Eerst enorm afgeven op clubs die spelers halen en betalen om hogerop tekomen en daarna het beleid gedogen. Het zij zo.
Nee hoor.
Ik geef helemaal niet enorm af op clubs die spelers halen en betalen. Dan lees je niet goed.
Alle clubs van hoofdklasse en topklasse ( behalve misschien Urk ) doen dat .
In sommige gevallen, zie onder, is het volgens mij verstandiger minder te halen en te betalen.
Wanneer bv de leden het beleid van de club om spelers te halen en te betalen om hogerop te komen oke vinden , wanneer je ziet aan de publieke belangstelling dat er draagvlak voor is, wanneer niet je jeugdspelers en andere beloften massaal weglopen vanwege dat halen en betalen dan is er toch niets mis mee ?
Anderzijds , als een club als HHC ervoor zou kiezen om helemaal niet te halen en te betalen en daardoor niet hoger komt dan eerste klasse en gewoon ook genoegen neemt met wat minder publiciteit en toeschouwers is het ook prima.
Zulke clubs zijn er ook wel.
Ook bij een club als MSC, als de meerderheid van de leden er achter staat, is het toch prima wat ze doen.
Alleen denk ik persoonlijk dat ze bij MSC beter af zouden zijn als ze iets lager zouden spelen.
Dan hoeven ze minder te halen en te betalen, minder reiskosten en meer derby's, dat is goedkoper, dan zou de jeugd minder snel weggaan , had je minder gezeur binnen de club en wat betreft het aantal toeschouwers maakt het niet veel uit. Er komen er nu ook al niet veel.
In hun geval is het bijkomend voordeel dan ook nog dat ze in een leukere klasse : 1F terecht komen.
Wat vind jij voor Alcides het beste ?
Minder halen en betalen en genoegen nemen met een wat lager niveau of meer halen en betalen met een grotere kans op hoger niveau ?