Hoofdklasse B zondag 2019/20

Unregistere

Well-known member
De indeling voor de hoofdklasse B zondag ziet er komend seizoen als volgt uit:

AWC
Baronie
EHC
Halsteren
IFC
Juliana '31
Longa '30
sv Meerssen
Minor
Moerse Boys
Nuenen
OJC Rosmalen
RZKVC
Silvolde
UDI '19
Unitas

Dit is dan een mix van vooral het zuiden, stukkie oosten en het in niemandsland bivakkerende IFC en Unitas. Die behouden wel hun semi-derby en gaan veel nieuwe tegenstanders ontmoeten. Soms uit plaatsen waarvan enkele spelers nog nooit hebben gehoord. Met name IFC gaat aan de kilometers werken, 'Ontdek je Plekje' in de bus.

Persoonlijk vind ik het om te volgen voor de krant wel leuk, weer eens wat nieuwe clubs. En misschien komt Suzan (van Freek) wel mee naar de uitduels en kan ze zingen op sportpark Schildman! :duim:
 

Unregistere

Well-known member
Nu we toch her en der aan het voorbeschouwen zijn... Wat te denken van deze afdeling? Een bijzondere mix door de komst van de ploegen uit het oosten, voor mij ook vrij onbekend op wat leuke details na (Suzan komt uit Zieuwent).

Wel een afdeling die ik vermoedelijk veel zal volgen voor de krant en dus verwacht ik de nodige teams te gaan zien. De focus voor de krant ligt uiteraard op IFC en Unitas. Bij IFC is Jack van den Berg weer teruggekeerd. Hij maakt zich al vanouds enkele zorgen over de breedte van de groep. Na een moeizaam verlopen seizoen hopen de Ambachters nu uit de problemen te blijven. Daarvoor kwamen er enkele nieuwelingen, waaronder twee jongens uit Eritrea (Esey Kiflom Tsegay en Hermon 'Xavi' Tekleab). Goalgetter Yoeri Rombouts is ook terug na een periode bij Meeuwenplaat. Hij moet voor de goals gaan zorgen, vorig seizoen h?t probleem. Toen scoorde Danny Slingerland zo'n beetje als enige, nu krijgt hij wellicht meer ondersteuning. Even afwachten of de jaren op lager niveau geen invloed hebben gehad op het spel van Rombouts. Ook van rechtsback Elson do Rosario Almeida (Barendrecht, daarvoor Excelsior Maassluis) mag wel iets verwacht worden.

Bij Unitas ook een nieuwe trainer, die ik nog niet goed ken. Jeroen van Bezouwen, van UNA. Ben benieuwd of hij de onder Rick Adjei ingezette lijn qua spel wil voortzetten. Toch ook wel wat mutaties, al bleef de kern redelijk intact en wordt er wel het nodige verwacht van enkele nieuwelingen, zoals Wesley Swets en Ansu Camara (beiden LRC), Medhani Redie Habtemariam (SteDoCo) en Jay Jay Meierdres (Halsteren). Ook hoopt men in Gorinchem op Yesin Ben Mohamadi, een voormalig talent van Sparta en RKC. De verrassingsfactor van vorig seizoen zijn ze nu wel kwijt, dus of ze weer bovenin zullen eindigen is even de vraag.

Clubs die sowieso willen strijden om de titel zijn Baronie en Halsteren, terwijl OJC Rosmalen als degradant uit de derde divisie ook wel bovenin verwacht wordt. Al is het maar door de geslepen trucs van trainer Willem Leushuis.
 

Unregistere

Well-known member
Ik mag zondag in ieder geval naar IFC - AWC, dus dan kan ik de eerste 'grote onbekende' voor deze regio al aanschouwen.
 

Joost

Well-known member
Van EHC heb ik geen hoge verwachtingen in ieder geval. Vorig jaar zijn ze met een hele smalle selectie kampioen geworden. Er zijn wel mutaties geweest maar in de breedte zijn er er niet echt op vooruitgegaan lijkt het.
 

Unregistere

Well-known member
Straks dus naar IFC - AWC. Zag toch nog wel wat voor mij bekende namen in de selectie van die club, zoals Freek Thoone en Boy Visser. Ben benieuwd.
 

Unregistere

Well-known member
Freek Thoone was er niet bij, Boy Visser wel. Dat was een van de betere spelers bij AWC, wel aan de zware kant. Eigenlijk was IFC heel de wedstrijd beter, maar voor rust verzuimden ze de vele kansen te benutten. Bijna nam AWC toen nog de leiding. Na rust was het snel gebeurd. Everon Pisas en Perry van Eijken brachten IFC binnen een kwartier op 2-0. Danny Slingerland kon het zich een dag na zijn 33e verjaardag zelfs veroorloven om een strafschop te missen, naar eigen zeggen zijn eerste in IFC-tenue. Invaller Mitchel Ott tekende echter voor de 3-0, dus geen vuiltje aan de lucht voor de Ambachters.

Een goede start dus en een prima rentree van trainer Jack van den Berg, die vijf nieuwelingen in de basis had gezet. Hij was behoorlijk tevreden, maar zou zichzelf niet zijn als hij niet ??n puntje had gevonden om over te 'mopperen'. In dit geval de krappe selectie, waaruit al een speler is afgehaakt en een ander is weggevallen door een blessure. Maar al met al dus vooral tevreden gezichten op sportpark Schildman.

