Hoofdklasse B zondag 2019/20

Unregistere

Well-known member
Vandaag bij Unitas - IFC geweest voor de krant. De Gorcumers kroonden zich tot winterkampioen door een 2-0 overwinning. Lang was de wedstrijd behoorlijk in evenwicht. Twintig minuten voor tijd braken de roodbroeken de ban via een Eritrese combinatie. Medhanie Habtemariam zette voor, Daniel Alexander Walu kopte raak. IFC zette nog wel aan, maar Unitas is defensief heel sterk en gaf geen krimp. In de toegevoegde tijd maakte Pascal van Delden het feestje nog wat gezelliger voor de thuisploeg door de 2-0 binnen te tikken.

EL1NeRdX0AAZEZA.jpg:large


Unitas dus ??n punt voor Halsteren (1-3 winst bij OJC Rosmalen) en drie voor Juliana '31 (2-2 bij Minor) en Baronie (2-4 bij UDI '19). IFC is vijfde, op negen punten, en wil na de winterstop vooral zo snel mogelijk in veiligheid geraken.

Onze vlaggende vriend zag veel goals bij Longa '30 - EHC. Het werd 3-4!
 

Unregistere

Well-known member
Winterkampioen Unitas kwam lekker uit de startblokken vandaag. De lastige uitwedstrijd bij RKZVC werd met een 0-3 overwinning afgesloten. Voornaamste achtervolger Halsteren verspeelde thuis punten tegen AWC (1-1). Daardoor nam de voorsprong van Unitas iets toe. De roodbroeken staan nu drie punten los van een trio achtervolgers. Behalve Halsteren zijn dat Baronie (6-0 tegen EHC, duel lag lang stil vanwege een vervelende blessure bij een speler van EHC) en Juliana '31 (3-0 tegen Moerse Boys).

Onze buren van IFC wonnen met 3-0 van sv Meerssen door goals van Hermon 'Xavi' Tekleab, Everon Pisas en Yoeri Rombouts. IFC deelt de vijfde plaats met OJC Rosmalen, dat met 1-3 won bij UDI '19. Beide teams staan negen punten achter op de koploper.

Onderin blijft Nuenen laatste na een 2-0 nederlaag bij Silvolde en verschafte Longa '30 zich enige lucht door een 1-4 overwinning bij Minor.
 

Unregistere

Well-known member
Unitas heeft wederom verlengd met een speler uit de huidige selectie, namelijk Daniel Alexander Walu. De koploper van de hoofdklasse B is al een eind op streek met de inrichting van de selectie.

Doelman Ruud Verberk, de verdedigers Ozan Cimen, Yohannes Tilahun Tefera, Mekonen Kibrom Mihreteab en Wesley Swets, de middenvelders Joey Lokasi en Kevin Cornet en de aanvallers Jay-Jay Meierdres en dus ook Daniel Alexander Walu blijven op Molenvliet. Als nieuwkomers zijn middenvelder Daan Ruwaard (Arkel) en aanvaller Everon Pisas (IFC) gestrikt. Ook schrijven er twee spelers uit de jeugd door.

Tot nu toe zijn er drie vertrekkers. Aanvoerder Stefan van Hulst gaat naar Arkel, de middenvelders Achraf Chentouf en Akin Arslan hebben nog geen nieuwe club gevonden.
 

Unregistere

Well-known member
Vanmiddag voor de krant de wedstrijd Unitas - Silvolde bezocht. De koploper maakte het onnodig spannend. Unitas kwam na twintig minuten al op 1-0 door Ansu Camara, maar besloot vervolgens om de mooiste kansen om zeep te helpen. Vooral na rust hadden er zeker vijf in gemoeten, maar dat gebeurde niet. Daarom bleef Silvolde zelfs met tien man - invaller Mats Hegman pakte in dertien minuten tijd twee keer geel - kansrijk om een puntje te pakken. Ondanks opportunistisch spel bleven echte kansen op de gelijkmaker uit. Alleen spits Wout Blasman was er voor rust in de buurt, maar toen redde Ruud Verberk. De goalie van Unitas en zijn defensie stonden opnieuw als een huis en tekenden voor de tiende 'nul' in zestien competitieduels.

EPNZWr6WkAAuy2x.jpg


Unitas zag na afloop dat Juliana '31 (1-3 tegen RZKVC) en Baronie (2-1 bij Meerssen) verrassend verloren. De voorsprong op die teams groeide naar zes punten. Halsteren blijft wel op drie punten na een 0-3 zege bij EHC en is dus de voornaamste concurrent van Unitas.

Onze buren van IFC wonnen keurig bij OJC Rosmalen. Het werd 0-3 door twee goals van Everon Pisas en één van topscorer Yoeri Rombouts. IFC staat dus nu alleen vijfde en, ook niet onbelangrijk, het duel Jack van den Berg - Willem Leushuis eindigt dit seizoen in 2-0. Dat telt!
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Vanmiddag voor de krant naar Baronie - Unitas geweest. De Gorcumers deelden een dubbele tik uit in deze topper. Ze wonnen in Breda door een treffer van Jay-Jay Meierdres en zetten Baronie daarmee op ruime afstand. Omdat Juliana '31 bij Meerssen op 2-2 bleef steken, valt die ploeg voorlopig ook weg in de titelstrijd. Het gaat tussen Unitas en Halsteren, dat met 5-0 van Silvolde won. Verschil is drie punten.

