Hoofdklasse C zaterdagamateurs 2015/2016

noordooster

Well-known member
Harkema wint dik verdiend in Emmeloord.
Bij rust ging het nog redelijk gelijk op , hoewel Harkemase Boys wel enkele mooie kansen miste. 1 - 1
In de tweede helft was Harkema veel sterker en had het ook wel 1 - 10 kunnen worden.
Uitblinker bij Harkemase Boys was Robin Huisman de Jong.
 

De Groene Scout

Well-known member
Urk en Genemuiden speelden gelijk tegen elkaar en blijven er beide in. SVZW had moeten winnen om nacompetitie te ontlopen, mar ze verloren met 4-2 van Staphorst.
SVZW moet dus P/D spelen. Echt niet te geloven hoe die het iedere keer weer weten te verprutsen. De man van 25.000 euro netto op jaarbasis (Hielke Penterman) is ook al compleet verprutst in Wierden. Hij komt momenteel niet eens verder dan invalbeurtjes. Hele bijzondere club.
 

noordooster

Well-known member
SVZW moet dus P/D spelen. Echt niet te geloven hoe die het iedere keer weer weten te verprutsen. De man van 25.000 euro netto op jaarbasis (Hielke Penterman) is ook al compleet verprutst in Wierden. Hij komt momenteel niet eens verder dan invalbeurtjes. Hele bijzondere club.
Ik denk dat dat meer aan Hielke Penterman ligt dan aan de club.
De 2x dat ik hem zag spelen bij SVZW viel hij nauwelijks op en wanneer hij echt zo goed zou zijn als sommigen denken, dan zou hij vast wel steeds in de basis staan.
Bij HHC scoorde Penterman veel, maar daar was het spel ook erg op hem afgestemd.
Overigens valt het me van SVZW tegen dat ze zich niet rechtstreeks konden handhaven.
Ze hadden zich tussentijds met spelers als De Graaf , Kavac en Beukeveld toch behoorlijk versterkt.
Zie je nu maar eens te handhaven in de hoofdklasse met zo'n zware nacompetitie.
 

bqandy

Well-known member
Zo, SVZW heeft het voor elkaar gekregen. Hielke Penterman is per 1 februari al speelgerechtigd en heeft een contract getekend voor 3,5 jaar.
Die zijn dus nu wel zeker van klassebehoud en wie weet als het gaat draaien pakken ze de laatste periode, promoveren via de nacompetitie naar De Topklasse.
Ja, enkel en alleen door Hielke. Let maar op.

Sorry voor het naar boven halen van deze post. Maar ik ben benieuwd. Er werden nog 3 spelers van WKE gehaald. Niks topklasse of derde divisie. De eerste klasse is dichterbij dan ooit.
Waar ligt dat dan aan? Te veel gearriveerde spelers zonder ambitie die nog wat centen komen halen? Te veel spelers voor dezelfde positie en/of op de verkeerde plek spelen? (wat ik eerder hoorde).
In ieder geval een bijzonder geval die Zwaluwen uit Wierden.
 

noordooster

Well-known member
Niet alleen Penterman en 3 WKE-ers kwamen erbij, ook de zeer ervaren trainer Erik Assink werd gehaald.
Dat het ze niet lukte zich rechtstreeks te handhaven viel mij wat tegen.
Dat ze DOS '37, Drachtster Boys en HZVV onder zich hielden mocht je verwachten. Maar clubs boven SVZW als Urk en Genemuiden zijn natuurlijk niet zomaar verslagen.
11 Goede spelers maken nog geen team.
En hoe belangrijk het is om echt als team te functioneren zag je dit seizoen bij HHC. Daar maakten Groninger en Nijboer een team van spelers die voor elkaar willen werken en die het goed samen kunnen vinden. Spelers die zichzelf daarvoor te goed vonden, zoals Gouriye en Penterman, mochten vertrekken.
 

De Groene Scout

Well-known member
Het is geen club, het is geen team.
Die spelers worden er gehaald om 3x in de week te trainen en op zaterdag hun potje te spelen. Verder kennen ze elkaar nauwelijks en de rest van de club al helemaal niet.
Plichtmatig op komen draven om de euro's overgemaakt te krijgen.
Doorgaans loop je dan niet veel harder in de wei en heb je niet alles over voor elkaar.
Als dan ook nog eens de grote geldschieters en/of bestuurders mede bepalen wie er moet komen, wie er moet spelen en dat ook nog eens op naam is en niet op positie of mogelijkheden voor de toekomst is het wanbeleid en het slechte presteren wel aardig te verklaren.

Het is gewoon helemaal niks daar in Wierden.
 

De Groene Scout

Well-known member
En maar weer een speler kopen; Dewi Perik scoorde in regio Twente het meest (bij PH) en dus moet hij direct worden binnen gehengeld door SVZW.
Het zwaluwen-beleid zullen we maar zeggen.
 

SanMark.

Well-known member
Het is geen club, het is geen team.
Die spelers worden er gehaald om 3x in de week te trainen en op zaterdag hun potje te spelen. Verder kennen ze elkaar nauwelijks en de rest van de club al helemaal niet.
Plichtmatig op komen draven om de euro's overgemaakt te krijgen.
Doorgaans loop je dan niet veel harder in de wei en heb je niet alles over voor elkaar.
Als dan ook nog eens de grote geldschieters en/of bestuurders mede bepalen wie er moet komen, wie er moet spelen en dat ook nog eens op naam is en niet op positie of mogelijkheden voor de toekomst is het wanbeleid en het slechte presteren wel aardig te verklaren.