Juliana '31 is dankzij een klinkende 7-0 zege op Nuenen de eerste koploper. Ook Unitas (0-3 bij Minor), Halsteren (4-2 tegen Longa '30), het uit de derde divisie gedegradeerde OJC Rosmalen (0-1 bij Silvolde), Baronie (1-0 tegen Meerssen) en de favorieten van Suzan, RKZVC (3-0 tegen EHC) begonnen met een driepunter.

Alleen bij UDI '19 - Moerse Boys kwam er geen winnaar, dit duel eindigde in 2-2.
 

bqandy

Well-known member
Freek Thoone heeft eind mei afscheid genomen als actief voetballer en is inmiddels trainer van sv Leunen.

Daar liggen zijn roots toch? Ik ken hem vooral als speler van toenmalig hoofdklasser Venray en later natuurlijk Achilles'29.
Goede speler. Vorig seizoen heb ik hem nog zien spelen met AWC tegen Be Quick. Hij koos zijn momenten wel uit. De hele wedstrijd weinig gezien en ineens twee keer levensgevaarlijk. Toen was al bekend dat hij zou stoppen.
 

Unregistere

Well-known member
Morgen voor de krant naar Unitas - Juliana '31. Al een soort 'topper', ze staan tweede en eerste. Al zegt dat nog niet veel na ??n duel. Wel benieuwd naar het vernieuwde Unitas.
 

Unregistere

Well-known member
Zelf dus in Gorinchem geweest en daar gezien hoe Unitas diep in blessuretijd alsnog een meer dan verdiend punt pakte tegen Juliana '31. Eigenlijk waren de roodbroeken vanaf de start de betere ploeg, maar ze scoorden niet. Juliana '31, met onder meer de voor mij van dit forum extra bekende namen Jay van Boxtel en Lars Loermans in de gelederen, deed dat halverwege de eerste helft wel. Van Boxtel rondde een sterke counter af. Na rust drukte Unitas de bezoekers naar achteren, maar doelman Kevin de Bruin had een prima dag in het doel van Juliana. De bezoekers uit Malden maakten zelfs de 0-2 uit een counter, doelpuntenmaker Wouter Op den Camp. Tien minuten voor tijd verdiende Jay-Jay Meierdres een strafschop namens Unitas en die schoot hij zelf binnen: 1-2. Daarna alles op alles om de gelijkmaker te forceren en die kwam er in de vijfde minuut van de extra tijd door Brandon Fijneman. Ondanks de opluchting overheerste bij Unitas echter de teleurstelling over het puntverlies.

Onze buren van IFC pakken de koppositie. De mannen van Jack van den Berg wonnen ogenschijnlijk simpel met 0-4 bij EHC door goals van Yoeri Rombouts (2), Joey Grootenboer en Hermon 'Xavi' Tekleab. Twee gespeeld, twee gewonnen, zeven voor en nul tegen. Fijne start voor de Ambachters.

Achter IFC een grote groep ploegen met vier punten, waaronder dus Unitas en Juliana '31. Maar ook RKZVC (2-2 bij Moerse Boys), Halsteren (1-1 bij Meerssen), OJC Rosmalen en Baronie (0-0 in een onderling duel) en UDI '19 (zaterdagavond al 0-2 bij Longa '30).

Longa '30 en EHC staan nog op nul, net als AWC (0-1 tegen Silvolde) en Nuenen (1-2 tegen Minor).
 

Unregistere

Well-known member
Hoe speelde Wouter op de Camp?

Die deed het wel aardig in de countertactiek, was belangrijk bij de omschakeling. Hij ging dan vooral lopen, samen met Loermans en Van Boxtel. Pakte ook een goaltje mee op die manier. Maar overall had ik meer van Juliana verwacht, al is dat mogelijk ten onrechte gebaseerd op die 7-0 van de eerste dag hoor.

Wel opvallend, het hoofdbestuur is grotendeels vrouwelijk. Zowel de voorzitter, secretaris als penningmeester is vrouw en die waren allemaal gezellig naar Gorinchem gekomen. Zie je niet vaak. Een van de oud-voorzitters van Unitas, dik in de 80, moest er duidelijk ook even aan wennen.
 

germania

Member
Ik vond hem bij De Treffers altijd een van de betere op het middenveld
als hij speelde was er altijd voetbal in de ploeg en leed ook bijna nooit balverlies
jammer dat Anton Janssen het nooit zo in hem zag zitten
 

de waan

Well-known member
Wel opvallend, het hoofdbestuur is grotendeels vrouwelijk. Zowel de voorzitter, secretaris als penningmeester is vrouw en die waren allemaal gezellig naar Gorinchem gekomen. Zie je niet vaak. Een van de oud-voorzitters van Unitas, dik in de 80, moest er duidelijk ook even aan wennen.

En de club is ook vernoemd naar een vrouw.
 

Unregistere

Well-known member
Nu je het zegt... Dan is het allemaal helemaal niet zo toevallig meer natuurlijk!

Zondag naar de koploper toe. IFC thuis tegen OJC Rosmalen, een mooie clash tussen Jack en Leushuis... :heinz:
 
Bovenaan