Nou, ik denk dat IFC had kunnen blijven spelen tot het avond is, maar de bal wilde er niet in tegen RKZVC. Trainer Jack van den Berg was na afloop nog vol ongeloof na de 'belegering' van zijn ploeg. IFC had waarschijnlijk 80% balbezit, maar de hechte afweer van de bezoekers werkte prima. Zes minuten na rust een foutje achterin bij de Ambachters en de daaropvolgende counter werd koeltjes afgerond door Joey Belterman. Daarna werd er volgens IFC-middenvelder Perry van Eijken 'een bus geparkeerd'. Klopte ook wel. Maar m?t succes, want IFC kwam er niet meer door en verloor dus voor het eerst op eigen veld. Spelen tegen teams uit de Achterhoek lijkt nog niet de favoriete bezigheid van de brigade van Jack.
Opvallend: heel veel bezoekers uit Zieuwent, de tongval op de tribune - want het was slecht weer, poeh - was duidelijk Achterhoeks. Ze leefden fel mee, was wel leuk, meestal gebeurt dat niet zo met meegereisde fans van bezoekende clubs bij IFC. Waldo mocht nog een klein half uur meevoetballen als invaller. Overigens vonden diverse supporters van RKZVC de zege verre van verdiend, maar daar maalden ze terecht niet om. Wel eerlijk.
Voor aanvang kwamen er nog enkele bestuursleden in de bestuurskamer. Die waren unaniem van mening dat de hoofdklasse B sterker was dan de hoofdklasse A. Dat stond dan weer haaks op de bewering van de spion van Halsteren, die kort voor de entree van het RKZVC-bestuur nog stelde dat hij A een sterkere afdeling vond dan B. Zo zie je maar.
Verder weinig Suzan & Freek-verwijzingen, al werd mijn eerste tweetje wel overgenomen door RKZVC en wat mensen uit Zieuwent. Had ik er ineens wat volgers uit de Achterhoek bij.
IFC zakte door het verlies naar plek drie, maar staat er nog wel kort bij. De topper Baronie - Halsteren eindigde namelijk in 1-1 door een late goal van de thuisploeg. Daardoor is Halsteren nu samen met Unitas (0-1 winst bij Nuenen) koploper, met twee punten voorsprong op IFC en Baronie. Juliana '31 staat vijfde, die haalden uit tegen AWC (7-1). Vreemde ploeg, hebben toch wel veel scorend vermogen, al zag ik dat tegen Unitas toen totaal niet terug. Juliana '31 staat drie punten achter de koplopers.
Silvolde en sv Meerssen bleven door een 1-1 gelijkspel wat onderin hangen, waar ook Nuenen en AWC nog staan. En Moerse Boys, dat uit bij Longa '30 met 3-2 verloor.
EHC maakte korte metten met OJC Rosmalen. 4-1 voor de Limburgers. Vraag me nu zelfs af of die analist van vorige week niet gewoon bij de verkeerde wedstrijd is geweest en dacht dat OJC tegen Minor moest. :heinz:
Over Minor gesproken, die wonnen met 1-0 van UDI '19.