin die heerlijk naar Indonesië zijn gevlogen en de komende maanden weer gaan lopen zeuren op mensen die gaan vliegen. En dan beginnen te miepen als ze op haar hypocrisie word gewezen. Accepteer gewoon dat je graag vliegt en zoek een ander probleem om voor te protesteren.

JMD

Well-known member

Goh verrassend. En het maar gek vinden dat men de overheid niet meer vertrouwt. Zit je met je dure investering.
En zo blijkt dus (zoals klimaatontkenners ook aangeven) klimaatadaptatie gewoon een ouderwets verdienmodel.

Mario

Well-known member
Wij hebben afgelopen jaar een flinke verbouwing gehad, maar bewust nog geen zonnepanelen aangeschaft.

Mario

Well-known member
' Extinction Rebellion meldt het gebruik van waterkanonnen 'Volkomen absurd, disproportioneel en nog gevaarlijk ook!' te vinden. '

De volgende keer dus maar gewoon met scherp schieten.

JMD

Well-known member
Dit zijn alleen al de jaren dat er extreem hoogwater in Dresden was:

Dat is best veel... Ja, er is klimaatverandering, maar dit is iets wat vaker voorkomt. (en je je afvraagt waarom ze daar niks aan doen (extra waterreservoirs aanleggen, 'ruimte voor de rivier' enz)

erka

Well-known member
Geen twijfel mogelijk dat dit waterballet in Centraal-Europa door klimaatverandering komt.
1. door klimaatverandering schuift de hogedrukgordel van Noord-Afrika naar het noorden op. Daardoor wordt het in de landen rond de Middellandse Zee warmer
2. maar ook de Middellandse Zee zelf wordt warmer.
3. daardoor komt er door verdamping meer vocht in de atmosfeer.
4. daardoor ontstaat een lagedrukgebiedje boven Centraal-Europa
5. en dat kan vervolgens nergens heen en regent helemaal uit boven Oostenrijk en Tsjechië.

Dit proces gebeurt wel vaker maar de extreme hoeveelheden regen komen echt door 1 t/m 3.

JMD

Well-known member
Eens. Maar wat me wel opvalt is dat al die Middeneuropese landen ook geen 'maatregelen' klaar hebben voor extreme gevallen. Zoals wij bv de 'ruimte voor de rivier' projecten is daar erg weinig van volgens mij.

Als je ervoor kan zorgen dat al dat water ergens naartoe kan stroomt het ook minder vaak over.
Dat stuwmeer dat gaat overstromen (overstroomt), waarom heb je dat meer dan niet al vorige week zo goed als leeg laten lopen? (gecontroleerd)

Bovenaan