gevegt
Well-known member
Niet de dubbele ontkenning... Of dingen als: 'is dat niet ...' Door SanMark ben ik daar ontzettend op gaan letten.
Dat vind ik best grappig.
Niet de dubbele ontkenning... Of dingen als: 'is dat niet ...' Door SanMark ben ik daar ontzettend op gaan letten.
Dat vind ik best grappig.
Dus als je voor je bijvoorbeeld voor je werk een week of meer naar Berlijn gaat, neem je alleen handbagage mee.
Viezerik.
Gewoon met het vliegtuig naar Madrid dus :duim:
https://www.ad.nl/politiek/rechtstreeks-met-de-klimaattrein-naar-madrid-vergeet-het-maar~a873529e/
Blijkt ook uit dat we een speedtrain netwerk door Europa ala China wel kunnen vergeten.
Als de rails infrastructuur verschillende breedtes kent, dan moet je bij de grens onderstellen gaan vervangen. Doen ze in Oost-Europa ook wel. Duurt uren.
En de terugweg wel gewoon met het vliegtuig natuurlijk.Gewoon met een zeilboot naar Spanje en dan het laatste stukje op de fiets :duim:
Waarom via Marseille? Er gaan rechtstreekse TGV's Parijs-Barcelona. Nadeel van een overstap in Parijs is dat je ook nog eens van Gare du Nord naar Gare de Lyon moet. Je kan ook Thalys naar Brussel Zuid nemen, en dan per TGV met overstap in Montpellier naar Barcelona.Thalys naar Parijs, daarna naar Marseille, Barcelona en uiteindelijk Madrid. Is maar drie keer overstappen.
De EU roept de klimaatnoodtoestand uit, maar blijft wel heen en weer gaan tussen Brussel en Straatsburg. Het Europese parlement is het daar overigens ook niet mee eens, maar het staat nou eenmaal in het EU-verdrag.
Ja dat is makkelijk ergens achter verschuilen.
Waarom via Marseille? Er gaan rechtstreekse TGV's Parijs-Barcelona. Nadeel van een overstap in Parijs is dat je ook nog eens van Gare du Nord naar Gare de Lyon moet. Je kan ook Thalys naar Brussel Zuid nemen, en dan per TGV met overstap in Montpellier naar Barcelona.