Hoofdklasse B zondag 2019/20

Fregge

Well-known member
De Derde Divisie zondag kan niet meer voor hem overtroffen worden na zaterdag. Hoopt nu op het buffet bij UDI hoorde ik.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Hoofdklasse? SC Heerenveen zakt steeds verder weg. Vorig jaar nog ambitieus en in beeld voor promotie, maar nu kiest hij voor de gezelligheid en kantinefeestjes.
Hahaha. Je speelt wel met vuur he, straks krijg ik nog eens een aanstelling bij HSC '21 ...

Belangrijke wedstrijd, daar hebben ze het neusje van de zalm voor nodig!
Jij snapt hem! Voor dit soort wedstrijden worden wel bewust assistenten uit de derde divisie gehaald.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Bijna in Gorinchem. Hopen dat het wat goed, want m'n hamstrings zijn allesbehalve dit. Nog als nasleep van de conditietest woensdag. Veel gemasseerd laatste dagen, gisteren ging wel aardig met fluiten, dus normaal gesproken komt het wel goed.
 

Unregistere

Well-known member
Nou, ben benieuwd dan. Straks maar extra op je looplijnen letten. :p

Waarschijnlijk ben je al buiten als ik arriveer, dus ik zal na de koffie maar even een kijkje nemen bij het veld. Direct controleren of je een goede warming-up doet!
 

Unregistere

Well-known member
Was je er wel? Geen eens even hallo gezegd!? :-(

Zeker geweest, maar ik liep je helaas mis. Voor de wedstrijd was ik op weg richting middellijn waar jullie aan het warmlopen waren. Ik kwam echter ter hoogte van de statribune toen ik je een sprint zag trekken richting de trainers aan de overkant, om hen te instrueren. Geen last van de hamstrings zo te zien. :duim:

In de rust was ik op weg om je even gedag te zeggen, maar ik werd daar opgehouden door een bekende en toen was je het hoekje al om. Na afloop is voor mij lastig, want dan moet ik als een speer spelers en trainers gaan vangen. Jammer. Je vlagde volgens mij prima, al stond ik dus aan de overkant. Twee keer een momentje waarop spelers het niet met je eens waren over een inworp volgens mij, maar als dat het ergste is...

De wedstrijd eindigde met dezelfde stand als waarmee werd begonnen. Echt een duel waar de belangen zo groot waren dat beide teams wat voorzichtig opereerden. Voor rust vond ik Unitas nog een licht overwicht hebben, na rust kozen zij er voor om op een punt te spelen. Dat lukte, al kreeg Halsteren al snel een enorme kans om te scoren. Topscorer Fouad Idabdelhay vond echter Ruud Verberk op zijn weg, niet voor niets de minst gepasseerde goalie van de hoofdklasse B. De klokte tikte door, Unitas probeerde wat te counteren, maar was niet heel gevaarlijk. De scheids strooide in mijn ogen wel wat te snel met de kaarten, ik turfde er 8. Ongeveer de helft was wat mij betreft overbodig, al kon je ze volgens de regels waarschijnlijk wel geven.

Hoe dan ook, Unitas pakte dus de periode en kon een klein feestje vieren. In de stand kwam Juliana '31 wel dichterbij, maar dat is van later zorg. In elk geval hebben de roodbroeken al een ticket voor de nacompetitie. Hoe vond je het verder op Molenvliet?

EJA-RQ2WoAAOctA.jpg


Onze buren van IFC waren zo vriendelijk om Nuenen aan de eerste driepunter te helpen. Een 1-0 nederlaag. Jack zal vermoedelijk wel flink balend in de bus zitten. Nuenen komt dus naast AWC, dat ook pas vier punten heeft. Gaatje naar de nummer veertien, Moerse Boys, is echter al vrij groot. Zes punten. IFC zakte van plek vier naar plek vijf.
 

