Hoofdklasse B zondag 2019/20

Unregistere

Well-known member
Die had ik al genoemd, al dacht ik dat het de tweede minuut was. Maar dus al na 13 seconden... da's wel heel snel.
 

de waan

Well-known member
Nu maar hopen dat de buschauffeur de weg beter weet.

Opletten geblazen is het natuurlijk vooral voor spits Sjors Storkhorst, die er ook dit seizoen alweer zes in heeft liggen. Verder is Joey Belterman natuurlijk een "grote" naam. Verder ken ik het team niet goed genoeg, om daar al te veel over te vertellen. Waldo Rhebergen is er in ieder geval weer bij. Hij was vijf wedstrijden geschorst, maar dat is na beroep op basis van de filmbeelden teruggebracht naar twee wedstrijden. Die heeft hij al uitgezeten.
 

Unregistere

Well-known member
Zes goals, niet gek. Dat wordt dus ook een soort spitsenstrijd tussen Storkhorst en Rombouts, die er namens IFC al vijf maakte. Belterman ken ik ook nog inderdaad en Waldo door de - in elk geval ooit - enthousiaste posts van Groene.

Ben benieuwd zondag. Hopelijk wel een beetje droog, want die tribune vind ik eigenlijk niks.
 

Unregistere

Well-known member
Nou, ik denk dat IFC had kunnen blijven spelen tot het avond is, maar de bal wilde er niet in tegen RKZVC. Trainer Jack van den Berg was na afloop nog vol ongeloof na de 'belegering' van zijn ploeg. IFC had waarschijnlijk 80% balbezit, maar de hechte afweer van de bezoekers werkte prima. Zes minuten na rust een foutje achterin bij de Ambachters en de daaropvolgende counter werd koeltjes afgerond door Joey Belterman. Daarna werd er volgens IFC-middenvelder Perry van Eijken 'een bus geparkeerd'. Klopte ook wel. Maar m?t succes, want IFC kwam er niet meer door en verloor dus voor het eerst op eigen veld. Spelen tegen teams uit de Achterhoek lijkt nog niet de favoriete bezigheid van de brigade van Jack.

Opvallend: heel veel bezoekers uit Zieuwent, de tongval op de tribune - want het was slecht weer, poeh - was duidelijk Achterhoeks. Ze leefden fel mee, was wel leuk, meestal gebeurt dat niet zo met meegereisde fans van bezoekende clubs bij IFC. Waldo mocht nog een klein half uur meevoetballen als invaller. Overigens vonden diverse supporters van RKZVC de zege verre van verdiend, maar daar maalden ze terecht niet om. Wel eerlijk.

Voor aanvang kwamen er nog enkele bestuursleden in de bestuurskamer. Die waren unaniem van mening dat de hoofdklasse B sterker was dan de hoofdklasse A. Dat stond dan weer haaks op de bewering van de spion van Halsteren, die kort voor de entree van het RKZVC-bestuur nog stelde dat hij A een sterkere afdeling vond dan B. Zo zie je maar.

Verder weinig Suzan & Freek-verwijzingen, al werd mijn eerste tweetje wel overgenomen door RKZVC en wat mensen uit Zieuwent. Had ik er ineens wat volgers uit de Achterhoek bij. :p

IFC zakte door het verlies naar plek drie, maar staat er nog wel kort bij. De topper Baronie - Halsteren eindigde namelijk in 1-1 door een late goal van de thuisploeg. Daardoor is Halsteren nu samen met Unitas (0-1 winst bij Nuenen) koploper, met twee punten voorsprong op IFC en Baronie. Juliana '31 staat vijfde, die haalden uit tegen AWC (7-1). Vreemde ploeg, hebben toch wel veel scorend vermogen, al zag ik dat tegen Unitas toen totaal niet terug. Juliana '31 staat drie punten achter de koplopers.

Silvolde en sv Meerssen bleven door een 1-1 gelijkspel wat onderin hangen, waar ook Nuenen en AWC nog staan. En Moerse Boys, dat uit bij Longa '30 met 3-2 verloor.

