Hoofdklasse C zaterdagamateurs 2015/2016

noordooster

Well-known member
Excelsior zou de trainer hebben ontslagen.

Op de site van de club staat dat Snijders zelf opgestapt is.
Toen hij na de wedstrijd tegen HZVV werd ge?nterviewd kwam hij ook over als iemand die niet meer wist hoe hij de zaak weer aan de praat moest krijgen.
Dat krijg je als de prestaties achterblijven bij de verwachtingen. Daarom stapte bv ook in t Hof al snel op bij Genemuiden en Lindeboom gaf er bij Alcides de brui aan.
 

De Groene Scout

Well-known member
De druk ligt erg hoog bij de Zaterdag C clubs. Bij velen is het 'moeten' en telt alleen de promotie naar de Topklasse.
Die uitleg van 'zelf opstappen' is volgens mij een nieuwe mode-trend om trainers niet te beschadigen.
Kijk er wel van op dat vriendje Roord wel blijft zitten.
 

noordooster

Well-known member
De druk ligt erg hoog bij de Zaterdag C clubs. Bij velen is het 'moeten' en telt alleen de promotie naar de Topklasse.
Die uitleg van 'zelf opstappen' is volgens mij een nieuwe mode-trend om trainers niet te beschadigen.
Kijk er wel van op dat vriendje Roord wel blijft zitten.

Als de prestaties minder zijn dan verwacht is al gauw de trainer "aan de beurt".
Voor zijn CV staat het natuurlijk beter als hij zelf opstapt dan dat hij is ontslagen, hoewel je bij zelf opstappen natuurlijk al helemaal verder geen salaris meer kunt claimen.
In de hoofdklasse C op zaterdag speelde het bij Genemuiden, SVZW en nu dus bij Excelsior.
Daar is het verwachtingspatroon altijd hoog en als er zwak wordt gepresteerd zal een trainer al gauw de druk voelen.
Bij de rest van de clubs blijft de trainer wel tot het eind zitten, dacht ik. van Buuren bij Drachtster Boys kreeg tussentijds een goed betaalde trainersbaan in het buitenland. Bij clubs in de onderste regionen als DOS 37, HZVV en CSV Apeldoorn hebben de trainers ook gewoon een contract voor het komende seizoen.
Trouwens, ook in de Hoofdklasse C op zondag worden trainers weggestuurd, of stappen ze op. Denk aan Dieze West, De Bataven, Alcides en Rohda Raalte
 

noordooster

Well-known member
Zonet een item bekeken op Excelsior' 31 TV. Er worden daarin behoorlijk wat open deuren ingetrapt, maar het wordt ook wel duidelijk dat trainer Rob Snijders zelf is opgestapt en niet is weggestuurd.
Ik kan me herinneren dat ook de vorige 2 trainers, Hans van Dijkhuizen en Roeland ten Berge het er niet altijd zo gemakkelijk hadden.
 

de waan

Well-known member
Het feit dat de grote mensen zich mogen ophouden in de ruimte achter de tribune en het gepeupel een eigen kantine honderd meter verderop heeft geeft de situatie binnen die club wel treffend weer.
 

noordooster

Well-known member
Het feit dat de grote mensen zich mogen ophouden in de ruimte achter de tribune en het gepeupel een eigen kantine honderd meter verderop heeft geeft de situatie binnen die club wel treffend weer.

Bedoel je een sponsor ruimte of een bestuurskamer ? Die hebben toch alle verenigingen op dat niveau apart ?
Althans wel bij Harkemase Boys, ONS, MSC, HHC, HZVV, Genemuiden, Alcides ( dacht ik ), Staphorst, WKE destijds.
Ik ken eigenlijk geen hoofd- of topklasser waar ze niet een aparte ruimte of een apart gebouw ( WKE ) hebben voor sponsoren en voor het bestuur.
Of doel je vooral op de afstand tussen beide ruimtes ?
Bij Excelsior '31 ben ik dacht ik na het verbouwen van hun tribune enz. nooit weer geweest.
 

Sjorro

Active member
Bij ons op Sportpark Zuid (De Treffers) worden de sponsors voor de wedstrijd apart ontvangen en na de wedstrijd gaat de wand er tussenuit, zodat er 1 grote ruimte ontstaat.
In de oude situatie had je de sponsorruimte boven de kantine en dat was niet echt ideaal. In die tijd werden er nog al eens prijzen gewonnen en dat wil je toch in 1 geheel vieren.
 

de waan

Well-known member
Aparte ruimtes geen probleem, maar als letterlijk een enorme fysieke afstand is tussen die twee werkt dat niet bevordelijk lijkt me.
 

De Groene Scout

Well-known member
Het lag dus aan Snijders, zeggen we dan. Excelsior'31 wint eindelijk weer eens. Thuis werd met 6-2 gewonnen van Drachtster Boys.
Ploeg uit Drachten nu definitief gedegradeerd.
Koploper Harkemase Boys speelt 1-1 gelijk tegen AZSV, nummer 2 Staphorst wint, maar gaatje nog altijd 8 punten. Volgende week kan Harkema kampioen worden.
 

noordooster

Well-known member
Ik was bij HZVV tegen SVZW.
De Zwaluwen wonnen met 0 - 1.
Het duel leverde SVZW wel 2 rode kaarten op.
HZVV miste in de slotfase een strafschop en raakte ook nog 2 maal paal en lat. Het zat hen toen niet mee.
In de eerste helft was SVZW beter. HZVV kon in feite alleen een vuist maken in het begin en aan het eind van de tweede helft.
 

noordooster

Well-known member
HZVV haalt keeper Dorland van tweedeklasser ZZVV in Zuidwolde en aanvaller Dilan van Bree van vierdeklasser Dedemsvaart.
Dorland zal de concurrentie moeten aangaan met Hidde Streutker tenzij deze vertrekt naar Fc Emmen waar hij al een hele poos meetraint.
 

noordooster

Well-known member
Genemuiden verliest thuis met 3 - 2 van CSV Apeldoorn. De club moet nog flink oppassen.
Ze staan meer 2 punten boven een p/d plaats.
 

De Groene Scout

Well-known member
Het was ook al wel weer een paar weken stil in Wierden, maar nu dan toch weer een volgende aankoop:
Yessin Maskoul, de 22-jarige aanvaller komt over van een andere hoofdklasser AZSV.
Maskoul maakte afgelopen zomer de overstap van FC Zutphen naar AZSV.
Hij scoorde tot op heden negen doelpunten in de competitie.
 

de waan

Well-known member
Sinds wanneer heeft AZSV het beleid eigenlijk aangepast? Dacht altijd dat dat een beetje het Longa'30 van het zaterdagvoetbal was.
 

noordooster

Well-known member
Omar Kavak verhuist aan het eind van dit seizoen van SVZW naar sc Genemuiden.
Kavak speelde tot aan het faillissement voor WKE.
Toch wel enigszins verrassend dat SVZW hem laat gaan.
Misschien heeft het te maken met het aantrekken van Maskoul van AZSW.
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Tjeerd Korf gaat van sc Genemuiden, waar hij geen nieuw contract krijgt, naar Flevo Boys.
Korf speelde al eerder 2 seizoenen in Emmeloord.
 
Bovenaan