JVC Cuijk

Unnekuukse

Active member
Ik heb begrepen dat het bestuur op zoek is naar een nieuwe hoofdsponsor, maar dat ze, zolang ze die sponsor nog niet hebben, geen al te grote risico's willen nemen. Dat zou wel eens kunnen betekenen dat trainer Ruud Kaiser weg gaat bij JVC Cuijk. Niet dat hij z? zwaar op de begroting drukt, maar bij JVC Cuijk zijn ze (terecht) voorzichtig met geld uitgeven wat ze nog niet hebben...

De bevestiging: https://www.gelderlander.nl/voetbal...blijven-maar-zoekt-toch-nieuwe-club~a44ad1e1/
 

germania

Member
Ik hoorde ook dat Hofmans wel zou willen sponseren maar dan moet JVC wel zo hoog mogelijk willen spelen.
Maar dat ga je met veel "eigen spelers: niet redden.
Volgens mij denk Peter Weijers daar hetzelfde over.
Klopt het overigens dat hij Jordy v.d. Laan gehaald heeft voor JVC ?
 

Unnekuukse

Active member
Ik hoorde ook dat Hofmans wel zou willen sponseren maar dan moet JVC wel zo hoog mogelijk willen spelen.
Maar dat ga je met veel "eigen spelers: niet redden.
Volgens mij denk Peter Weijers daar hetzelfde over.
Klopt het overigens dat hij Jordy v.d. Laan gehaald heeft voor JVC ?

Ik heb die geruchten nog niet eerder gehoord.
Kan me bijna niet voorstellen dat Weijers dat doet. Staat niet bekend als een big spender....:D
 

de waan

Well-known member
TEC stelt als club toch helemaal niks voor?

Maar doe dan niet mee aan zo'n competitie, zou ik zeggen.
 

gevegt

Well-known member
Sorry dat ik me er even met bemoei, maar wat is het idee achter deze competitie?
 

De Groene Scout

Well-known member
Sorry dat ik me er even met bemoei, maar wat is het idee achter deze competitie?

Zelfde als bij de profs de 'Jong-teams'.
Jonge spelers een podium geven om zich in de kijker te spelen. Veel clubs hebben tegenwoordig selecties van 25 tot 30 man. Die kunnen niet allemaal spelen en jonge jongens uit die groep pakken nu extra wedstrijden.
Prima initiatief hoor. Bij HSC'21 hebben wij zelfs 2 van dergelijke schaduwteams (O21 en O23).
 

Unregistere

Well-known member
Zeker een prima initiatief. Zie je in heel veel regio's. Hier in Rijnmond ook, tegenwoordig voor 'onder 21' teams. Was voorheen 'onder 23'. Toevallig zijn ze daar ook deze week weer mee gestart.

Maar een uitslag als 13-1 is wel veelzeggend voor de verhoudingen dan. Goed gedaan door JVC in elk geval!
 

Joost

Well-known member
Ojee...

https://www.gelderlander.nl/voetbal...naar-de-top-na-advies-van-futuralis~ad24f4b6/

JVC wil terug naar de top, na advies van Futuralis
CUIJK - Binnen vijf jaar naar de tweede divisie ?n met het zaterdagteam naar de eerste klasse. JVC Cuijk schroeft de ambities op en wil de aansluiting vinden met de topamateurclubs. De Brabantse voetbalclub heeft daarvoor een nieuw vijfjarenplan opgesteld, met dank aan voetbaladviesbureau Futuralis.

De clubleiding van JVC benadrukt niet af te stappen van het beleid om vooral in te zetten op spelers uit de regio en de eigen jeugd.

Dat streven blijft pal overeind, maar de Brabantse voetbalclub toont zich ambitieus. De top van het amateurvoetbal is weer het streven. JVC komt met het eerste zondagteam uit in de derde divisie, met een regionaal getint elftal. Het zaterdagteam speelt in de derde klasse. Beide ploegen en de jeugdopleiding worden speerpunten in het vijfjarenplan.

Adviesbureau Futuralis
Het succes van vorig seizoen, toen JVC bijna promoveerde via de nacompetitie, was de trigger voor de plannen. Die zijn vorige maand concreet gemaakt op het kantoor van voetbaladviesbureau Futuralis in Cuijk. Roderik van Kerkhof, eigenaar van Futuralis, ging met JVC om tafel.

,,Inzicht geeft uitzicht”, zegt hij. ,,Omdat wij een Cuijks bedrijf zijn, heb ik vrijblijvend de opties aangehoord. Vervolgens is de vraag welke gevolgen welke idee?n hebben. Die vragen moesten ze bij JVC zelf beantwoorden.”

Futuralis fungeerde als klankbord. ,,Daar zijn we heel blij”, zegt JVC-bestuurder William Janssen namens het bestuur en de technische commissie. ,,Dat we zo’n mooi voetbalbedrijf hebben in Cuijk, is een luxe. De afgelopen jaren zijn er bestuurswisselingen geweest, dan is het goed om opnieuw met elkaar te kijken welke kant we op willen. Met Bert Sprenger hebben we een ambitieuze hoofdsponsor. De neuzen staan dezelfde kant op.”

Vroeg scouten
De insteek blijft om met spelers uit de eigen jeugdopleiding en de regio te werken. Dat is nu drie jaar het beleid, waar JVC voorheen zelfs spelers aantrok uit het profvoetbal en daarmee lang op het hoogste amateurniveau uitkwam.

Hoe hoger het niveau, hoe beter de spelers moeten zijn. Het is een logisch gevolg van de aangepaste ambities. Van Kerkhof van Futuralis legt uit hoe JVC hier op kan inspelen: ,,Spelers in de tweede divisie zijn groter, sterker en kunnen hoger springen. Om de kosten te drukken is het handig om voetballers met potentie al vroeg naar de club te halen. JVC zou dat kunnen realiseren doordat de jeugdopleiding van goed niveau is. Een speler kan dan rijpen. Dat lijkt simpel, maar soms wordt er bij een club te veel gekeken naar wat er n?et is.”

