Jonge Oranjes

de waan

Well-known member
Als jij als 15 jarige overal heen kunt dan kun je dat toch ook als je op je 18e of 19e doet? Of krijgen ze meteen 5 miljoen als ze komen en kunnen ze dan bij bv gecompliceerde blessures het wel opvangen? Ik begrijp niet dat ouders niet zeggen, blijf maar gewoon in Nederland. Dan is het natuurlijk ook wel iets zoals een Zoet die naar de andere kant van het land verhuist maar kan wel indien nodig in het weekend naar huis.

Een beste bak geld, huis en baantje erbij voor paps en mams. Zeker als je uit een gezin komt die het niet breed heeft kan ik me voorstellen dat het lastig is om die verleiding te weerstaan. Hoe groot is de kans dat je als 15 of 16-jarige echt je geld kunt gaan verdienen met voetbal, zelfs als je als talent te boek staat. Er zijn er nog altijd meer die het niet halen dan die het wel halen.

PES5

Administrator
Forumleiding
Je moet je voorstellen dat zo'n club bij je thuiskomt en een contract neerlegt waardoor het hele gezin voor heel lang zonder geldzorgen is. Dan gaat het echt om bedragen tot een half miljoen per jaar. Oplopend ook nog.

Dat laten ze gewoon niet lopen. Vaak omdat ze het hier dan ook vaak nog niet eens heel breed hebben. Ik snap dat best. Zonde is het wel.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Plus dat zo'n club meestal ook best werk maakt van zo'n jonge knul. Die worden met het hele gezin uitgenodigd, krijgen een rondleiding in het stadion en het trainingscomplex. Wat er allemaal wel even wat indrukwekkender uit ziet dan De Toekomst of Varkenoord. Vaak hebben ze een heel plan met toekomstperspectief dat binnen een paar jaar het eerste van zo'n club lonkt. Tel inderdaad het baantje voor pa, het huis voor het hele gezin en het miljoenencontract voor zoonlief erbij op en dan wordt het heel lastig om nee te zeggen.

zwammy

Well-known member
Ja, dat is ook wel weer zo. Zag je ook met Labyad inderdaad. Sporting bood vader 1 miljoen en hij was weg. Sund toch zoiets.

SanMark.

Well-known member
Ik denk dat je bv bij Ajax als top jeugdspeler een 100K per jaar kan verdienen bij je eerste contract. Dus 5 jarig contract en je hebt 500K.

Bij een Chelsea of City zal dan ongetwijfeld al richting de 500K per jaar gaan. Komt nog bij dat al die spelers meestal niet voldoen, maar toch in een na traject komt waar ze contract verlenging krijgen en dat die clubs hun investering eruit willen halen door uit te lenen dan wel verkopen. Dus al met al ga je als 16 jarige speler weg, dan heb je een ' baan garantie' van circa 7 a 8 jaar voor een salaris van tussen de 500 en 1 miljoen per jaar.

Batigoal

Well-known member
Daarnaast als afvaller van ManCity of Chelsea zijn er altijd nog genoeg ploegen op redelijk niveau die je een kans willen geven. Dat is toch wat makkelijker dan wanneer je niet weet door te breken in de Eredivisie.

Friesland

Well-known member
De tegenstander in de kwartfinales is Ierland.

Vanavond is het laatste groepsduel tegen Servi?.

Laatst bewerkt:

Friesland

Well-known member
Woensdag is ook de vrouwelijke versie gestart. Nederland won met 9-0 van de leeftijdsgenoten uit gastland Litouwen. Morgen is de tweede groepswedstrijd, dan is Duitsland de tegenstander. De winnaar van dat duel zal waarschijnlijk de groep winnen.

Friesland

Well-known member
Duitsland is uiteindelijk met 5-1 afgeslacht door Spanje. Nederland won opnieuw met 2-0, ditmaal van Servi?

Friesland

Well-known member
Woensdag is ook de vrouwelijke versie gestart. Nederland won met 9-0 van de leeftijdsgenoten uit gastland Litouwen. Morgen is de tweede groepswedstrijd, dan is Duitsland de tegenstander. De winnaar van dat duel zal waarschijnlijk de groep winnen.

Is uiteindelijk 2-2 geworden, na een 2-0 voorsprong. Nederland kreeg vlak voor rust, bij een 1-0 voorsprong, een rode kaart.

Bovenaan