Hoofdklasse A zondag 2021-2022

Joost

Well-known member
Dat is inderdaad een "dingetje". Zo had ik het nog niet bekeken.
Om nog even België aan te halen.

In deze poule met 13 teams gold dat er 3 periodes waren van 8 duels.
Maar er zijn in speelronde 9 en 18 duels geweest waarbij de thuis en uitploeg in verschillende periodes speelden.

 

bqandy

Well-known member
En daar was dan de eerste nederlaag van Hoogeveen. 2-3 tegen TOGB. Be Quick 1887 won in Den Haag met 2-0 van TAC'90. De Groningers waren nogal onder de indruk van de gastvrijheid van TAC. Ik hoorde Hoogeveen er eerder ook al over.

Maar Be Quick nu koploper met een punt meer dan Hoogeveen. Hoogeveen heeft nog wel twee wedstrijden tegoed. Onderin deelden Emmen en SDO de punten: 1-1. Alcides was vrij.
Waarschijnlijk de laatste competitieronde voor de winterstop vanwege de avondlockdown waardoor de clubs niet kunnen trainen.
 

SanMark.

Well-known member
En daar was dan de eerste nederlaag van Hoogeveen. 2-3 tegen TOGB. Be Quick 1887 won in Den Haag met 2-0 van TAC'90. De Groningers waren nogal onder de indruk van de gastvrijheid van TAC. Ik hoorde Hoogeveen er eerder ook al over.

Maar Be Quick nu koploper met een punt meer dan Hoogeveen. Hoogeveen heeft nog wel twee wedstrijden tegoed. Onderin deelden Emmen en SDO de punten: 1-1. Alcides was vrij.
Waarschijnlijk de laatste competitieronde voor de winterstop vanwege de avondlockdown waardoor de clubs niet kunnen trainen.
In welk opzicht zijn ze gastvrij ?
 

bqandy

Well-known member
Een hele goede ontvangst met broodjes, koffie en weet ik veel wat nog meer. Be Quick werd even onderdeel van de TAC familie.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Alcides - Velsen Rkvv

Een thuiswedstrijd dit keer voor mij. Niet voor de scheidsrechter, die kwam namelijk uit Tilburg.

Eerste helft ging redelijk gelijk op, al oogde het bij Velsen net even wat beter. Zij misten enkele goede kansen. Alcides viel ook wel aan, maar werd minder gevaarlijk. Vlak voor rust een strafschop voor Velsen en een gele kaart voor Alcides wegens een handsbal. De juiste beslissing. De Alcides verdediger claimde te zijn geduwd, maar dit was gewoon een fair duel. Velsen zag liever rood, maar van het ontnemen van een doelpunt was geen sprake.

In de tweede helft probeerde Alcides het wel, maar Velsen had de zaakjes prima op orde. En kwamen er op de counter soms gevaarlijk uit. Vlak voor tijd maakten ze de 0-2 en daarmee werd deze toch wel matige wedstrijd beslist.

Redelijk goed gevoel aan wedstrijd overgehouden. Eerste helft 2x te laat met starten. Tweede helft leek het wel of ik meer energie had, of het was om de koude vingers de baas te blijven. 2x goed (mee) gevlagd voor overtreding vlak voor mijn neus. Geen buitenspel hoeven vlaggen.
 

bqandy

Well-known member
Hoogeveen pakte zondag dan in de allerlaatste minuut tegen Alphense Boys het benodigde puntje om periodekampioen te worden. 2-2. De riante voorsprong die Hoogeveen had op de concurrentie is wel geslonken tot 1 verliespunt minder dan Be Quick en 2 minder dan SJC. SJC - Be Quick ging niet door vanwege corona bij SJC.
Onderin pakte Alcides een punt bij RKAVV. 1-1. En Emmen verloor bij Purmersteijn: 1-0. SDO lijkt de zekere degradant te worden.
 

bqandy

Well-known member
Bij BQ broeit het maar wat?
Geen idee. Niks van gemerkt of gehoord zondag.

Het was een makkelijke 4-0 zege van Be Quick op De Zouaven. De gasten kwamen met maar liefst zeven O-19 spelers naar Haren, vanwege corona en blessures. Twee er van begonnen in de basis. BQ kreeg voor de pauze 3 grote kansen waarvan er 2 in gingen. De Zouaven was een keer kansrijk toen doelman Smit wat te ver voor zijn doel stond, maar net op tijd terug was om de bal naast te slaan.
Na rust was De Zouaven even gevaarlijk met een grote kans en een buitenspel doelpunt. BQ zette toen wat om met 2 tactische wissels om meer diepgang in het spel te brengen. Toen was het meteen over en uit voor de gasten. Nog 4 kansen voor BQ waarvan er 2 in gingen: 4-0.

Be Quick staat tweede op 1 verliespunt van Hoogeveen. Maar de weken van de waarheid komen er aan, want alle titelkandidaten zijn de tegenstander. Eerst woensdag al uit tegen SJC dat tweede staat. Dan zondag een tussendoortje tegen nummer laatst SDO. Dan thuis tegen nummer 4 HBS en een week later ook thuis tegen Hoogeveen.

De ambitie is uitgesproken om voor de derde divisie te gaan. Dat hoeft overigens niet per se dit jaar.
 
Bovenaan