Unregistere

Well-known member
Helaas in de krant ook geen wedstrijdfoto van onze vlaggende krullenbol, maar een feestbeeld uit de kleedkamer:

EJFK7N9X0AARfuM.jpg:large
 

SC Heerenveen

Well-known member
Zeker geweest, maar ik liep je helaas mis. Voor de wedstrijd was ik op weg richting middellijn waar jullie aan het warmlopen waren. Ik kwam echter ter hoogte van de statribune toen ik je een sprint zag trekken richting de trainers aan de overkant, om hen te instrueren. Geen last van de hamstrings zo te zien. :duim:

In de rust was ik op weg om je even gedag te zeggen, maar ik werd daar opgehouden door een bekende en toen was je het hoekje al om. Na afloop is voor mij lastig, want dan moet ik als een speer spelers en trainers gaan vangen. Jammer. Je vlagde volgens mij prima, al stond ik dus aan de overkant. Twee keer een momentje waarop spelers het niet met je eens waren over een inworp volgens mij, maar als dat het ergste is...

De wedstrijd eindigde met dezelfde stand als waarmee werd begonnen. Echt een duel waar de belangen zo groot waren dat beide teams wat voorzichtig opereerden. Voor rust vond ik Unitas nog een licht overwicht hebben, na rust kozen zij er voor om op een punt te spelen. Dat lukte, al kreeg Halsteren al snel een enorme kans om te scoren. Topscorer Fouad Idabdelhay vond echter Ruud Verberk op zijn weg, niet voor niets de minst gepasseerde goalie van de hoofdklasse B. De klokte tikte door, Unitas probeerde wat te counteren, maar was niet heel gevaarlijk. De scheids strooide in mijn ogen wel wat te snel met de kaarten, ik turfde er 8. Ongeveer de helft was wat mij betreft overbodig, al kon je ze volgens de regels waarschijnlijk wel geven.

Hoe dan ook, Unitas pakte dus de periode en kon een klein feestje vieren. In de stand kwam Juliana '31 wel dichterbij, maar dat is van later zorg. In elk geval hebben de roodbroeken al een ticket voor de nacompetitie. Hoe vond je het verder op Molenvliet?
Ik hoor het wel weer, zelf te weinig prioriteit gegeven om even kennis te maken met de vlaggende krullenbol. Nu blijft het voor mij natuurlijk gissen welk gezicht er achter Unregistere schuilt.

Persoonlijk gezien ging het ondanks mijn hamstrings best goed. Het was gelukkig geen wedstrijd waarin ik meerdere keren achter elkaar moest sprinten. Er werd voorspelbaar opgebouwd en ook weinig lange halen gehad waarop ik snel moest anticiperen. Ja ik had zeker last, maar heb gewoon niet te snelle, rare bewegingen gemaakt. Ik had in ieder geval geen rapporteur, dit in tegenstelling tot de andere 2.

Ingooien zijn lekker belangrijk, haha. Bij een ingooi zaten we zeker fout, maar als de scheidsrechter de verkeerde kant op wijst val ik hem natuurlijk niet af. Eenmaal moest ik hem toch even corrigeren, toen hij een redding van de keeper miste en een doelschop gaf in plaats van een hoekschop. Toen maakte ik er een hoekschop van.

Eerste helft vond ik inderdaad Unitas ook iets beter, tweede helft was Halsteren vooral ten aanval. Maar heel veel uitgespeelde kansen waren er niet. Wel werd er aardig gevoetbald voor hoofdklasse begrippen, vond ik. De scheidsrechter, die komende zondag zijn debuut in de derde divisie maakt en vorig seizoen nog in de hoofdklasse zat, vond ik uitstekend fluiten en goed in de samenwerking. Dat jij de helft van 8 kaarten overbodig vindt komt vast door het getal, want ik was het met alle 8 wel eens haha. Overigens kreeg hij vandaag zijn rapport terug en had hij een hele mooie beoordeling gekregen. Gelukkig was de rapporteur het dus niet met jou eens, haha.
 

Unregistere

Well-known member
Tja, ik ben daar voor werk en moet daar dan de prioriteit aangeven. Niets persoonlijks hoor. Jij was in feite ook aan het werk, dus het leek mij ook geen optie om je in de rust aan de praat te gaan houden. Er komt vast nog wel een herkansing als je zo blijft presteren! :duim: En anders kijk je even op de website van ASWH als je graag een gezicht zou willen zien :p

Die hoekschop herinner ik me nog wel ja. De keeper deed net alsof hij de redding niet had gemaakt, maar moest er toch aan geloven. Wat betreft die kaarten, die zullen zoals ik schreef volgens de regels ook wel juist zijn. En als er een rapporteur zat, dan snap ik ook wel beter dat hij ze geeft. Maar persoonlijk ben ik altijd wat meer gecharmeerd van scheidsrechters die sommige dingen ook verbaal oplossen. Deze wedstrijd was behoorlijk sportief en dan vind ik acht keer geel gewoon veel. Zoals bij dat korte akkefietje aan de zijlijn (tegenover jou), daar had een waarschuwing van mij ook gemogen. Al zal dat volgens de regels natuurlijk wel twee keer geel zijn geweest. Ik vond de scheids overigens zeker niet slecht fluiten hoor. Het is puur een kwestie van mijn persoonlijke voorkeur qua manier van arbitrage.

De ontvangst was denk ik wel aardig toch? Heb het idee dat ze dat bij Unitas altijd wel goed doen, beter dan bij diverse andere clubs.
 

Unregistere

Well-known member
Zo voor de krant naar IFC - UDI '19. Trainer Jack van den Berg eist na de blamerende nederlaag bij hekkensluiter Nuenen en de al even blamerende bekeruitschakeling tegen Oosterhout dat zijn spelers vandaag winnen. Maar dan moeten ze wel afrekenen met Sam Wassenberg, als hij nog speelt. Ben benieuwd...
 

Unregistere

Well-known member
Sam deed mee en scoorde, maar het was niet genoeg. IFC is duidelijk niet meer het swingende team uit de eerste weken. In de eerste helft ging het moeizaam. De Ambachters hadden mazzel dat Roald van Hout een grote kans liet liggen. Daarna scoorde IFC via captain Danny Slingerland zelf wel, maar kort voor rust maakte Paul van der Vlist gelijk. Niet geheel onterecht, want UDI '19 was eerst wat sterker. Gek genoeg kreeg IFC na de 1-0 meer controle, maar gaven ze toch een goal weg.

Na rust kwamen de Ambachters goed uit de startblokken. Everon Pisas maakte al snel de 2-1. Halverwege tekende Esey Kiflom Tsegay na een rebound voor de 3-1. Dat was klaar, dachten we. Tot IFC-goalie Yordi Godijn een ogenschijnlijk simpele inzet niet vast kon houden en daar kwam Sam Wassenberg aan. De goaltjesdief was er als de kippen bij en maakte de 3-2. Verder liet IFC het niet meer komen. Trainer Jack van den Berg vond het allemaal net voldoende, maar was vooral blij met de zege. Anders hadden ze in zijn ogen nog omlaag moeten kijken. Nu blijven ze vijfde.

EKJSFMUX0AAqc7_.jpg:large

Enkele IFC'ers vieren de goal van Esey Kiflom Tsegay

Bovenin liet koploper Unitas punten liggen in Meerssen. Achraf Chentouf maakte pas kort voor tijd de 1-1. Halsteren won de topper tegen Juliana '31 overtuigend met 3-0 en is nu tweede. Unitas heeft 23 punten, Halsteren 22 en Juliana 21. Ook Baronie doet met 20 punten (vandaag 4-0 winst tegen Nuenen) nog goed mee. En met een beetje fantasie is IFC met 19 punten ook nog wel van de partij bovenin, hoewel Jack dat anders ziet.

Onderin won AWC knap met 1-0 van OJC Rosmalen. Ook Moerse Boys pakte een puntje (2-2 bij EHC).

RZKVC veegde Minor van het veld. Het werd 6-0, tot vreugde van Suzan.

Op de vreemde zaterdagavond won Silvolde al met 2-1 van Longa '30, dat duidelijk meer moeite had met dit ongunstige tijdstip.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
En dat zag er dan in de krant uiteindelijk zo uit:

EKNAF6wXYAAS4YY.jpg:large


Helaas Fons Boekelder niet gezien, maar mogelijk was hij wel degelijk aanwezig.
 

Unregistere

Well-known member
Unitas liep tegen de eerste nederlaag aan. De Gorcumers verloren op eigen veld verrassend met 1-2 van AWC. Stefan van Hulst maakte nog wel gelijk voor de roodbroeken, maar uiteindelijk verloren ze toch. Daardoor is Halsteren (0-1 winst bij Moerse Boys) de nieuwe koploper.

Onze buren van IFC namen een puntje mee na het bezoek aan Juliana '31. Het werd 1-1. Yoeri Rombouts bracht de Ambachters aan de leiding, daarna werd Juliana sterker. In de slotfase kreeg Marco Bouwman zijn tweede gele en dus rode kaart, maar de tien man van IFC hielden knap stand. Baronie deed ook goede zaken door een 0-3 zege bij Longa '30.

