Klimaatterreur

Max

Administrator
Forumleiding
Het is een keertje best lollig, maar op een bepaald moment is men er wel klaar mee natuurlijk.
 

JMD

Well-known member
Wat willen we (iets met meer milieuvriendelijk), wat gaan we doen? Het ??n na meest milieuvriendelijke vervoer aanpakken.

Het is een bijzonder gezicht. Ik had ze er ook met liefde afgetrapt.

En verder is dit natuurlijk ook verdomd gevaarlijk (even los van het publiek er om heen dat ze er vanaf trekt). Als je van 3 meter naar beneden valt op de spoorrails of het beton van het perron loopt dat vaak niet goed met je af. En dan zwijg ik nog maar over de vele elektricteitsdraden die daar naast de spoorlijnen lopen in Londen (3e rail voor stroomvoorziening, seinen e.d.).
 

Atreides

Well-known member
Wat is het toch jammer dat er geen Co-2 vrije niet vervuilende vorm van energieopwekking bestaat, of wacht....

Nee, lekker blijven doorgaan met die taffesdure warmtepompen, windmolens die draaien op subsidie en allemaal tal van nadelen hebben.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Veel te duur, maar onrendabel hout verbrand met enorme rookpluimen als gevolg voor 11 miljard is een koopje natuurlijk.
 

Atreides

Well-known member
Veel te duur, maar onrendabel hout verbrand met enorme rookpluimen als gevolg voor 11 miljard is een koopje natuurlijk.

Ondertussen zijn ze het energienet al aan het uitbreiden voor 18 miljard vanwege de enorme pieken van zonne- en windenergie.

En dan staan we nog maar aan het begin van de transitie. :eek:mg:

Ben het wat dat betreft wel eens met Shellenberger. Gewoon 10 van die dingen neerzetten en we zijn klaar (en vooruit, het uitontwikkelen van waterstof in huizen en auto's). Doen de ecomics of scale ook een keer deftig mee.
 

Ska P 187

Well-known member
Het doet me pijn te zeggen, maar de enige politicus die op een serieuze manier iets aan het klimaat wil doen is Baudet. Die voert de discussie tenminste, de rest loopt simpelweg achter de gestuurde rapporten en op daarvan gebasseerde afspraken aan zonder ook maar iets in vrage te stellen.
Zo gaan we nergens heen.
 
Laatst bewerkt:

De Wolf

Well-known member
Net als de kobaltwinning (voor accu's) in Congo door kindertjes die waarschijnlijk de dertig niet eens halen.
 

Pascallovic

Well-known member
Het doet me pijn te zeggen, maar de enige politicus die op een serieuze manier iets aan het klimaat wil doen is Baudet. Die voert de discussie tenminste, de rest loopt simpelweg achter de gestuurde rapporten en op daarvan gebasseerde afspraken aan zonder ook maar iets in vrage te stellen.
Zo gaam we nergens heen.
Jesse Klaver is ook heel goed bezig met het klimaat. Afgelopen 2 maanden lekker gevlogen naar Barcelona en Athene. Nu zit ie weer lekker in Ethiopie voor een heel belangrijk 'werkbezoek' waar hij kennis maakte met hoe boeren daar protesteren.
 

erka

Well-known member
Jesse Klaver is ook heel goed bezig met het klimaat. Afgelopen 2 maanden lekker gevlogen naar Barcelona en Athene. Nu zit ie weer lekker in Ethiopie voor een heel belangrijk 'werkbezoek' waar hij kennis maakte met hoe boeren daar protesteren.

Dat het Politbureau van Groen Links nog wel even zei dat Klaver nu toch echt Economy vloog, maakt het helemaal af.
 

Ska P 187

Well-known member
Jesse Klaver is ook heel goed bezig met het klimaat. Afgelopen 2 maanden lekker gevlogen naar Barcelona en Athene. Nu zit ie weer lekker in Ethiopie voor een heel belangrijk 'werkbezoek' waar hij kennis maakte met hoe boeren daar protesteren.

Dat vind ik wel een beetje gezeur die de discussie niet echt goed doet. Als leider van een grote partij zul je moeten netwerken wereldwijd. Is dit nu een jij bak?
Echter goed leiden doet goed volgen, skypen daar kan je tegenwoordig ook een heel eind mee komen.
 

Pascallovic

Well-known member
Dat vind ik wel een beetje gezeur die de discussie niet echt goed doet. Als leider van een grote partij zul je moeten netwerken wereldwijd. Is dit nu een jij bak?
Echter goed leiden doet goed volgen, skypen daar kan je tegenwoordig ook een heel eind mee komen.
Het is heel simpel. Dit zijn de mensen die roepen dat men minder vaak het vliegtuig moet pakken omdat vliegen slecht voor het milieu is. Om vliegen te ontmoedigen willen ze daarvoor zelfs een vliegtax introduceren en roepen ze hoogmoedig dat ook zij bereid zijn om meer te betalen om te vliegen. Aan de ene kant bekt dat lekker als je zoveel verdiend dat je niks merkt van zo'n vliegtax. Aan de andere kant schiet het klimaat er geen moer mee op als je lachend die vliegtax betaald en net zo vaak blijft vliegen. Dus ook de Jesse Klavers van deze wereld moeten doen waar ze de bevolking toe oproepen. Minder vliegen en dus niet in 2 maanden Barcelona, Athene en Ethiopie bezoeken.
 

Ska P 187

Well-known member
Als politicus of topman van een organisatie, kan je met ??n goedbesteed vliegtuigreisje er duizenden uitsparen.
Moet je het wel goed besteden.
Dat vind ik net zoiets als topsalarissen, anzich heb ij er weinig problemen mee zolang ze maar verdiend worden.
Symboolpolitiek, ondanks dat het een onderdeel is van het spel, ik heb er weinig mee.
 
Bovenaan