Hoofdklasse C zaterdagamateurs 2015/2016

noordooster

Well-known member
ACV versterkt zich met Saber Hendriks van Emmen amateurs en Age Wim van der Zee van VEV '67.
van der Zee is een verhaal apart. Hij speelde zowel als keeper als als spits op een hoog amateurniveau.
Bij ONS in de topklasse scoorde hij aan de lopende band totdat een blessure een eind aan zijn carri?re leek te maken.
Gelukkig voor hem hielp een operatie aan zijn voet dusdanig dat hij weer op niveau meekan.
Saber Hendriks vind ik een prima spits en ik denk dat ACV een goede zet gedaan heeft door hem aan te trekken als vervanger van Menting die naar Genemuiden gaat.
 

noordooster

Well-known member
Wat dan wel weer jammer is, is dat Yoran Popovic, het 17-jarig talent van ACV, dat tegen DOS '37 tweemaal scoorde, vrijwel zeker vertrekt naar Fc Groningen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Jordi Holtkamp heeft zijn afbouw-clubje gevonden. Hij gaat van SVZW terug naar waar het ooit begon Eilermark. Ruud ter Heide (ook svzw) gaat er ook spelen. Hij is er al trainer.
 

noordooster

Well-known member
Staphorst blijft de druk er bij Harkemase Boys op houden.
Zelf won het met 2 - 1 van AZSV en Harkemase Boys stelde opnieuw teleur door met 2 - 0 te verliezen van Urk, dat hiermee een belangrijke stap zette naar klassenbehoud.
Omdat Genemuiden niet verder kwam dan 2 - 2 tegen degradant Drachtster Boys is de kans groot dat ze p/d wedstrijden moeten gaan spelen en dat zal niemand daar in Genemuiden gedacht hebben.
SVZW lijkt zich , zoals verwacht, op tijd veilig te spelen door een knappe zege bij VVOG.
HZVV kan zich alvast gaan richten op p/d wedstrijden waarbij veel clubs moeten spelen voor maar enkele plaatsen in de Hoofdklasse.
Een moeilijke opgave dus.
ACV blijft door de winst op HZVV in de race voor nacompetitie naar de topklasse. Als ik het goed begrepen heb, hoef je dan maar met 1 tegenstander af te rekenen om je doel te bereiken.
 

noordooster

Well-known member
Verrassende ontwikkelingen in de Hoofdklasse C.
Harkemase Boys verliest met 3 - 2 van ACV en moet nog een week wachten voordat ze eventueel kampioen worden.
ACV blijft in de race voor het periodekampioenschap.
Staphorst wint opnieuw en staat met nog 1 wedstrijd te spelen 2 punten achter Harkemase Boys.
Genemuiden wint van Excelsior '31 dat de laatste weken niks meer presteert .
Omdat SVZW gelijkspeelt tegen Urk staan zij nu weer op een p/d plaats.
 

Abubakari

Well-known member
Verrassende ontwikkelingen in de Hoofdklasse C.
Harkemase Boys verliest met 3 - 2 van ACV en moet nog een week wachten voordat ze eventueel kampioen worden.
ACV blijft in de race voor het periodekampioenschap.
Staphorst wint opnieuw en staat met nog 1 wedstrijd te spelen 2 punten achter Harkemase Boys.
Genemuiden wint van Excelsior '31 dat de laatste weken niks meer presteert .
Omdat SVZW gelijkspeelt tegen Urk staan zij nu weer op een p/d plaats.

Er stonden wat Harkema fans bij mij in de buurt (bij VV-Pelikaan S) en die hadden flink de smoor in. Ze waren bij VVG-Peli S voor de verkeerde dus ik vond het wel grappig dat Harkema het opnieuw liet liggen.
 

noordooster

Well-known member
Er stonden wat Harkema fans bij mij in de buurt (bij VV-Pelikaan S) en die hadden flink de smoor in. Ze waren bij VVG-Peli S voor de verkeerde dus ik vond het wel grappig dat Harkema het opnieuw liet liggen.
Ik denk dat die schorsing van Huisman De Jong, nadat hij op een zondagochtend een wedstrijd in Sneek in een vriendenploegje had meegedaan, ook meespeelde bij het puntenverlies van Harkema de laatste weken.
IK gun Harkemase Boys het kampioenschap wel, maar met Staphorst zou district Noord ook een mooie ploeg in de 3e divisie krijgen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Leuk de overwinning van Genemuiden, die wippen nu mooi weer over SVZW heen. Wordt nog spannend voor het Chelsea van het Oosten.
 

SanMark.

Well-known member
Ik vind het opvallend dat Genemuiden het zo slecht doet in de hoofdklasse.

Dat is toch altijd een club die op het hoogste amateur voetbal gespeeld heeft en nu al met veel moeite om het ene na hoogste niveau voetbalt.
 

noordooster

Well-known member
Ik vind het opvallend dat Genemuiden het zo slecht doet in de hoofdklasse.

