Jeugdvoetbal

De Groene Scout

Well-known member
Teamindelingen voor de jeugd van HSC'21 staan nu bijna een weekje op de site en tot op heden valt het aantal opmerkingen van 'boze' ouders wel mee.
Ongeveer 10, moet in diverse selecties nog wel een verdere doorselectie uitgevoerd worden, maar valt mij mee.

3 of 4 terechte opmerkingen die ook aangepast kunnen worden, de rest van die verzoekjes van ouders die denken een Messi in huis te hebben. Daar kunnen en doen we dus ook niks mee.
 

Unregistere

Well-known member
Slechts tien, da's netjes. Hier bij ons krijg ik dat gelukkig niet allemaal mee, tenzij men direct het algemene e-mailadres van het bestuur gebruikt. Daarin zag ik wel een aardige van een speler uit een niet al te hoog jeugdteam, die was doorgestroomd naar een vergelijkbaar team in een hogere leeftijdscategorie. Met een uitgebreid relaas over zijn goals en assists hoopt hij de co?rdinatoren alsnog te overtuigen dat hij nog wat hoger moet spelen. Ben benieuwd.

En volgens mij lopen er bij elke club kleine Messi's rond, gaat vast nooit veranderen en misschien zelfs alleen maar toenemen. Dus dan is het aantal klagers bij jullie niet hoog, want je spreekt toch over behoorlijk wat teams denk ik?
 

de waan

Well-known member
In de jongere leeftijdsklassen (waar het meest gezeurd wordt vermoed ik) helaas niet zo heel veel teams meer.
 

TukkerVoetbal

New member
het aantal klagers is natuurlijk altijd hoger dan het aantal dat de moeite neemt om een offici?le klacht te sturen. Desalniettemin is 11 niet veel voor een club van de omvang van HSC'21.
Belangrijk in deze is de rug recht houden en niet buigen voor een assertieve ouder die toevallig ook sponsor van de club is. Na de vakantie rolt de bal weer en is het weer business as usual
 

De Groene Scout

Well-known member
Heerlijk dagje HSC'21. Eerst de jongste jeugd bekeken (JO8-1 en JO9-1) met veel enthousiasme en plezier wisten beide teams te winnen.
Daarna ging de JO11-2 er af met een dikke nederlaag. De JO13-3 ook maar even meegepakt (leuk gewonnen potje met prima spel voor dit niveau) en als afsluiting even het nieuwe JO19-1 bekeken. Die wonnen met de nieuwe 'aankopen' simpel met 9-1 van W'School.


Het eerste echte voetbalweekendje weer gehad. Heerlijk. :duim:
 

De Groene Scout

Well-known member
Vandaag van 9.00 tot 16.00 uur bij HSC'21 geweest, helaas dit keer vrijwel geen voetbal gezien. Alleen maar druk geweest met 'randzaken'.
Veelal doordat trainers / leiders hun team belangrijker vinden dan de club en ouders hun eigen kroost wel extreem beschermen.
Saai dagje bestuurskamer dus; jammer, beetje zonde van de tijd.
 

Unregistere

Well-known member
Dat is volgens mij bij wel voor iedere club herkenbaar. Bij ons nu ook een jongen uit JO17-1 die het goed doet en was gevraagd om bij het 2e of JO19-1 aan te sluiten, maar de trainer van zijn team zocht snel allerlei manieren om hem toch maar voor zijn elftal te behouden.

Maar ben je er wel een beetje uitgekomen allemaal?
 

Arjen

Member
Heerlijk dagje HSC'21....... als afsluiting even het nieuwe JO19-1 bekeken. Die wonnen met de nieuwe 'aankopen' simpel met 9-1 van W'School....

Het eerste echte voetbalweekendje weer gehad. Heerlijk. :duim:
Die hebben het nu blijkbaar nogal moeilijk. Wat ze vandaag in Meppel lieten zien was niet echt hoopvol te noemen. 6-1 verlies en laatste in de 3e divisie...! Ik vrees dat ze dit jaar niet gaan handhaven Groene.
 

