Hoofdklasse A zondag 2021-2022

bqandy

Well-known member
TOGB na vanmiddag de grootste titelkandidaat in de hoofdklasse A. De topper tegen HBS werd met 1-0 gewonnen. De andere topper tussen Be Quick en SJC werd 1-2. Er had voor BQ meer ingezeten. De afstand met TOGB is nu wel erg groot. Nacompetitie lijkt het hoogst haalbare.
En dan die nederlaag van Hoogeveen. 1-4 tegen Alphense Boys.
En onderin: Velsen - Alcides 4-1. Alcides blijft nog wel boven de streep. En Emmen sprokkelde een punt tegen de Zouaven: 2-2. Emmen op een p/d plek.


 

bqandy

Well-known member
Zou bij een degradatie van Alcides de fusie in Meppel ook wat gemakkelijker doorgaan ?
Dat heeft te maken met het sportpark. Ik begreep vorige week dat de clubs eerst meer duidelijkheid willen van de gemeente Meppel. Blijven de clubs op Ezinge of komt er een nieuw sportpark. Kan zeker nog wel drie jaar duren die fusie.
 

de waan

Well-known member
Weer een club uit het westen erbij dus volgend jaar, jammer.

Hoogeveen choket de laatste jaren wel erg vaak als het erop aan komt heb ik het idee.
 

Fregge

Well-known member
Ze hebben op z'n minst een periode. Maar het duurt nog wel even ook daar. Wordt spannender dan in de B-afdeling
 

bqandy

Well-known member
Weer een club uit het westen erbij dus volgend jaar, jammer.

Hoogeveen choket de laatste jaren wel erg vaak als het erop aan komt heb ik het idee.
Dat gebeurde in het eerste niet afgemaakte coronaseizoen inderdaad ook.
 

bqandy

Well-known member
Hoe zit dat eigenlijk. De verhouding tussen Hoogeveen en de dorpen er om heen? Spelers uit de omgeving van Hoogeveen met talent gingen indertijd liever bij bv MSC ballen dan bij vv Hoogeveen. Van mensen van HZVV begreep ik dat ook. De dorpen uit de buurt hebben de pest aan clubs uit Hoogeveen.
Ex MSC 'er Alex Zomer (HZVV) is nu de uitzondering en Justin Benjamins (Oud MSC)) volgend seizoen ook. Hij gaat van Elim naar Hoogeveen.
 

bqandy

Well-known member
TOGB blijft op titelkoers door een 2-4 winst bij Purmersteijn. Hoogeveen tweede. 2-6 winst in de topper tegen SJC. HBS nu derde na de 4-1 zege op De Zouaven. Be Quick achter SJC vijfde na de 0-0 tegen RKAVV.
Onderin moet Emmen uitkijken voor rechtsreekse degradatie. Emmen verliest met 1-2 van TAC'90 en SDO wint bij Alphense Boys en is op 2 punten van Emmen gekomen.
 

Abubakari

Well-known member
Ik voorspel een blije bqandy, BQ1887 staat bij subtopper Alphense Boys met 6-0 voor. Opvallen, die hoge uitslagen bovenin. Vorige week won Hoogeveen een topper met 2-6, daarvoor verloren ze van Alphense Boys met 1-4 en van BQ1887 met 5-0 en nu Alphense Boys dus weer een pak slaag van BQ1887.
 

bqandy

Well-known member
En het was ook nog het "lastigste" potje van de drie laatste wedstrijden. We krijgen nog TAC en Emmen.
Goed gewerkt aan het doelsaldo. Dat kan nog wel eens bepalend zijn voor de plekken in de nacompetitie.
 

bqandy

Well-known member
Waren er nog bijzondere omstandigheden waardoor er zo’n bizarre uitslag kwam?
Ik sprak nog twee spelers van Be Quick bij GRC vanmiddag. Die snapten er ook niet veel van. Wel was er waardering voor de traptechniek van Daniel Teune die 3 assists gaf en scoorde en zo BQ op 4-0 zette na 11 minuten. Toen was Alphense Boys geknakt.
En mooi dat SJC verloor van TAC'90. De kans op een vervangende periode is daardoor weer in eigen hand. Twee keer winnen......
TOGB kan de titel na de 3-1 winst op VOC nauwelijks meer ontgaan.
 

bqandy

Well-known member
Volgend seizoen spelen Rohda Raalte (oost) en VKW (noord) in de hoofdklasse A, RR werd kampioen zonder zelf te spelen. De concurrentie verloor.
VKW is met Hoogezand nog in de strijd om de titel in 1F. Maar Hoogezand gaat naar de zaterdag en mag niet promoveren. Daarom werd VKW door de KNVB "aangewezen". Beide clubs zijn niet meer te achterhalen door de rest.
In het topic district noord staan hier de bedenkingen over, want de promotieregels voor VKW leken eerst anders. VKW kreeg het zaterdag ook pas van de KNVB te horen.
 

bqandy

Well-known member
TAC'90 was al bezig met een goede serie. Dit was de 4e overwinning op rij. Maar wel zeer teleurstellend. Je zag dat Be Quick meer kwaliteiten heeft, maar het kwam er totaal niet uit. Ik vond ook dat BQ af en toe wel erg hard speelde. De paar opstootjes waren niet voor niets.
Maar niet alleen heeft BQ zichzelf een slechte dienst bewezen (4e plek en nacompetitie ver uit zicht), maar ook de vrienden van Alcides moeten vrezen. 2-0 nederlaag tegen potentieel kampioen TOGB en nu op een p/d plek.
Hoogeveen wint in Velsen met 2-0, maar de achterstand, met 2 potjes te gaan, is 5 punten op TOGB.
Emmen is definitief veroordeeld tot de nacompetitie, maar moet ook nog uitkijken om er niet rechtstreeks uit te vliegen. SDO (4-0 nederlaag bij HBS) ligt slechts 2 punten achter Emmen.
 

bqandy

Well-known member
TOGB kampioen na een indrukwekkende serie van volgens mij 14 overwinningen. Hoogeveen en HBS zeker van nacompetitie. SJC bijna. Alleen als SJC de laatste wedstrijd verliest en Be Quick wint, dan gaat de nacompetitie plek naar Be Quick.
Onderin belangrijke winst voor Alcides. Omdat TAC verliest staat Alcides weer boven de p/d streep. TAC er net onder. Ook De Zouaven kan in de laatste ronde nog de klos worden. De rechtstreekse degradatieplek is nog niet beslist. Emmen heeft 2 punten meer dan SDO.
 

bqandy

Well-known member
TOGB was al kampioen, nacompetitie voor HBS, Hoogeveen en SJC. Be Quick 5e en dus net niet. Wel 6-3 winst op Emmen dat daardoor degradeerde.
Want SDO won met 3-1 van TAC'90. Die twee spelen nacompetitie. Alcides handhaafde zich op eigen kracht en dat is natuurlijk heel mooi!

Ik had bij Emmen niet het idee dat men echt zat te balen van de degradatie. Veel spelers gaan ook weg. Ik begreep zelfs van een speler dat er maar 2 teams overbleven. Een op zondag en een recreatief team op zaterdag.
 
Bovenaan