Dat is toch altijd een club die op het hoogste amateur voetbal gespeeld heeft en nu al met veel moeite om het ene na hoogste niveau voetbalt.

Hun promotie naar de topklasse in 2014 kwam wat onverwacht en ze vlogen er na 1 jaar ook direct weer uit.
Ze hebben de laatste jaren veel gedoe gehad met het bestuur en met trainers, maar komen de slechte resultaten daardoor of komt dat gedoe door de slechte resultaten ?
Als je ziet welke spelers er aan het eind van het seizoen vertrekken, dan zitten er vele bij die niet lang geleden zijn aangetrokken.
Misschien dat ze daarin tekort schoten.
Hun laatste succesvolle aankoop was Willem Lanjouw. Totdat hij geblesseerd raakte hebben ze daar veel plezier aan beleefd.
Ik ga wel eens kijken, maar de " eigen spelers" die ze er de laatste jaren in willen hebben kunnen het niveau niet aan en ik heb het idee dat oudgedienden als Martijn Jansen, Albert Flier , Erik Rotman en Patrick Lip over hun hoogtepunt heen zijn.
Toch denk ik dat een club als Genemuiden nooit heel diep zal zakken vooral ook omdat er wel "wat geld schijnt te zitten ".
 
Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
Toch denk ik dat een club als Genemuiden nooit heel diep zal zakken vooral ook omdat er wel "wat geld schijnt te zitten ".

Bedrijven doen daar inderdaad van alles en nog wat voor de spelers zowel direct aan Genemuiden of anders gelijk richting de spelers in de vorm van als de auto stuk is dat die gratis of alleen voor de kosten van de onderdelen betaald moeten worden, en zo zijn er nog wel meer diensten te verzinnen . Daarnaast stonden in het verleden ook wel spelers bij bedrijven op de loonlijst zonder dat ze daadwerkelijk fysiek aanwezig waren.

Daarnaast is Genemuiden zo'n grote club dat als echt alles tegen zou zitten de 1ste klasse echt de ondergrens is, daar kunnen ze ook makkelijk in voetballen zonder dat ze moeten betalen.
 

noordooster

Well-known member
Tot vorige week was het kampioenschap van Harkemase Boys voor mij een zekerheid.
Na verlies tegen Urk en tegen ACV ben ik daar niet meer zo zeker van. Staphorst blijft wel winnen,
Vorig seizoen werd DVS '33 kampioen doordat Harkemase Boys in de laatste wedstrijd van de competitie thuis verloor van Flevo Boys.
Ook dit seizoen moet Harkemase Boys in de laatste wedstrijd tegen Flevo Boys . Uit nog wel. En Flevo Boys is de laatste wedstrijden goed in vorm.
Voordeel voor Harkemase Boys kan zijn dat concurrent Staphorst moet spelen tegen SVZW. En die zal erg zijn best moeten doen om geen p/d wedstrijden te hoeven spelen.
 

noordooster

Well-known member
Morgen de ontknoping. Spannend.
Staphorst of Harkemase Boys. Het is me om het even wie kampioen wordt.
Wel hoop ik dat ze allebei en dan ook nog het liefst samen met ACV uit gaan komen in de zaterdagtopklasse. ( derde divisie )
Dan wordt het komend seizoen helemaal een mooie competitie met ook clubs als ONS Sneek, IJsselmeervogels , Quick Boys , Scheveningen , DVS '33 enz.
ACV en Staphorst krijgen komend seizoen goede trainers met Fred de Boer en Jan Vlap. En ACV heeft zich voor ACV-begrippen goed versterkt.
 

bqandy

Well-known member
Die zaterdag derde divisie gaat er inderdaad heel wat fraaier uit zien, dan die op zondag. Hopelijk gaat de 3e divisie ook snel regionaal. Het hele land door reizen op niveau 4 ...... Gebeurt dat overigens nog elders ergens op het Europese vasteland?
 

noordooster

Well-known member
In feite is zo'n gescheiden topklasse al redelijk regionaal ingedeeld. Er zit geen enkele zaterdagtopklasser in de 3 zuidelijke provincies.
Ik heb ooit een kaart gezien met een mogelijke regionale indeling. Dan kun je de scheidslijn trekken door of net onder de bollenstreek, zodat bijvoorbeeld Capelle en ASWH niet in dezelfde klasse komen als Quick Boys en Rijnsburgse Boys. Lijkt me ook niet zo handig.
Wat mij betreft mooi zo houden als nu.
Kunnen de zaterdagclubs mooi alles spelen om 14.30 uur op zaterdag en de zondagclubs alles op zondag om 14.30 uur en zit je niet te klooien met een tijd van zaterdag 18.00 uur waar eigenlijk niemand op zit te wachten.
Ik denk dat ONS, Staphorst en Harkemase Boys ook liever een paar kilometer verder reizen richting bollenstreek of Rotterdam dan dat ze op zaterdag om 18.00 uur moeten spelen tegen clubs als Magreb, Hercules, De Dijk, HBS of OFC .
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan