Hoofdklasse B zondag 2019/20

Unregistere

Well-known member
Hopelijk stonden er gehaktballen! Koffie is nooit verkeerd bij Unitas.

In elk geval leuk om SC Heerenveen vandaag wel even de hand te schudden. Hij werd al aangesproken door een markante supporter van Unitas, haha, dus ik heb hem ook nog een beetje 'gered'. Scheidsrechter Henshuijs mocht blazen, zag ik later. Die ken ik wel van de zaterdag, altijd halen en brengen. Vandaag wel voldoende, denk ik. Ik zag Sander de Brito Roque zitten op die tribune, wellicht kwam die Henshuijs bekijken?

De wedstrijd was niet heel bijzonder. Nuenen koos logischerwijs voor een defensieve tactiek en hoopte op de counter gevaar te stichten. Ze kwamen er ook wel een paar keer goed uit. Unitas had echter duidelijk het overwicht, maar liet voor rust na om de kansen te benutten. Ze hadden zeker al op 1-0 of 2-0 moeten staan. Na rust werd het steeds slordiger en kwam duur puntverlies dichtbij, tot Jay-Jay Meierdres een bevlieging kreeg en met een individuele actie voor de enige goal zorgde.

Zo blijft Unitas koploper, zes punten boven Halsteren. Die ploeg won de derby tegen Baronie met 1-0. Daardoor zijn onze buren van IFC nu alleen derde, op negen punten van Unitas. IFC won ruim bij Minor: 0-5. De goals kwamen van Yoeri Rombouts (2), Hermon 'Xavi' Tekleab, Danny Slingerland en Esey Kiflom Tsegay. Minor speelde overigens lange tijd met tien man door een rode kaart, pas daarna begon IFC te scoren.

Voor SC Heerenveen was het denk ik een rustig potje vanmiddag, al is de bank van Unitas best luidruchtig. Niet eens direct richting de arbitrage, maar in het algemeen. Zag geen dubieuze situaties, allemaal prima gevlagd. Voor rust een voordeelmomentje waarbij Henshuijs fout zat in mijn ogen, door later alsnog te fluiten voor de buitenspelsituatie die SC Heerenveen terecht had geconstateerd. Tweede helft de tribune verruild voor de lange zijde, beetje in het zonnetje, maar ook vanaf die plek geen fouten gezien. :duim:

ESBwEOVWkAEDbS-.jpg
 

SC Heerenveen

Well-known member
Unitas - Nuenen

Voor de wedstrijd inderdaad in gesprek geraakt met de markante supporter van Unitas, zoals Unregistere al zei. Dat had ik ook al gauw door, haha.

Sander Brito de Roque zat inderdaad voor Henshuijs op de tribune. Had na afloop goede evaluatie gemaakt en kwam met nuttige verbeterpunten waar ikzelf ook wel wat aan heb. Het buitenspel moment in het begin was dat onder meer, óf hij had er gelijk voor moeten fluiten (voorkeur) óf niet. Nu haalde hij hem eigenlijk te laat terug.

Unitas had het moeilijk met Nuenen. Het kwam wel tot een aantal schoten, maar de afronding was gewoon niet goed. Nuenen kwam er zo nu en dan ook gevaarlijk uit. In de tweede helft bleef Unitas komen, maar Nuenen leek het einde met een 0-0 te halen. Helaas voor hun toch nog de goal in de 81e minuut. Daarna was Nuenen niet bij machte nog wat terug te doen.

Persoonlijk had ik wel een aantal scherpe buitenspelsituaties, die ik bij twijfel structureel door liet gaan. Na afloop durfde de scheidsrechter het niet meer aan handen te schudden in de bestuurskamer, vanwege het corona geval vlakbij in het ziekenhuis van Gorinchem.
 

Unregistere

Well-known member
Dan is het voor Henshuijs te hopen dat hij vanmiddag niet weer hoeft te fluiten bij Unitas, maar dat zal vast niet. Straks zelf wel weer die kant op, nu voor Unitas - Moerse Boys. Ik verwacht een soortgelijk duel met zeer defensief spelende bezoekers.
 

Unregistere

Well-known member
Koploper Unitas won vanmiddag opnieuw. Moerse Boys durfde meer risico te nemen dan Nuenen, maar daardoor kregen ze ook al vrij vlot de 1-0 tegen na een snelle Unitas-counter. Jay-Jay Meierdres, de man in vorm, bediende Medhanie Habtemariam en het was raak. Daarna was een hard werkend Moerse Boys toch flink lastig voor de koploper. Dit tot woede van trainer Jeroen van Bezouwen, die zag dat zijn team meende het op halve kracht te kunnen. De gelijkmaker, een kolderiek eigen doelpunt van aanvoerder Stefan van Hulst, was daarvan een mooi voorbeeld. Na de donderspeech trok Unitas het duel na rust weer naar zich toe. Pascal van Delden, op aangeven van - uiteraard - Meierdres, en invaller Yevghenny Marceli tekenden voor de 3-1 eindstand. De achtste competitiezege op een rij voor de 'roodbroeken'.

Ook achtervolger Halsteren won bij Juliana '31 (1-4) en blijft dus volgen op zes punten. IFC verloor terrein. Onze buren gingen onderuit in Zieuwent, het dorp van Suzan: 3-1. IFC had al niet echt titelaspiraties meer, maar die zijn nu wel definitief vervlogen. Ze staan nog wel derde, op twaalf punten van Unitas. Ook Baronie staat twaalf punten achter, die ploeg won vandaag met 4-1 van Longa '30.

De onderste vier ploegen verloren allemaal. Minor met 4-0 bij UDI '19, Moerse Boys dus bij Unitas, EHC met 3-2 bij OJC Rosmalen en Nuenen thuis van AWC (0-1). Meerssen deed goede zaken door Silvolde met 1-0 te verslaan én te passeren op de ranglijst.
 

Unregistere

Well-known member
In deze afdeling is Unitas de ploeg die het meest zal balen. Stevenden af op de titel, al stribbelde Halsteren nog tegen. Ook zaten de Gorcumers nog in de districtsbeker. Heb nog geen officiële reacties vanuit de club gezien, alleen van supporters. Die vonden het erg jammer, maar begrepen het ook wel. Volgend seizoen dus een nieuwe kans, met een vernieuwde ploeg.

Onze buren van IFC konden misschien nog via de nacompetitie promoveren, maar ergens denk ik dat ze het wel best vinden dat ze in de hoofdklasse blijven.

Onderin zal met name Nuenen opgelucht zijn.
 

Joost

Well-known member
Zeker, al stonden die nog op een achterstand die beter te overbruggen leek.

de basis daar is heel wankel, die hadden dit seizoen echt niet overleefd op dit niveau.

Persoonlijk ben ik wel blij dat Meerssen het hierdoor ook gered heeft, dat is een stabiele club die geen gekke dingen doet maar het dit seizoen erg lastig had.
 
Bovenaan