Klimaatterreur

Batigoal

Well-known member
Ja ok, maar het sentiment is wel even anders dan in de jaren 90.

Op basis waarvan neem je aan dat de politiek zich daarop aan het voorbereiden is? Die stikstof crisis waren ze ook lekker op voorbereid.

Haha, daar heb je ook weer gelijk in. Beetje na?ef van mijn kant.
 

Atreides

Well-known member
De oorzaak voor de verslechtering van de stroomkwaliteit is een sterke toename in het gebruik van digitale apparaten zoals computers in datacentra, ledlampen, maar ook zonnepanelen, windmolens en laadpalen. Die 'vervuilen' de elektrische spanning doordat ze minder regelmatig stroom verbruiken dan conventionele apparatuur. Omdat moderne elektronica zelf ook steeds gevoeliger is voor vervuilde elektriciteit, ondervinden apparaten vaker storing.

De precieze omvang van de schade door de afnemende kwaliteit van stroom, is moeilijk aan te geven. Bedrijven zijn niet happig om dergelijke schade aan de grote klok te hangen. Veel schade, zoals verkorting van levensduur, vindt sluipenderwijs plaats. Een Europees onderzoek uit 2007 schatte de jaarlijkse schade in de EU destijds op €150 mrd. Gelet op de ontwikkelingen zal dat bedrag inmiddels flink hoger moeten liggen.

https://fd.nl/ondernemen/1322444/bedrijven-kampen-vaker-met-schade-door-slechte-kwaliteit-stroom

Hoeveel 'verborgen' nadelen kennen al die 'prachtige' producten voor onze energiewende eigenlijk wel niet?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Klimaatterreur

Ik heb overigens een hybride Toyota Auris aangeschaft. Tweedehands, dus in de productie geen additionele impact op het klimaat. Heeft ook geen klimaat ontregelende laadpaal nodig.
 
Laatst bewerkt:

Atreides

Well-known member

Atreides

Well-known member
Laat dus precies zien op welke manier zij hier in staan... (zoals Hankie al zegt)

Ik heb persoonlijk heb ik nooit het idee gehad dat een verdienmodel in de politiek, laat staan bij links een leitmotif is. Gekkies als Bojo en Trump uitgezonderd.

Zijn verder in het verleden vaak ook tegen kernenergie geweest. Dat zal een probleem zijn voor de GL-achtige partijen. De liberalen kan ik daarin veel minder volgen.
 

Hankie

Well-known member
Ik heb persoonlijk heb ik nooit het idee gehad dat een verdienmodel in de politiek, laat staan bij links een leitmotif is. Gekkies als Bojo en Trump uitgezonderd.

Zijn verder in het verleden vaak ook tegen kernenergie geweest. Dat zal een probleem zijn voor de GL-achtige partijen. De liberalen kan ik daarin veel minder volgen.

Dan ben je aardig na?ef, want hoe denk je dat zij anders aan de commissariaten komen na hun loopbaan?
 

Atreides

Well-known member
Dan ben je aardig na?ef, want hoe denk je dat zij anders aan de commissariaten komen na hun loopbaan?

Je zou bijna zeggen dat ze met hun netwerk, ervaring en opleiding met een betrekkelijk unieke maatschappelijke antenne ook gewoon zonder frauduleuze strapatsen aan een leuk baantje kunnen komen.
 

Batigoal

Well-known member
Ik heb persoonlijk heb ik nooit het idee gehad dat een verdienmodel in de politiek, laat staan bij links een leitmotif is. Gekkies als Bojo en Trump uitgezonderd.

Zijn verder in het verleden vaak ook tegen kernenergie geweest. Dat zal een probleem zijn voor de GL-achtige partijen. De liberalen kan ik daarin veel minder volgen.

Lobbyisten zitten vaker aan tafel in Den Haag (en niet alleen daar, je komt ze tegenwoordig ook tegen op gemeentekantoren) dan de bestuurders zelf.

Zo heeft de aardgaslobby zijn werk ook weer gedaan zie ik in dit voorbeeld.
 

Atreides

Well-known member
Lobbyisten zitten vaker aan tafel in Den Haag (en niet alleen daar, je komt ze tegenwoordig ook tegen op gemeentekantoren) dan de bestuurders zelf.

Zo heeft de aardgaslobby zijn werk ook weer gedaan zie ik in dit voorbeeld.

Dat lijkt mij een betere insteek dan die fraude verdachtmakingen.
 
Bovenaan