De Groene Scout

Well-known member
Heb je gelijk in Arjen.
Beetje onverklaarbaar dat het inderdaad zo slecht gaat.
Lichting is wel iets minder dan de laatste 3-4 jaar, maar dat ze troosteloos onderaan zouden staan was toch ook niet op gerekend.
Beetje pech met langdurig geblesseerden, maar over het algemeen toch vooral gebrek aan goede verdedigers en geen scorende spits.
Onervaren nieuwe trainer (oud 1e elftal speler Leon van Dijk) is ook nog erg zoekende.
 

Deathprod

Active member
KNVB:jeugdspelers later selecteren

De KNVB onderzoekt de mogelijkheden
om jonge voetballers meer kans te geven
zichzelf te ontwikkelen.Clubs gaan
daarom kinderen van alle niveaus langer
samen laten trainen.

Nu worden kinderen al op een specifiek
niveau ingedeeld als ze 6 of 7 jaar oud
zijn.Uit onderzoek zou blijken dat zo
veel talent verloren gaat.Kinderen die
op een lager niveau trainen krijgen
minder aandacht en kunnen zich daardoor
minder goed ontwikkelen.

Bijvoorbeeld laatbloeiers krijgen op
deze manier meer kans om te groeien.
Hockeyclubs experimenteren al langer
met deze benadering.

https://nos.nl/teletekst#106
 

de waan

Well-known member
De IJsland-methode. Lijkt me een goede ontwikkeling.

Dan nu ook graag kappen met onder-9 t/m 13 teams bij bvo's.
 

Susa

New member
Susa is inmiddels een aantal jaar de trainer van Susa jr en zijn matties en probeert ook maar wat volgens de Wiel Coerver methode... Ze mogen van mij lekker pingelen en als ze willen overpasen is dat ook prima.

Maar waar ik me werkelijk groen en geel aan erger zijn de zogenaamde trainers/begeleiders die op hysterische wijze jochies van 7 en 8 jaar aan het drillen zijn tijdens de wedstrijden op zaterdagmorgen.

Is dit herkenbaar ?
 

De Groene Scout

Well-known member
Door dat geschreeuw worden sommige kinderen zelfs enorm afgeremd.
Je hoort bij de Onder 8 en Onder 9 kinderen zo vaak geschreeuw als 'samenspelen','afspelen', 'passen' etc. Vooral van ouders waarvan zoonlief iets minder vaak de bal krijgt. De beteren zouden dus vaker de bal af moeten spelen. Wat een onzin. Dat zit helemaal niet in de aard van die kinderen. Die willen pingelen en acties maken, tegenstanders voorbij en scoren. Laat ze dat lekker doen en ervaren ze dat dit niet altijd lukt, dan gaan ze over 2 jaar vanzelf wel eens een balletje afspelen
 

Joost

Well-known member
Susa is inmiddels een aantal jaar de trainer van Susa jr en zijn matties en probeert ook maar wat volgens de Wiel Coerver methode... Ze mogen van mij lekker pingelen en als ze willen overpasen is dat ook prima.

Maar waar ik me werkelijk groen en geel aan erger zijn de zogenaamde trainers/begeleiders die op hysterische wijze jochies van 7 en 8 jaar aan het drillen zijn tijdens de wedstrijden op zaterdagmorgen.

Is dit herkenbaar ?

Er is een aantal jaar geleden een proef geweest met ouders die op 50 meter moesten staan, dat zal niet voor niets zijn.
 

Susa

New member
Door dat geschreeuw worden sommige kinderen zelfs enorm afgeremd.
Je hoort bij de Onder 8 en Onder 9 kinderen zo vaak geschreeuw als 'samenspelen','afspelen', 'passen' etc. Vooral van ouders waarvan zoonlief iets minder vaak de bal krijgt. De beteren zouden dus vaker de bal af moeten spelen. Wat een onzin. Dat zit helemaal niet in de aard van die kinderen. Die willen pingelen en acties maken, tegenstanders voorbij en scoren. Laat ze dat lekker doen en ervaren ze dat dit niet altijd lukt, dan gaan ze over 2 jaar vanzelf wel eens een balletje afspelen

Juist ja.

Wij hebben gelukkig maar 1 lastige papa die zich soms te veel bemoeid met het spel van zijn zoontje. Ik heb een paar keer een aanvaring met hem gehad en hem verzocht zich te gedragen. Het gaat nu wel wat beter maar het blijft een mafkees......die zijn kind veel te veel aan het pushen is. Jammer voor dat knulletje.
 
Bovenaan