Jeugdvoetbal

zwammy

Well-known member
Toch bizar dat je denkt je moet te bemoeien met het voetballen van je 8 jarig zoontje. Laat dat menneke gewoon doen wat die wil.
 

Eef de Kip

Well-known member
Nou ja, als al die jongetjes lekker lopen te pingelen dan heb je al snel dat er een paar zijn die de hele wedstrijd geen bal aanraken, het lijkt me dat dat het plezier van zo'n jochie ook niet ten goede komt.
 

De Groene Scout

Well-known member
Nou ja, als al die jongetjes lekker lopen te pingelen dan heb je al snel dat er een paar zijn die de hele wedstrijd geen bal aanraken, het lijkt me dat dat het plezier van zo'n jochie ook niet ten goede komt.

Simpel op te lossen door bij een uitbal als trainer/leider aan te geven wie er in mag dribbelen. Als er jongetjes tussen zitten die tijdens het spel de bal te weinig hebben (wat minder zijn) dan noem je juist die op dergelijke momenten.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Bij mijn zoontje zaten ze met 4 jongens en vier meisjes in een team. Als we de geleerden hierboven moeten geloven, krijgen de vier dames + ??n klein kereltje dus nooit de bal en dat is goed?
 

zwammy

Well-known member
Nou ja, als al die jongetjes lekker lopen te pingelen dan heb je al snel dat er een paar zijn die de hele wedstrijd geen bal aanraken, het lijkt me dat dat het plezier van zo'n jochie ook niet ten goede komt.

Dat regelt de coach dan toch wel? Je kunt toch niet voorkomen dat er van de 11 er 5 kinderen graag de bal willen, 3 bloemetjes plukken en 3 kinderen niet mee kunnen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Dat regelt de coach dan toch wel? Je kunt toch niet voorkomen dat er van de 11 er 5 kinderen graag de bal willen, 3 bloemetjes plukken en 3 kinderen niet mee kunnen.

Nou heb ik geen directe ervaring maar volgens mij kan dat nou juist het probleem zijn, dat de coach dat dus niet regelt. Dat hij de beste spelers laat spelen en de bal gunt omdat hij het belangrijk vindt om te winnen ipv het plezier van die jongetjes voorop stelt.
 

Totti

New member
Susa is inmiddels een aantal jaar de trainer van Susa jr en zijn matties en probeert ook maar wat volgens de Wiel Coerver methode... Ze mogen van mij lekker pingelen en als ze willen overpasen is dat ook prima.

Maar waar ik me werkelijk groen en geel aan erger zijn de zogenaamde trainers/begeleiders die op hysterische wijze jochies van 7 en 8 jaar aan het drillen zijn tijdens de wedstrijden op zaterdagmorgen.

Is dit herkenbaar ?
Voor mij een reden geweest om er mee te kappen, het is bizar waar je mee te maken krijgt.
 

De Groene Scout

Well-known member
Waarom ik het nog steeds leuk vind: vandaag een hele mooie positieve mail gehad van een moeder van een speler uit de JO13-3.
Dat is het laagste team en zit eigenlijk ook niets in, op 2 spelers na. Nu heb ik die spelers als TC-lid een paar keer bekeken en mogen ze 1x per week meetrainen bij de JO15-2 (een selectieteam met spelers die 2 jaar ouder zijn) met in het achterhoofd om volgend seizoen definitief aan te sluiten bij selectievoetbal.
De moeder vond het geweldig dat we bij HSC'21 ook aandacht hadden voor dergelijke teams en er tijd en energie in steken om ook daar te gaan kijken. Jongen is dolblij en zelfs zijn gedrag is positief veranderd omdat hij weer priv? / hobby iets heeft om naar uit te zien. Moeder heeft mij meermaals bedankt in de mail. Dat voelt wel goed hoor!!!
 

Hankie

Well-known member
Mijn zoontje heeft gisteren zijn eerste training gehad (4jr) en is gewoon genieten en lachen hoe je die aapies erin op ziet gaan. Lekker laten pingelen en inderdaad een goede leider die het evenwicht bewaard.
 

De Groene Scout

Well-known member
FC Twente is boos op mij. Ik twitterde gisteren enige kritiek over hun manier van scouten bij de jongste jeugd. Uurtje later hadden ze zo ongeveer alle bestuursleden van HSC'21 gebeld en eisten excuses van HSC'21. Echt heel bijzonder, dat ze niet eerst even in de spiegel kijken of ze het misschien echt niet zo handig doen.

Laatste stand van zaken is dat ze volgens mij binnenkort een keer om tafel willen met mij en enkele andere HSC'ers om erover te praten. Tja.....
 

SanMark.

Well-known member
FC Twente is boos op mij. Ik twitterde gisteren enige kritiek over hun manier van scouten bij de jongste jeugd. Uurtje later hadden ze zo ongeveer alle bestuursleden van HSC'21 gebeld en eisten excuses van HSC'21. Echt heel bijzonder, dat ze niet eerst even in de spiegel kijken of ze het misschien echt niet zo handig doen.

Laatste stand van zaken is dat ze volgens mij binnenkort een keer om tafel willen met mij en enkele andere HSC'ers om erover te praten. Tja.....


Prima toch even de boel wakker schudden.
 

Abubakari

Well-known member
FC Twente is boos op mij. Ik twitterde gisteren enige kritiek over hun manier van scouten bij de jongste jeugd. Uurtje later hadden ze zo ongeveer alle bestuursleden van HSC'21 gebeld en eisten excuses van HSC'21. Echt heel bijzonder, dat ze niet eerst even in de spiegel kijken of ze het misschien echt niet zo handig doen.

Laatste stand van zaken is dat ze volgens mij binnenkort een keer om tafel willen met mij en enkele andere HSC'ers om erover te praten. Tja.....

Het hele forum roept het al jaren, Twente is een kutclub, maar Scout moest weer eigenwijs zijn he?
Hup Heracles dan maar?
 

Maasveld

Well-known member
FC Twente is boos op mij. Ik twitterde gisteren enige kritiek over hun manier van scouten bij de jongste jeugd. Uurtje later hadden ze zo ongeveer alle bestuursleden van HSC'21 gebeld en eisten excuses van HSC'21. Echt heel bijzonder, dat ze niet eerst even in de spiegel kijken of ze het misschien echt niet zo handig doen.

Laatste stand van zaken is dat ze volgens mij binnenkort een keer om tafel willen met mij en enkele andere HSC'ers om erover te praten. Tja.....
Wat zijn de consequenties als HSC haar excuses niet aanbiedt?
 
Bovenaan