Jonge Oranjes

Eresd?g?

Banned
Jong Oranje gisteren 5-1 gewonnen van Qatar. Nu alleen nog tegen Frankrijk. Minimaal gelijkspel en zelfs verlies zou evt kunnen afhankelijk van andere resultaten. Mooie ervaring voor al die nieuwe jongens die erbij zijn gehaald na het afhaken van al de anderen.
 

Keyser S?ze

New member
Dik verloren dus van Frankrijk. Maar nou zie ik de opstelling van Jong Oranje staan:

Opstelling Jong Oranje

Bertrams, Klaiber, Luckassen, De Wijs (41. Janssen), Kuipers, Haye (41. Warmerdam), Van Overeem, Leemans (56. Bijen), Van Overbeek, Vloet (75. Van der Heijden), Darri.

Ik weet niet waar dat allemaal speelt want ik ken d'r bijna geen ??n van. Hebben we niks beters dan dit?
 

Fabian

Active member
Dik verloren dus van Frankrijk. Maar nou zie ik de opstelling van Jong Oranje staan:



Ik weet niet waar dat allemaal speelt want ik ken d'r bijna geen ??n van. Hebben we niks beters dan dit?

Jawel, maar dat ging allemaal niet mee om verschillende redenen. Je kon genoeg grotere talenten opstellen.

Dit was een toetje van niets en totaal onbelangrijk.
 

Keyser S?ze

New member
Jawel, maar dat ging allemaal niet mee om verschillende redenen. Je kon genoeg grotere talenten opstellen.

Dit was een toetje van niets en totaal onbelangrijk.

Ik had wel begrepen dat er van Ajax en Feyenoord niets of niet zo veel mee kon. Maar kan de rest van Nederland dan helemaal niks bieden?
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Jawel, alleen is Frankrijk veel beter. De andere duels waren best aardig, al werd er tegen de VS ook verloren. Bij een 3-0 nederlaag waren ze gewoon doorgegaan naar de 1/2e finale.
 

Fabian

Active member
Ik had wel begrepen dat er van Ajax en Feyenoord niets of niet zo veel mee kon. Maar kan de rest van Nederland dan helemaal niks bieden?

Ajax heeft enkel de tweede garnituur geboden. Warmerdam... tja.

Ik denk dat de play-offs ook nog een rol hebben gespeeld. Bij een Heerenveen speelt ook genoeg talent dat had meegekund. Of zo'n Diks bij Vitesse bijvoorbeeld.

AZ zat lekker op Ibiza. Ik denk dat veel clubs hun jonkies wilden ontlasten en niet wilde afgeven voor een simpel toernooitje als dit.
 

Marinos

Well-known member
Eigenlijk niet. De rest doet mee omdat je nu eenmaal 18 clubs nodig hebt om een beetje een fatsoenlijke competitie te maken. Maar er blijven maar 2 clubs in Nederland die echt wat voorstellen.
Toch jammer dat Ajax en Jong Ajax niet in dezelfde competitie mogen spelen.
 

Lord Flash

New member
Ajax heeft enkel de tweede garnituur geboden. Warmerdam... tja.

Ik denk dat de play-offs ook nog een rol hebben gespeeld. Bij een Heerenveen speelt ook genoeg talent dat had meegekund. Of zo'n Diks bij Vitesse bijvoorbeeld.

AZ zat lekker op Ibiza. Ik denk dat veel clubs hun jonkies wilden ontlasten en niet wilde afgeven voor een simpel toernooitje als dit.

Klopt. En daarnaast is er ook nog een EK onder 19 volgende maand (al zijn ook daar een aantal spelers van vooral Ajax en Feyenoord niet voor vrijgegeven).
 

Maasveld

Well-known member
AZ zat lekker op Ibiza. Ik denk dat veel clubs hun jonkies wilden ontlasten en niet wilde afgeven voor een simpel toernooitje als dit.

Luckassen, Haye (en van Overeem) zijn AZers. Verder voornamelijk Jong PSVers als ik het zo lees.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Toulon is ook altijd een beetje een B-toernooi geweest. Ik geloof dat we in de jaren dat we ons nog wel kwalificeerde voor het jeugd EK, dan we het B-garnituur naar Toulon stuurde. Verder kwamen de playoffs er tussendoor voor Feyenoord, SC Heerenveen en Vitesse en kreeg Ajax na de competitie te maken met een blessuregolf.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Dit vind ik wel een opmerkelijke uitslag. Nederland was voor rust echt veel beter dan de Fransen. Die kwamen vlak voor rust op voorsprong door een snel genomen vrije trap van 35m (de bal lag echter niet stil). Een enorme pegel in de kruising over de verbaasde Bertrams. De tweede helft heb ik niet gezien, maar ik vermoed dat Frankrijk gebruik heeft gemaakt van de ruimte die Jong Oranje weggaf.

Ik vind die Rai Vloet trouwens echt een heel negatief ventje. Net zo'n type Castaignos. Zie liever Vincent Janssen.

En verder was dit natuurlijk totaal geen echt Jong Oranje wat er stond, maar dit was al eerder aangehaald. Ik heb van alle duels wel delen gezien en ik vond zo'n Brahim Darri toch wel opvallen. Met een beetje meer power en inhoud kan dat echt een heel leuke speler worden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Jong Oranje

Jong Oranje

Rai Vloet stond in de spits? Ik dacht dat het meer een aanvallende middenvelder was. Op die positie heb ik hem in PSV A1 wel zien spelen. Toen viel hij ook op als een zeer negatief zeikerig ventje en dat hij er een vrije trap mooi inschoot. In de basis kan die jongen wel voetballen, maar dat gezeik overschaduwt het.

Heeft Frankrijk ook een B-ploeg gestuurd? De vorige werd Nederland namelijk nog weggespeeld. Al hadden toen alle spelers bij Jong Oranje wel een off day of kwamen sowieso tekort voor het niveau.
 
Laatst bewerkt:

PES5

Administrator
Forumleiding
Rai Vloet stond in de spits? Ik dacht dat het meer een aanvallende middenvelder was. Op die positie heb ik hem in PSV A1 wel zien spelen. Toen viel hij ook op als een zeer negatief zeikerig ventje en ik dat hij er een vrije trap mooi inschoot. In de basis kan die jongen wel voetballen, maar dat gezeik overschaduwt het.

Heeft Frankrijk ook een B-ploeg gestuurd? De vorige werd Nederland namelijk nog weggespeeld. Al hadden toen alle spelers bij Jong Oranje wel een off day of kwamen sowieso tekort voor het niveau.

Frankrijk speelde inderdaad ook met veel andere namen dan tijdens de laatste oefeninterland.
Vloet stond in de spits ja en deed weer precies wat jij hierboven beschreef, op die mooie vrije trap na dan.
 
Bovenaan