Hoofdklasse C zaterdagamateurs 2015/2016

noordooster

Well-known member
En SVZW heeft eindelijk een keer een succesje. Tegen koploper Harkemase Boys wonnen ze met 4-1.
Excelsior'31 kwam met een 3-3 gelijkspel maar een beetje dichterbij.

SC Genemuiden - CSV Apeldoorn werd afgelast. Daar moet haast iets aan de hand zijn geweest. Om het weer is het onmogelijk; of het veld moet te droog zijn.

Inderdaad, het zoontje van Anne van der Kolk is overleden.
Aan droogte van de grasmat kan het bij Genemuiden nooit liggen. Ze hebben kunstgras van de plaatselijke kunstgrasfabriek Edelgrass . En als het te droog is spuiten ze het nat met een stuk of 10 waterspuiten rondom het veld.
Het kan haast niet anders of SVZW gaat zich rechtstreeks handhaven met al die tussentijdse versterkingen.
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Ik was benieuwd naar de nieuwe column op VOZ van Arik Assink.
Kijken of hij het tussentijds aantrekken door SVZW van 4 spelers ook competitievervalsing vindt.
Hij zegt dat mensen die dat vinden, zoals Jelle Loosman van Urk, een punt hebben. Maar verder vindt hij geloof ik dat SVZW mooi gebruik heeft gemaakt van de mogelijkheden. Als hij trainer van HZVV was geweest was zijn commentaar vast flink anders geweest.
Assink mag immers graag een beetje de moraalridder uithangen.
Verder heeft hij het ook nog over een journalist uit O Nederland die SVZW graag in de schijnwerpers zet. Wie zou dat zijn ?
Hij hoopt dat Lisse niet degradeert. Liever Lisse of RVVH dan ONS Sneek zou ik zeggen.
Dat hij de nieuwe Tweede Divisie " een gedrocht" noemt kan ik begrijpen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Korte opleving van SVZW, vandaag 'gewoon' weer verloren van CSV Apeldoorn met 3-1.
Denk dat er de komende week wel weer een paar nood-aankopen gemeld kunnen worden.

Staphorst wint de topper tegen Excelsior'31 en staat nu 2e. De kampioen is al een tijdje bekend en speelt op dit moment tegen de nummer laatst. Drachtster Boys is er binnenkort definitief uit.
 

de waan

Well-known member
Laatste half uur van deze wedstrijd nog even meegepikt. Tot mijn verrassing zag het op het scorebord de tussenstand van 3-1 staan. Het sterrenensemble was helemaal compleet, maar maakte een zielloze en idee?nloze indruk. Daardoor konden de huis-tuin-en-keukenvoetballers van CSV simpel overeind blijven. Ik heb mij in stilte enorm vermaakt met een aantal SVZW-fans die continu aan het mekkeren waren. Met name Penterman, die ook wel erg lamlendig speelde, werd zeer fel bekritiseerd. ("Nu zitten we nog drie jaar met deze miskoop opgescheept" hoorde ik onder meer.)

Opmerkelijk trouwens. Ik zag wel twintig Heutink-jassen langs de lijn staan. Worden de supporters nu ook al betaald?

Geen Eulderink te bekennen overigens. Wensink zag ik ook tussen het publiek staan.
 

noordooster

Well-known member
Genemuiden komt langzamerhand ook in de gavarenzone terecht. HZVV en Urk winnen beiden een punt in hun onderlinge wedstrijd.
Harkemase Boys wint de derby tegen Drachtster Boys met 2 - 1 en zal komend seizoen wel derde divisie spelen. Hopelijk lukt dat Staphorst ook.
En ik hoop dat ONS erin blijft.
SVZW blijft wisselvallig. Dik winnen van de koploper en vervolgens verliezen van Apeldoorn.
 

noordooster

Well-known member
Staphorst wint van Urk en AZSV verslaat Drachtster Boys.
Beide zijn de grootste kanshebbers om bij een kampioenschap van Harkemase Boys vervangend periodekampioen te worden, zeker nu Excelsior '31 heeft gelijkgespeeld tegen CSV Apeldoorn.
Ze staan allebei ook nog goed in de derde periode, maar daar zijn meer kapers op de kust waaronder SVZW.
Het zou wat zijn als die laatste ploeg via de derde periode de Derde Divisie zou halen.
Je vraagt je wel af hoe mooi die nieuwe hoofdklassen vanaf komend seizoen worden ( voor verenigingen uit Noord ). Ik vermoed verder reizen en minder aansprekende tegenstanders.
De afgelopen jaren ( met name ook de jaren voor de invoering van de Topklassen ) vond ik de Hoofdklasse op C op zaterdag altijd in veel opzichten een mooie competitie
 

Mug

Member
Als je in een mooie competitie terecht wilt komen, moet je zorgen dat je promoveert en anders nog maar een keer, niet blijven hangen in het verleden.
 

de waan

Well-known member
Sorry, ik kan het toch niet laten om even te melden dat SVZW met 5-1 achter staat tegen het al vrijwel gedegradeerde DOS'37.
 

De Groene Scout

Well-known member
Zag het net op twitter, koop je de hele regio leeg en kom je nog niet verder dan een P/D plek.:duim:

edit: HZVV won ook nog eens knap van Excelsior'31, dus die wippen ook nog over de Zwaluwen heen.
 
Laatst bewerkt:

De Groene Scout

Well-known member
Harkemase Boys inmiddels bijna kampioen. Zelf gewonnen met 0-1 gewonnen bij Genemuiden en nummer 2 Staphorst verloor bij Flevo Boys.
Gat nu 10 punten met nog 5 duels. In theorie kan het volgende week dus klaar zijn.
 

noordooster

Well-known member
Harkemase Boys kampioen, daaraan hoef je niet te twijfelen en laat Staphorst dan maar via de nacompetitie promoveren.
Mooi dat HZVV met bijna allemaal zelf opgeleide jongens wint van Excelsior '31. Ze maken het SVZW nog knap lastig en volgende week spelen ze in Hoogeveen tegen elkaar.
En Genemuiden moet ook echt gaan oppassen, die presteren de laatste tijd slecht.
ACV presteert met een 4e plek boven ( mijn ) verwachting. Financieel kunnen ze niet meedoen met de amateurtoppers.
 
Bovenaan