Klimaatterreur

JMD

Well-known member
Toch vrij aparte teksten, zelfs voor een hoogleraar die gestopt is, toch?
O, dat zeker. Ik zeg ook niet dat ik het met hen eens ben, maar alle grote ontdekkingen zijn vrijwel altijd gedaan door een wetenschapper (groep) die stug vol bleven houden. Dus ik vind dat je wetenschappers/academici die zaken onderzoeken nooit belachelijk moet maken. (en al helemaal niet 'virtueel' op de brandstapel moet zetten omdat hetgeen ze zeggen je niet bevalt)
Want st?l nou dat zij wel gelijk hebben, en de KNMI idd aan het handje van het IPCC meeloopt zonder zelf kritisch onderzoek te doen (en de NOS dit klakkeloos overneemt), dan is dat vrij schokkend.

En idd het benoemen van de NOS als staatsmedia is belachelijk, maar het is wel opvallend dat voor bepaalde geluiden daar zelden plek is (op allerlei gebieden).
 

Atreides

Well-known member
O, dat zeker. Ik zeg ook niet dat ik het met hen eens ben, maar alle grote ontdekkingen zijn vrijwel altijd gedaan door een wetenschapper (groep) die stug vol bleven houden. Dus ik vind dat je wetenschappers/academici die zaken onderzoeken nooit belachelijk moet maken. (en al helemaal niet 'virtueel' op de brandstapel moet zetten omdat hetgeen ze zeggen je niet bevalt)
Want st?l nou dat zij wel gelijk hebben, en de KNMI idd aan het handje van het IPCC meeloopt zonder zelf kritisch onderzoek te doen (en de NOS dit klakkeloos overneemt), dan is dat vrij schokkend.

Ik ben het grotendeels met je eens hoor. Alleen de beste man maakt het wel heel moeilijk om hem te zien als een gedegen wetenschapper. Zeker aangezien hij zich niet in zijn eigen vakgebied lijkt te bewegen.
 

Joost

Well-known member
En dan praten wij nog als 'westerlingen', vanuit Oost Nederland is denk ik het vliegtuig (vanaf Weeze of Maastricht) sowieso sneller naar veel steden (behalve die in Duitsland), want voordat je vanuit bv Enschede op de HSL zit ben je al uren verder.

Een probleem is ook dat de hogesnelheidslijnen in Nederland en Duitsland juist de bestaande stations aandoen wat het niet bijzonder toegankelijk maakt.
In Frankrijk zijn bij veel steden buiten de stad stations aangelegd, vaak in de middle of nowhere maar wel dicht bij snelwegen met veel parkeerplekken.

Zoiets zouden we in Nederland ook prima kunnen doen. Maak bijvoorbeeld tussen Boxtel en Eindhoven zo'n station. Dat ligt op de lijn van zowel Rotterdam-Eindhoven als Amsterdam-Eindhoven. Dan kun je van daaruit rechtstreeks naar bijvoorbeeld Keulen of Dusseldorf.

Aan de A50 bij Apeldoorn kun je perfect een station kwijt aan de lijn Amsterdam-Duitsland.
 

SanMark.

Well-known member
2 uur van te voren aanwezig + circa 2 uur vliegen, wachten op baggage en dan zit je vaak in de rimboe, niet lekker centraal op het Hbf. Dat verschil is echt niet zo groot.



Stimmt, maar wel veel centraler en dat onderschatten mensen bijna altijd.

Iedereen heeft toch op zulke korte trips alleen maar handbagage bij zich.
 
Bovenaan