Onderin won Nuenen opnieuw, nu met 3-0 van EHC.
 

Unregistere

Well-known member
Vanmiddag voor de krant bij IFC - Moerse Boys geweest. De Ambachters hoopten middels een zege toch bij te sluiten bovenin, zodat ze volgende week in de derby bij Unitas om een hoge klassering konden spelen. Dat zat er niet in. Wederom liet IFC zich verrassen door een laagvlieger. Het begon nog wel zo goed, al in de vierde minuut opende 'Opa' Nico Ramos de score. Een makkie, zou je denken, maar na een kwartier maakte Daan van den Broek gelijk namens de bezoekers uit Zundert. De eerste aanval van Moerse Boys leverde de ploeg namelijk een strafschop op wegens hands van Stephen Emelina. Daarna had IFC het knap lastig met de gasten, die in de tweede helft na geknoei van Hermon 'Xavi' Tekleab op 1-2 kwamen door Pim Goossens. Dat smetje poetste IFC nog snel weg via Elson do Rosario Almeida, maar de 2-3 door wederom Goossens werd de Ambachters fataal. Er kwamen zeker nog kansen in de slotfase, maar gescoord werd er niet meer. Meedoen bovenin? ,,Dat moeten we nu maar voorgoed vergeten", stelde trainer Jack van den Berg duidelijk.

ELRDdWHWoAIZo_w.jpg:large


Wie doen er dan wel mee bovenin? Nou, Unitas bijvoorbeeld. De Gorcumers wonnen met 0-1 bij EHC en omdat Halsteren met 0-1 verloor van UDI '19, heroverden de roodbroeken de koppositie. Unitas staat ??n punt voor op Halsteren en Juliana '31, dat met 1-2 won bij Silvolde. Baronie liet zich verrassen door Minor (0-4) en is nu vierde op drie punten van de lijstaanvoerder.

Dan komt IFC met zes punten achterstand en, verrassend, OJC Rosmalen. Die zijn stiekem wat geklommen. Nu 1-2 bij RKZVC en ineens zijn ze dan zesde. Al staat alles dicht bij elkaar. Moerse Boys deed wel goede zaken door de zege in Ambacht, ze staan nu boven de streep. AWC en Nuenen blijven onderin staan na een 0-0 in het onderlinge duel.
 

Unregistere

Well-known member
Lekker volle bak ook weer bij IFC zo te zien. Gezellig.

Is altijd vrij rustig. Gisteren was het zelfs nog best druk voor IFC-begrippen, met name aan de kant van de dug-outs. Dat kwam door de meegereisde fans uit Zundert. Niet voor niets ziet de voorzitter van IFC weekendvoetbal wel zitten en ook het bestuur van Moerse Boys is daarvan een voorstander, zeiden ze voor de wedstrijd.
 

de waan

Well-known member
Want als er weekendvoetbal is komen er ineens veel meer mensen?

Ik ging er vanuit dat de hoek bij de kantine en de tribune doorgaans wel het meest druk zou zijn, maar het is een beetje een vertekend beeld dus.
 

Unregistere

Well-known member
Want als er weekendvoetbal is komen er ineens veel meer mensen?

Ik ging er vanuit dat de hoek bij de kantine en de tribune doorgaans wel het meest druk zou zijn, maar het is een beetje een vertekend beeld dus.

Tribune wel, beneden staan ze meestal aan de andere kant, dus uitkijkend op de tribune.

Ik weet niet of ze ineens heel veel meer mensen zullen trekken als er weekendvoetbal komt. IFC zou er als hoofdklasser dan wel een paar derby's bij kunnen krijgen, nu hebben ze natuurlijk vrijwel geen tegenstander 'uit de buurt'. Als ze tegen Zwaluwen, Smitshoek, Capelle of SC Feyenoord spelen, nemen die vermoedelijk nog wel wat mensen mee, waardoor het drukker is dan nu. Ook geen concurrentie van eredivisie op televisie. Maar heel druk wordt natuurlijk nooit, tenzij er echt iets op het spel staat zoals een paar jaar terug in de finale van de nacompetitie tegen Nieuwerkerk. Dat is de enige keer in al die jaren dat er twee rijen stonden.
 
Bovenaan