Op het nostalgische sportpark De Blauwe Kei bracht de mascotte de sfeer er al lekker in:
EPxiAFXXsAAP3mu.jpg:large


Hij was echter de beste man bij een tegenvallend en vooral fantasieloos Baronie. Dan heb je tegen dit oerdegelijke Unitas een probleem. De Gorcumers hielden voor de elfde keer in zeventien competitieduels de nul en gaven eigenlijk geen serieuze kans weg. Tekenend voor de offensieve onmacht bij de thuisploeg was het feit dat centrale verdediger Mitchell van der Stappen inviel en bijna een half uur in de spits moest spelen. Al dat pompen op de lange Van der Stappen had totaal geen succes en als Unitas beter had omgeschakeld, was er ruimer gewonnen. Nu werd Meierdres in zijn eigen stad en tegen zijn oude liefde de grote man.

Onze buren van IFC klopten EHC met 3-0 door een hattrick van Yoeri Rombouts. IFC staat nu keurig vierde. Dit was wel een aardige goal van de topscorer: https://twitter.com/Ifcambacht/status/1224007078651596800
 

Unregistere

Well-known member
Straks naar IFC - Halsteren voor de krant. Leuk potje in principe, al ben ik wel bang dat de stevige wind een grote invloed gaat hebben en dat het zo maar eens toevalsvoetbal kan gaan worden. Hopelijk valt het mee.
 

Unregistere

Well-known member
Nou, Dennis drukte zeker zijn stempel op IFC - Halsteren. En daar gingen de Ambachters net wat beter mee om. In de eerste helft was Halsteren wel wat beter, maar heel gevaarlijk werden ze niet. Na rust had IFC de wind in de rug en zette vol druk op de Brabanders. Dat resulteerde in de openingstreffer door Perry van Eijken. Halsteren kreeg echter een enorme kans op de gelijkmaker, namelijk een strafschop. Fouad Idabdelhay zag zijn inzet echter gestopt worden door Davey van Pelt, sinds januari weer de vaste man onder de lat. Van Pelt hield voor de vierde keer in vier duels de nul, want kort voor tijd verrichtte hij nog een belangrijke redding. In de daaropvolgende counter besliste Everon Pisas de wedstrijd: 2-0.

IFC nu dus derde, terwijl ze in de periodestand naast Halsteren kwamen. Beide teams werden echter gepasseerd door AWC, dat met 2-1 van EHC won, en nu dus de koploper in de periodestand is. Na Unitas, maar die ploeg telt uiteraard niet meer in de tweede periode.

De Gorcumers deden wel prima zaken in de titelstrijd. Er werd met 1-3 gewonnen bij OJC Rosmalen, zelfs met een mannetje minder. Het verschil met Halsteren liep daardoor op naar zes punten.
 

SC Heerenveen

Well-known member
1 maart als eerste assistent naar Unitas - Nuenen. De nummer één en laatst. Beide één keer eerder gehad dit seizoen, en dat gaf het beeld op de ranglijst wel weer. Normaal gesproken geen spannende wedstrijd, maar je weet het nooit!
 

Unregistere

Well-known member
Wellicht krijg ik die pot ook wel voor de krant. Kunnen we in de herkansing, als je tenminste niet ineens gaat sprinten in de warming-up. :p
 

Unregistere

Well-known member
Ga ik onthouden. :duim:

Maar eerst maar eens zien of ik daadwerkelijk naar Gorinchem mag of dat er nog iets anders uit de bus rolt.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Leuk! Ik neem aan dat je je prioriteiten dit keer wel kan stellen, en niet de voorkeur geeft aan een toevallige passant in de kantine. Ik loop warm aan de kant van de dugouts, dus ik zie je graag daar. Doen we even een kort gesprekje.
 

Unregistere

Well-known member
Ik begreep zelfs dat Unregistere eerst naar Alkmaar rijdt, zo'n kaasboer omkoopt en zo'n ouderwetse kaasdraagplank meeneemt.

Welnee. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat hele kaasverhaal. Om verder te groeien als grensrechter, moet SC Heerenveen voortaan eten wat de pot schaft! Dus bitterballen, nasihapjes enzovoort.

En ik heb vanmiddag geen enkel belang bij een bepaalde uitslag, dus omkoping is al helemaal niet nodig. :p

Leuk! Ik neem aan dat je je prioriteiten dit keer wel kan stellen, en niet de voorkeur geeft aan een toevallige passant in de kantine. Ik loop warm aan de kant van de dugouts, dus ik zie je graag daar. Doen we even een kort gesprekje.

De term toevallige passant is in dit geval wat ongelukkig gekozen, maar dat kan jij niet weten, dus neem ik je ook niet kwalijk. Maar we wagen vanmiddag zeker even een nieuwe poging!
 

SC Heerenveen

Well-known member
Bitterballen en nasihapjes laat ik vrijwel altijd staan. Ik ga altijd voor de gehaktbal, de koffie en wat kaasblokjes.
 
Bovenaan