Het is gewoon helemaal niks daar in Wierden.


Maar het is best wel een grote club. Als ik het aantal senioren teams en jeugdteams zo bekijk.

Spelen er net zoveel eigen spelers bij SVZW in het eerste als bij HHC ?
 

noordooster

Well-known member
Bij HHC hadden ze de afgelopen 2 seizoen geen eigen jeugdspelers die het niveau top-topklasse aankonden.
Wel mochten enkele jeugdspelers zo nu en dan wat minuten maken en dat dan vooral in de voorbereiding.
Lars Offringa was tot zo'n 2 seizoenen geleden de laatste vaste eerste elftal speler die ook de hele jeugd bij HHC had doorlopen.
 

SanMark.

Well-known member
Bij HHC hadden ze de afgelopen 2 seizoen geen eigen jeugdspelers die het niveau top-topklasse aankonden.
Wel mochten enkele jeugdspelers zo nu en dan wat minuten maken en dat dan vooral in de voorbereiding.
Lars Offringa was tot zo'n 2 seizoenen geleden de laatste vaste eerste elftal speler die ook de hele jeugd bij HHC had doorlopen.

Dat is natuurlijk wel super slecht dat je helemaal niets kan opleiden wat uit de eigen jeugd komt. Motiveert niet echt voor de jeugdspelers want je weet dat je toch geen kans krijgt.
 

noordooster

Well-known member
Zelfs een kleine club als WKE had nog spelers die van het kamp kwamen.

De laatste 2 seizoenen volgens mij ook niet meer en al helemaal geen vaste basisspelers.
En ook is het natuurlijk zo dat hoe hoger je speelt, hoe moeilijker het voor jeugdspelers wordt om bij dat niveau aan te sluiten.
Wanneer HHC hoofdklasse of eerste klasse zou spelen werd het al een stuk gemakkelijker.
Bijna alle spelers van HHC hebben bij een BVO gespeeld, meestal in de beloften.
Bij een club als HHC zou men wel graag zien dat er meer eigen spelers doorbreken, men doet er in de opleiding ook veel aan, maar men is er toch vooral trots op dat de club presteert zoals het doet. Ondanks het ontbreken van Hardenbergers.
Misschien kan de nieuwe trainer Joseph Oosting ook er ook wat aan bijdragen. Hij heeft bij Vitesse en bij Emmen de nodige ervaring opgedaan met het opleiden van jeugd naar een hoog niveau.
 

SanMark.

Well-known member
Geef er maar een draai aan maar ik vind het allemaal maar zeer matig.

Het is gewoon een soort van profclub die op amateur niveau voetbalt.
 

noordooster

Well-known member
Mwah. En dan nog ?
Overigens zou je dat dan kunnen zeggen van al die clubs die straks in de Tweede Divisie komen. ( minus die beloften )
Of deug je opeens wel als je 2 spelers erin hebt die ook in jouw jeugd speelden, al of niet als B-junior gehaald ?
 

Mug

Member
Eerst enorm afgeven op clubs die spelers halen en betalen om hogerop tekomen en daarna het beleid gedogen. Het zij zo.
 

noordooster

Well-known member
Eerst enorm afgeven op clubs die spelers halen en betalen om hogerop tekomen en daarna het beleid gedogen. Het zij zo.

Nee hoor.
Ik geef helemaal niet enorm af op clubs die spelers halen en betalen. Dan lees je niet goed.
Alle clubs van hoofdklasse en topklasse ( behalve misschien Urk ) doen dat .
In sommige gevallen, zie onder, is het volgens mij verstandiger minder te halen en te betalen.
Wanneer bv de leden het beleid van de club om spelers te halen en te betalen om hogerop te komen oke vinden , wanneer je ziet aan de publieke belangstelling dat er draagvlak voor is, wanneer niet je jeugdspelers en andere beloften massaal weglopen vanwege dat halen en betalen dan is er toch niets mis mee ?
Anderzijds , als een club als HHC ervoor zou kiezen om helemaal niet te halen en te betalen en daardoor niet hoger komt dan eerste klasse en gewoon ook genoegen neemt met wat minder publiciteit en toeschouwers is het ook prima.
Zulke clubs zijn er ook wel.
Ook bij een club als MSC, als de meerderheid van de leden er achter staat, is het toch prima wat ze doen.
Alleen denk ik persoonlijk dat ze bij MSC beter af zouden zijn als ze iets lager zouden spelen.
Dan hoeven ze minder te halen en te betalen, minder reiskosten en meer derby's, dat is goedkoper, dan zou de jeugd minder snel weggaan , had je minder gezeur binnen de club en wat betreft het aantal toeschouwers maakt het niet veel uit. Er komen er nu ook al niet veel.
In hun geval is het bijkomend voordeel dan ook nog dat ze in een leukere klasse : 1F terecht komen.
Wat vind jij voor Alcides het beste ?
Minder halen en betalen en genoegen nemen met een wat lager niveau of meer halen en betalen met een grotere kans op hoger niveau ?
 
Bovenaan