- Klasse van de trainer door er eens een keer af te stappen
- Wat een lul van een scheids door het niet serieus te nemen
- Mooie uitdaging voor de KNVB om hier iets me te doen
- 10 punten boete en de competitie is weer spannend.
Deze scheidsrechter wist zich geen raad met de situatie dat de speler om wie het ging en de trainer openlijk protesteerden en dat de trainer later riep dat ze van het veld af zouden gaan.
Helaas hoor je ook bij amateurwedstrijden nog te vaak racistische geluiden waar niet tegen wordt opgetreden.
Laatst zag ik een wedstrijd waarbij langs de lijn een erg kleine grensrechter stond te vlaggen. Deze werd meermalen uitgemaakt voor kabouter zonder dat daar iets tegen werd gedaan. Klopt ook niet.
Harkemase Boys verdient een straf, maar 10 punten in mindering zou belachelijk zijn.
Overigens moeten ook clubs worden gestraft waarvan de supporters racistische geluiden maken en waarbij de betreffende speler niet openlijk protesteert.
Ik vind niet dat Harkemase Boys een hoog "tokkie-gehalte" heeft of dat ze a-sociaal overkomen. De supporters zijn gemiddeld waarschijnlijk wat minder hoog opgeleid dan die van bv Be Quick 1887 of Koninklijke HFC, ze leven tijdens wedstrijden nogal fanatiek mee ( hoewel dat ook niet meer zo is als in de 70-er jaren ) en ze laten zich niet op de kop zitten ( denkend aan de vechtpartijen tussen HB- en WKE supporters tijdens een bekerfinale in Zuidlaren )
De meeste HB supporters zijn inderdaad ook Heerenveen aanhangers.