Jack's League 2022/2023 (Tweede Divisie)

Joost

Well-known member
Ehhh... Kan je dit uitleggen?

De beloftencompetitie bestaat uit twee delen. Een voorjaars en najaarscompetitie.
Halverwege vindt er p/d plaats.

PEC won de najaarscompetitie. Willem II en Emmen degradeerden.
Almere won de voorjaarscompetitie en PEC degradeerde.

Normaal gesproken spelen de winnaars van de voorjaars en najaarscompetitie tegen elkaar.
De winnaar daarvan kan eventueel promoveren naar de 2e divisie maar omdat PEC uit de hoogste O21 klasse degradeerde verviel de play-off.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
GVVV 0-2 voor, dus ook die zijn wel zeker van de volgende ronde.
En IJsselmeervogels mag volgend seizoen de derby tegen Eemdijk gaan spelen idd...
 

Sjorro

Member
OFC met een B-team vol jeugd en veteranen vanmiddag bij De Treffers.

Vanwege geldproblemen is een deel van de basis niet komen opdagen.
Er gingen zelfs de geruchten dat OFC helemaal niet meer wilden komen. De KNVB zou hierop alle uitslagen van OFC schrappen, waardoor AFC kampioen zou zijn. Dat wilde ze ook niet en daarom maar toch met een bij elkaar geraapt elftal zijn gekomen.
 

Jef400

Well-known member
Er gingen zelfs de geruchten dat OFC helemaal niet meer wilden komen. De KNVB zou hierop alle uitslagen van OFC schrappen, waardoor AFC kampioen zou zijn. Dat wilde ze ook niet en daarom maar toch met een bij elkaar geraapt elftal zijn gekomen.
Gaan ze dan wel van start in de 3e divisie komend seizoen?
 

Fregge

Well-known member
Er gingen zelfs de geruchten dat OFC helemaal niet meer wilden komen. De KNVB zou hierop alle uitslagen van OFC schrappen, waardoor AFC kampioen zou zijn. Dat wilde ze ook niet en daarom maar toch met een bij elkaar geraapt elftal zijn gekomen.
1 keer niet op komen dagen is niet schrappen uitslagen toch? Dan moet je jezelf echt terugtrekken
 

De Groene Scout

Well-known member
Zojuist bekend gemaakt: OFC heeft zondag 1 voor nieuwe seizoen terug getrokken.
Alle spelers en complete staf vertrekken net als de grote sponsor.
STO (stichting Topvoetbal Oostzaan) stopt ermee en dus ligt alles op z'n gat.
 

de waan

Well-known member
Zojuist bekend gemaakt: OFC heeft zondag 1 voor nieuwe seizoen terug getrokken.
Alle spelers en complete staf vertrekken net als de grote sponsor.
STO (stichting Topvoetbal Oostzaan) stopt ermee en dus ligt alles op z'n gat.
Mooi zo. Weg ermee.

Ik zie er trouwens ook nog nergens wat over, dus ik ben wel benieuwd wat de bron is.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Vanochtend melding gekregen dat ik sta aangesteld voor een wedstrijd op woensdag 7 juni. Alleen de wedstrijd is nog niet bekend. Het is 7 juni dan denk ik de eerste wedstrijd van ronde 2 bij 2e divisie - 3e divisie.
 

de waan

Well-known member
Ik vraag me wel af of ze die laatste alinea zelf zo invullen of dat dit al is bevestigd door de KNVB.
 

Fregge

Well-known member
Zoals ik me gisteren al afvroeg:
"Benieuwd of en hoe de KNVB dat gat gaat opvullen.
Of dat dan wel of niet per se een zondagclub moet worden."
Er zijn binnenkort geen zondagclubs meer, maar voetbalclubs die hun thuiswedstrijden het liefst op zondag willen spelen
 

Joost

Well-known member
Ik vraag me wel af of ze die laatste alinea zelf zo invullen of dat dit al is bevestigd door de KNVB.
Kan het me simpelweg niet voorstellen dat de KNVB deze plek gaat invullen. Er zijn 4 tickets in de 3e divisie te verdienen dus dan zou je na de reguliere nacompetitie nog 2 rondes moeten laten spelen.

En dan heb je alsnog een plek vrij in de 4e Divisie.
 

Jef400

Well-known member
Je kan toch beide halve finalisten als winnaars aanmerken? Ben je er ook al lijkt mij.
 
Bovenaan