Jonge Oranjes

Pascallovic

Well-known member
Op 4-4 mag Redan de laatste penalty nemen. Hij mist, maar de keeper krijgt rood omdat hij schijnbaar voor de 2e keer te ver naarvoren stapt. Penalty mag over en met een veldspeler op doel schiet hij hem wel binnen.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Op 4-4 mag Redan de laatste penalty nemen. Hij mist, maar de keeper krijgt rood omdat hij schijnbaar voor de 2e keer te ver naarvoren stapt. Penalty mag over en met een veldspeler op doel schiet hij hem wel binnen.

Ja wat een absurd moment. Ik had het even gemist, maar volgens PES5 en Reinoud had hij al geel gehad. Je ziet hem in de herhaling duidelijk van zijn lijn af rennen, dus dan is het wel terecht. Maar ik heb het nog nooit gezien, dat een keeper rood krijgt tijdens de penaltyserie.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ja wat een absurd moment. Ik had het even gemist, maar volgens PES5 en Reinoud had hij al geel gehad. Je ziet hem in de herhaling duidelijk van zijn lijn af rennen, dus dan is het wel terecht. Maar ik heb het nog nooit gezien, dat een keeper rood krijgt tijdens de penaltyserie.

Hij krijgt ook geel natuurlijk. En hij was al gewaarschuwd.

PES5

Administrator
Forumleiding
Uniek inderdaad. Hij was er ook al voor gewaarschuwd. Wat een dramatisch moment.

Overigens was die wedstrijd een drama.

Friesland

Well-known member
De meisjes onder 17 zijn verrassend uitgeschakeld na een 2-1 nederlaag tegen Finland.

De halve finale voor de jongens onder 17 tegen hun leeftijdsgenoten uit Engeland is donderdag om 20:00. De finale is zondag om 19:15.

Friesland

Well-known member
Engeland schiet op de paal.

Vlak voor rust schier een Engelsman de bal voor de goal, twee Engelsen lopen in, maar geen van de twee krijgt de bal in de goal. Rust nu.

Laatst bewerkt:

Friesland

Well-known member
De nummer 11 van Nederand doet een Panenka'tje.
2-2 na twee strafschoppen van beide teams.

De Engelse keeper neemt het heeft al bij de vier strafschop in eigen handen: 4-4 naar vier strafschoppen.

Geen missers nadat beide teams vijf keer hebben mogen schieten.

Engelse keeper zit dicht bij het schot van de nummer 10, maar toch 6-5 voor Nederland.
Engeland mist de zesde strafschop, Nederland naar de finale!

Laatst bewerkt:

Friesland

Well-known member
Het is de vijfde keer in 10 jaar dat Oranje onder 17 de finale haalt van het EK:

De voorgaande vier finales:
2009: Nederland - Duitsland 1-2, nv
2011: Nederland - Duitsland 5-2
2012: Nederland - Duitsland 1-1, Nederland wns
2014: Nederland - Engeland 1-1, Engeland wns

De finale is, zoals eerder gezegd, zondag om 19:15.

Laatst bewerkt:

Friesland

Well-known member
Nederland schiet de bal op de lat. (ik telde 'm al)

De wedstrijd is te volgen op het YouTubekanaal van de UEFA.

Friesland

Well-known member
Italiaanse keeper moet opnieuw in actie komen, de rebound die hij moet toestaan wordt royaal overgeschoten.

Vlak daarna laat Itali? van zich horen maar de bal wordt van de doellijn gehaald.

Bovenaan