Bijpraten leden
De aantrekkelijkheid van spelen op topniveau op zaterdag – wedstrijden in de tweede divisie zijn vaak op die dag – moet leiden tot meer publiek en businessclub*leden. ,,Financieel en organisatorisch moeten we stappen maken om dit plan waar te maken”, zegt Janssen. ,,De ambities zijn terug, maar dit is niet iets voor de korte termijn. Mochten we er bijvoorbeeld zes jaar over doen, dan is er niks aan de hand.”

JVC wil de leden en ge?nteresseerden bijpraten. De plannen worden dinsdagavond 19 februari toegelicht in restaurant De Beleving in Langenboom. Van Kerkhof is dan ook aanwezig om vragen te beantwoorden. Ge?nteresseerden kunnen zich aanmelden via JVC.
 

Joost

Well-known member
Voor de ge?nteresseerden;

JVC speelt met de o19 en o17 op 4e divisie niveau.
De o15 en o13 spelen 2e divisie.

Heel veel meer qua niveau valt er bij de jeugd niet meer te verbeteren. Zeker omdat in de betrekkelijk korte nabijheid ook clubs als UDI'19, De Treffers, Achilles '29, Quick 1888, Venray en TOP op hetzelfde niveau acteren.

Die plannen zijn dan wel ambitieus maar lijken niet te hebben gekeken naar de realistische situatie.
 

De Groene Scout

Well-known member
Jeugd zit dus prima op niveau en dat zou al tot voldoende aantrekkingskracht moeten leiden.
Stap van jeugd naar 2e divisie senioren is een grote stap, dus misschien is die te overbruggen met talenten eerst in zaterdag 1 te plaatsen en van daaruit naar het 'echte' 1e in de te 2e divisie te loodsen.
Om de stap te maken zal er waarschijnlijk toch eerst flink ge?nvesteerd moeten worden in gevestigde namen die de promotie naar de 2e divisie kunnen verwezenlijken. Het zakje extra geld lijkt dus onoverkomelijk.
 

de waan

Well-known member
Futuralis, die hadden toch ook een niet zo bijster succesvol samenwerkingsverband met NEC?
 

Unnekuukse

Active member
Inderdaad een bijzonder verhaal, dat ik tot vandaag ook nog niet kende. Zag de laatste tijd wel regelmatig Futuralis-kopstukken bij wedstrijden van JVC Cuijk, maar had deze link nog niet gelegd.
Het is al langer bekend dat JVC Cuijk niet meer de financi?le middelen heeft voor een topselectie voor de 3e divisie, laat staan voor de 2e divisie. Het is ook dudelijk dat de keuze voor meer eigen jongens niet leidt tot meer toeschouwers en sponsors. Als je het laat zoals het nu is dan weet je dat onherroepelijk terugvalt naar een lager niveau. Het is overigens de vraag of dat heel erg is.

Ik heb vandaag eens rondgevraagd en denk dat het volgende speelt: Futuralis heeft een club op niveau nodig waar ze talenten kunnen stallen. Dat wordt zondag 1. De eigen Cuijkse jongens spelen straks, als ze niet de stap naar Zondag 1 kunnen maken, in Zaterdag 1. De jeugdopleiding krijgt een extra impuls omdat de eerste teams op een hoog niveau spelen. Ik denk dat Futuralis ook financieel gaat participeren, in ruil voor invloed op het technisch beleid bij met name Zondag 1, maar dat laatste is een veronderstelling.

Ik vraag me overigens af of achteraf gezien de samenwerking tussen Futuralis en NEC zo slecht was als vaak wordt gezegd. Ik lees en hoor ook berichten dat Futuralis terugkeert bij NEC.
 

Fregge

Well-known member
Heb je wel spelers die bij ons van toegevoegde waarde kunnen zijn? Ook lekker in de buurt, dus ook interessant voor ons als jullie terug naar de hoofdklasse gaan ;)
 

Joost

Well-known member
Inderdaad een bijzonder verhaal, dat ik tot vandaag ook nog niet kende. Zag de laatste tijd wel regelmatig Futuralis-kopstukken bij wedstrijden van JVC Cuijk, maar had deze link nog niet gelegd.
Het is al langer bekend dat JVC Cuijk niet meer de financi?le middelen heeft voor een topselectie voor de 3e divisie, laat staan voor de 2e divisie. Het is ook dudelijk dat de keuze voor meer eigen jongens niet leidt tot meer toeschouwers en sponsors. Als je het laat zoals het nu is dan weet je dat onherroepelijk terugvalt naar een lager niveau. Het is overigens de vraag of dat heel erg is.

Ik heb vandaag eens rondgevraagd en denk dat het volgende speelt: Futuralis heeft een club op niveau nodig waar ze talenten kunnen stallen. Dat wordt zondag 1. De eigen Cuijkse jongens spelen straks, als ze niet de stap naar Zondag 1 kunnen maken, in Zaterdag 1. De jeugdopleiding krijgt een extra impuls omdat de eerste teams op een hoog niveau spelen. Ik denk dat Futuralis ook financieel gaat participeren, in ruil voor invloed op het technisch beleid bij met name Zondag 1, maar dat laatste is een veronderstelling.

Ik vraag me overigens af of achteraf gezien de samenwerking tussen Futuralis en NEC zo slecht was als vaak wordt gezegd. Ik lees en hoor ook berichten dat Futuralis terugkeert bij NEC.

Dat klinkt allemaal heel plausibel.
 
Bovenaan