Hoofdklasse A zondag 2021-2022

bqandy

Well-known member
Hoofdklasse A zondag:

Noord: Alcides (Meppel), Be Quick 1887 (Groningen), vv Emmen, Hoogeveen. West: Alphense Boys, HBS (Den Haag), Purmersteijn (Purmerend), RKAVV (Leidschendam), SDO (Bussum), SJC (Noordwijk), TAC'90 (Den Haag), TOGB (Berkel en Rodenrijs), Velsen, VOC (Rotterdam). De Zouaven (Grootebroek).

Vanwege het afhaken van Leonidas (vorig seizoen al) en IFC bestaan de hoofdklassen op zondag uit 15 clubs.
 

bqandy

Well-known member
Van de noordelijke clubs zal Hoogeveen waarschijnlijk de hoogste ogen gooien. Ik heb geen idee van de kracht van de clubs uit het westen. Hoogeveen oefende al tegen Staphorst (1-1) en DETO (3-1 winst). Alcides verloor vandaag van DETO met 3-2.
Be Quick 1887 won van Buitenpost met 3-1. Opvallend was dat BQ bij rust met 1-0 achter stond met veelal de beoogde 1e elftal spelers. Na rust wisselde BQ alle veldspelers en bogen de fris spelende jonkies de achterstand om.
 

bqandy

Well-known member
Er werd vanavond geoefend door drie van de vier noordelijke zondaghoofdklassers: Hoogeveen - Noordscheschut 4-0. Genemuiden - Emmen 1-0. ACV - Be Quick 1887 1-3.
 

bqandy

Well-known member
Be Quick heeft zich op de valreep nog versterkt met Ken Raghoebar. 20-jarige verdediger die tot zijn 13e bij Be Quick speelde. Daarna de hele jeugdopleiding van FC Groningen en vervolgens de beloften van Cambuur Leeuwarden. Terug op het oude nest dus.
 

de Kok

Member
BQ wint de oefenpotjes tegen ACV bijna altijd. volgens insiders was de aanpak van fred de trainert wel erg rommelig deze keer.
 

bqandy

Well-known member
Alle noordelijke clubs oefenden vandaag: Be Quick 1887 - ONS Sneek 0-2, FC Meppel - Alcides 1-7, Hoogeveen - Pelikaan S 1-2, DETO - Emmen 5-1.
 

bqandy

Well-known member
Alcides maakte op een toernooi in Steenwijk gehakt van zaterdaghoofdklasser Buitenpost: 5-0.
Zaterdag de finale tegen Berkum.
 

bqandy

Well-known member
Vergeten: Gisteren won Hoogeveen op een toernooi met 7-0 van eersteklasser VKW. En Hoogeveen PR man Gerjo Stegeman maakte weer een fraaie samenvatting:
 

De Groene Scout

Well-known member
Leuk om nog even oud HSC'er Joost Screever voor Hoogeveen aan het werk te zien. Fraaie treffer uit een vrije trap en 2 assists.
 

bqandy

Well-known member
Dit weekeinde meldde noord-ooster al deze drie oefenpotjes in het HKB zaterdag topic. Toch ook even hier. Alle zondaghoofdklassers verloren van de zaterdaghoofdklassers: Berkum - Alcides 2-1. Noordscheschut - Emmen 3-1, HZVV - Hoogeveen 3-0.

Be Quick 1887 won wel met 2-0 van eersteklasser Oranje Nassau. Blijkbaar was het voor ON iets meer dan een oefenpotje, want er werden nogal wat belachelijke schoppen uitgedeeld. Mn door oud BQ spelers.
Ik heb nu drie wedstrijden van Be Quick gezien en het gebrek aan scorend vermogen baart me toch wel enigszins zorgen. Een beetje rust met een binnenkantje ipv hard op de wreef zou wel eens kunnen helpen. Toch wel fraai het netje een paar keer geraakt, maar dan meters buitenspel. Ik weet niet of Willem Lanjouw (kind van de club) een avondje beschikbaar is, maar de doelpuntenmachtine van weleer zou wel wat kunnen betekenen voor de aanvallers.
 

bqandy

Well-known member
Willem is wat vaker op de Esserberg denk ik, want ik heb begrepen dat hij in zaterdag 1 van BQ gaat spelen.
Maar nog een oefenpot van dinsdag tussen twee mooie clubs: Rohda Raalte - Alcides 2-0.
 

bqandy

Well-known member
Be Quick won de eerste wedstrijd met 3-0 van TOGB. Doelman Swen Bakker van Be Quick erkende wel dat TOGB eigenlijk de 1-1 had gemaakt, maar ja:

Hoogeveen start ook goed met een 0-1 winst bij TAC'90. Alcides pakt een punt bij SJC: 1-1. Emmen onderuit bij HBS: 3-0.
 

bqandy

Well-known member
Hoogeveen koploper, want de Drenten winnen ook (als enige) de tweede partij. 2-0 tegen HBS. HBS wil ook mee doen om de titel bleek na afloop bij de interviews van Hoogeveen TV.
Alcides tweede na de forse 6-1 winst op SDO. Be Quick derde na de 0-0 tegen Velsen. Zondag Be Quick - Alcides.
Emmen puntloos laatste na de 1-0 nederlaag thuis tegen RKAVV. Was nog een magere zege van RKAVV als ik de verhalen mag geloven.
 

bqandy

Well-known member
Be Quick - Alcides werd 1-1. Be Quick na 38 minuten verder met 10 vanwege een rode kaart van doelman Swen Bakker. Daarna een kansrijke 2e helft die Alcides eigenlijk had moeten winnen.


Hoogeveen dendert lekker door na de 2-0 winst bij VOC. Blijft koploper. Emmen weer onderuit. 3-1 in Den Haag tegen TAC'90

VOC - Hoogeveen van Hoogeveen TV.

Onze club met onder meer Be Quick 1887 - Alcides:
 

de Kok

Member
Ook BQ had goede mogelijkheden de winst te pakken. er waren toch diverse 1-1 situaties voor het Alcides doel? en dat ontmoette 10 man. in de openingsfase een sterker BQ maar dat zie je niet in de beelden van rtv Drenthe.
Wel mooi dat die zender zo veel amateurvoetbal laat zien gelijk bv tv west.
Levert vast veel kijkers op.
Vroeger had OOG tv ook veel wedstrijden maar ook daar zie je bijna nooit meer iets.
 

bqandy

Well-known member
Zuur gelijkspel voor Be Quick in de blessuretijd tegen Purmersteijn: 1-1. Emmen pakt het eerste punt tegen De Zouaven. Ook 1-1
Hoogeveen blijft winnen. 3-1 tegen SJC. Alcides loopt tegen de eerste nederlaag aan. In Meppel werd het 3-0 voor HBS.
Hoogeven eerste. TOGB heeft zich aardig hersteld van nederlaag tegen BQ en wint drie keer op rij en is tweede. HBS derde, Alphense Boys vierde en dan Be Quick en Alcides. Emmen blijft laatste
 
Bovenaan