EHC maakte korte metten met OJC Rosmalen. 4-1 voor de Limburgers. Vraag me nu zelfs af of die analist van vorige week niet gewoon bij de verkeerde wedstrijd is geweest en dacht dat OJC tegen Minor moest. :heinz:

Over Minor gesproken, die wonnen met 1-0 van UDI '19.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Halsteren en Unitas doen vandaag goede zaken. Ze wonnen allebei een wedstrijd van een ander team uit de bovenste regionen. Halsteren kwam al vlot met 0-1 achter tegen IFC door een doelpunt van Everon Pisas, maar de Brabanders bogen het snel om in een 2-1 voorsprong. Toen waren er nog geen tien minuten gespeeld. Uiteindelijk 4-1 voor Halsteren, dus IFC haakt voorlopig af bovenin.

Dat geldt ook voor Baronie, want de mannen uit Breda gingen in Gorinchem onderuit bij Unitas. Kevin Cornet werd de man van de wedstrijd voor de roodbroeken, omdat de doelman zijn 'dwarrelbal' niet kon stoppen: 1-0.

Halsteren en Unitas allebei op 17 punten nu, doelsaldo van Halsteren is beter (+12 om +9). Juliana '31 is de nummer drie met 14 punten, zij wonnen met 0-2 bij Longa '30. Daarna pas IFC en Baronie met 12 punten.

Nuenen staat ook na zeven duels nog op nul punten, bij laagvlieger Moerse Boys werd met 4-0 verloren. Die ploeg deed dus goede zaken onderin, net als Meerssen (2-1 tegen RKZVC). AWC verloor wel, met 0-2 van UDI '19.

Verder melden Silvolde (0-2 bij EHC) en OJC Rosmalen (4-2 tegen Minor) zich ook in de brede middenmoot.
 

Unregistere

Well-known member
Geen idee, heb ze nog niet gezien. Las wel wat tweets van afgelopen zondag, dat ze heel veel pech hadden en maar niet tot scoren komen. Dan wordt het lastig winnen uiteraard.

Onze blagger met de krullen heeft ze wel gezien volgens mij, die kan er mogelijk wat meer over vertellen!
 

germania

Member
Ik zag wel dat op de Camp weer 2x gescoord had bij Juliana'31
heeft toch alweer veel doelpunten gemaakt deze competitie
 

Unregistere

Well-known member
Straks weer eens naar Unitas voor de krant. De gedeeld koploper van de hoofdklasse B ontvangt Longa '30, dat in de brede middenmoot bivakkeert.
 

Unregistere

Well-known member
Nou, dat werd een leuke wedstrijd. Kwalitatief niet geweldig, zelfs de slechtste die Unitas-trainer Jeroen van Bezouwen zijn team had zien spelen. Maar er gebeurde genoeg. Unitas had de leiding moeten nemen via Medhanie Habtemariam, maar hij faalde alleen voor de keeper. Longa '30, dat met de bus van De Graafschap was gekomen, speelde ook echt een beetje zoals de lijfspreuk d'ran. Reactievoetbal, stevig, maar fair en met veel beweging voor in. Ook bij standaardsituaties waren ze erg gevaarlijk. Dat leverde ook de 0-1 op. Dirk Doppen, prima naam voor een spits, verlengde de bal na een vrije trap. Unitas had geluk dat Longa '30 vervolgens twee soortgelijke kansen liet liggen, maar raakte zelf via Kevin Cornet ook de lat.

EH4wZI1WkAEmIcY.jpg


Na rust wisselde Unitas steeds aanvallender. De gasten uit Lichtenvoorde verzuimden te profiteren van de ruimte, vooral Boet Kemperman had moeten scoren na een scherpe counter. Tien minuten voor tijd slalomde Jay-Jay Meierdres door de defensie van Longa '30 en zijn voorzet werd door Yevghenny Marceli in de goal getikt: 1-1. Unitas had volgens Van Bezouwen toen moeten beseffen dat een punt het maximaal haalbare was, maar nam nog alle risico. Bijna schoot Jordi Besselink daardoor in de extra tijd nog de winnende binnen voor Longa '30, maar de invaller raakte de lat.

EH43vyFXkAAEWRp.jpg:large


Ondanks het puntverlies deden de roodbroeken goede zaken. Halsteren verloor namelijk bij Silvolde en dus staat Unitas nu ??n punt los. Omdat Juliana '31 niet won van Meerssen (3-3) en ook Baronie en IFC een remise overeenkwamen in Breda (1-1, Ambachtse goal van Yoeri Rombouts), lijken Unitas en Halsteren dus uit te maken wie de periodetitel pakt. Volgende week gaat Unitas naar Moerse Boys en bij een goed resultaat kunnen ze het dan een week later thuis afmaken tegen Halsteren. Leuk!

Oh en voor Waan en Scout: Dion Hartgerink speelde negentig minuten mee als centrale verdediger bij Longa '30.
 

Unregistere

Well-known member
Ik weet het programma voor 10 november nog niet. Maar IFC speelt uit en ik zie ook geen Dordtse derby's in de lagere afdelingen, dus de kans lijkt mij op dit moment groot dat ik onze krullenbol in actie ga zien met zijn vlag. Ik zal de Gorcumers in ieder geval vast tippen dat ze even naar Alexanderhoeve of De Kaasstolp rijden en ook aan de Eritree?rs vragen of die een kaasgerecht willen bereiden.
 

Unregistere

Well-known member
Zondag dus weer een wedstrijd in de hoofdklasse B voor de krant en wederom met een ploeg uit de Achterhoek. IFC - Silvolde. De Ambachters scoren tot nu toe slecht tegen de clubs uit dat gebied, dus die zijn nog niet overdreven optimistisch.

Voor de kenners van het voetbal uit de Achterhoek: hoe moet ik Silvolde inschatten? En hebben ze nog opvallende spelers?
 

Unregistere

Well-known member
IFC rekende tegen Silvolde hardhandig af met het 'Achterhoek-complex', opgelopen na eerdere nederlagen tegen Longa '30 en RKZVC. Na drie duels zonder zege weer eens de volle buit voor de Ambachters, die in Everon Pisas hun uitblinker kenden. De Dordtenaar had een vrije rol en leefde zich lekker uit. Hij tekende zelf voor de 1-0, waarna de marge voor rust vanaf de stip werd verdubbeld door Yoeri Rombouts. Na rust bereidde Pisas binnen de minuut de 3-0 door Hermon 'Xavi' Tekleab voor en tekende drie minuten later zelf voor de 4-0. Nadat Wout Blasman iets terug mocht doen namens een zeer pover spelend Silvolde legde Pisas de bal uit een vrije trap nog op het hoofd van Rombouts. De spits kopte zijn achtste van het seizoen binnen en tekende voor de 5-1 eindstand.

IFC dus nog altijd keurig vierde, maar wel in de schaduw van de teams die om de prijzen lijken te gaan strijden. Unitas deed goede zaken. De Gorcumers wonnen met 0-2 bij Moerse Boys, terwijl Halsteren op 2-2 bleef steken tegen RKZVC. Juliana '31 won wel bij OJC Rosmalen (0-1).

Bovenin dus Unitas 9-21 (+11), Juliana '31 9-18 (+17) en Halsteren 9-18 (+9). Een punt tegen Halsteren is dus genoeg voor de roodbroeken om periodekampioen te worden.

Bij Nuenen blijft het kommer en kwel. De hekkensluiter verloor nu met 3-0 bij Longa '30. Verder nog: AWC - Baronie 0-2, Meerssen - UDI '19 1-1 en EHC - Minor 5-1. Over die Limburgse kraker heeft Joost mogelijk meer informatie.
 

Unregistere

Well-known member
Zojuist het programma voor het weekend ontvangen en het wordt inderdaad Unitas - Halsteren voor mij. Ik ga onze krullenbol en favoriete grensjager dus in actie zien! :heinz:

Hopelijk vlagt hij wel een beetje in Gorcums voordeel, dan komt er nog een leuk periodefeestje. :p
 

De Groene Scout

Well-known member
Hoofdklasse? SC Heerenveen zakt steeds verder weg. Vorig jaar nog ambitieus en in beeld voor promotie, maar nu kiest hij voor de gezelligheid en kantinefeestjes.
 
Bovenaan