Hoe verbeteren we de Legoland Walt Disney Playmobil Verdediging Van Oranje?

Eef de Kip

Well-known member
Het Ajax publiek..
Stekelenburg zou naar United gaan om v.d Sar te vervangen en was een wereldtopper.
Nu mag hij in Monaco een ander inschieten.

Hij had een uitstekend jaar gedraaid gevolgd door een nog beter eindtoernooi en wilde naar het buitenland, dat werd AS Roma. Verder was iedereen het er over eens dat hij niet het talent van vd Sar had. Maar wat is je punt precies?
 
G

Gast

Guest
Hij had een uitstekend jaar gedraaid gevolgd door een nog beter eindtoernooi en wilde naar het buitenland, dat werd AS Roma. Verder was iedereen het er over eens dat hij niet het talent van vd Sar had. Maar wat is je punt precies?

Dat Cilissen nog niet zo ver is als Krul en we eerst maar eens moeten zien dat hij zover komt.
Er zit geen organisatie in de achterhoede, dat is meestal het gevolg van slechte coaching. En aangezien de keeper de verdediging moet coachen mag er best kritisch naar zijn rol worden gekeken.
Al zal het wel iets schelen als Vlaar er weer is, die ontlast veel.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wat mij vooral bij het 2e en het 4e doelpunt van de VS opviel was, dat er vanuit het middenveld niet meegelopen werd met de opkomende Amerikanen.
Dus naast de discussie over wie we achterin zetten denk ik dat het tegen Letland nog veel belangrijker is wie de verdedigende middenvelder(s) is/zijn.

Nederland speelde maar met een middenvelder in de startopstelling. Daarna na de wisselingen van Van Persie en Clasie eruit en Pr?pper en Sneijder erin klopte er vervolgens al helemaal niets meer van.
 

Simon

Administrator
Forumleiding
Nederland speelde maar met een middenvelder in de startopstelling. Daarna na de wisselingen van Van Persie en Clasie eruit en Pr?pper en Sneijder erin klopte er vervolgens al helemaal niets meer van.
Dat was wel duidelijk ja. Dus in plaats van het filosoferen over wie er achterin moeten staan lijkt het mij veel belangrijker om in Riga het middenveld dicht te timmeren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hoe verbeteren we de Legoland Walt Disney Playmobil Verdediging Van Oranje?

En dan? Welke betere spelers heeft een volgend bondscoach tot zijn beschikkimg in tegenstelling tot Hiddink?

We zijn onder deze bondscoach minder dan Tsjechi?, IJsland en de VS en gelijkwaardig aan Turkije. Vind jij dat met ons materiaal normaal? Van derde op een WK en je met tien vingers in de neus kwalificeren koersen we nu af op de playoffs en moeten we bang zijn dat we een land uit de categorie IJsland of Tsjechi? tegenkomen. Is dat normaal met ons materiaal?
 

Voetbal-Coach

Administrator
Nu ben ik niet de grootste volger van Oranje, hor. Maar kan me herrineren dat een hoop mensen Van Gaal een idioot vonden vanwege zijn manier van spelen en dat hij voornamelijk veel geluk had. Deed Oranje het in de kwalificatie toen wel goed trouwens?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nu ben ik niet de grootste volger van Oranje, hor. Maar kan me herrineren dat een hoop mensen Van Gaal een idioot vonden vanwege zijn manier van spelen en dat hij voornamelijk veel geluk had. Deed Oranje het in de kwalificatie toen wel goed trouwens?

We waren binnen no time gekwalificeerd en gewoon met een viermansachterhoede. Van de startopstellingen van Hiddink klopt gewoon iedere keer erg weinig en met zijn wissels maakt hij het vaak eerder slechter dan beter. Als het middenveld steeds niet in de juiste balans is, dan wordt het voor de verdedigers ook lastiger.
 

Eef de Kip

Well-known member
Dat Cilissen nog niet zo ver is als Krul en we eerst maar eens moeten zien dat hij zover komt.
Er zit geen organisatie in de achterhoede, dat is meestal het gevolg van slechte coaching. En aangezien de keeper de verdediging moet coachen mag er best kritisch naar zijn rol worden gekeken.
Al zal het wel iets schelen als Vlaar er weer is, die ontlast veel.

Dat mag je vinden, maakt niet uit hoor. Ik en vele anderen met mij denken er net iets anders over maar goed, we gaan meemaken hoe Krul het komend seizoen gaat doen. Als hij weer net zo'n seizoen draait als afgelopen seizoen dan zal hij iig geen bedreiging vormen voor Cillessen.
Verder denk ik dat je het fenomeen "neerzetten" een beetje overschat. Als je ziet hoe die goals vielen dan kun je neerzetten wat je wit maar Met Blind z'n snelheid en BMI z'n labbekakkerige verdedigen valt niet zo gek veel neer te zetten.

Je laatste zin ben ik het dan wel weer eens, maar goed, dat is meer een open deur. Je vergeet de Vrij trouwens.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zou de combinatie Vlaar - de Vrij niet al een hoop schelen?

Tuurlijk is het lekker als je over je beste verdedigingsduo kan beschikken, maar onder Van Gaal zijn ook veel kwalificatieduels zonder Vlaar afgewerkt en met het centrale verdedigingsduo De Vrij en BMI.

Verder blijft het lastig verdedigen als middenvelders of in de weg lopen (De Jong) of afwezig zijn zoals Afellay en Wijnaldum.
 

Batigoal

Well-known member
Trieste reactie hoor. Iedereen met verstand weet dat je in de PL tegen betere ploegen speelt dan in de eredvisie. Of de beste spits van je tegenstander heet Luuk de Jong, of je staat tegen Rooney. Klein verschil toch?
Maar goed je kunt zo alles recht lullen, de Nederlandse competitie stelt geen reet voor, een basis speler van Ajax gaat in Italie voor een laagvlieger spelen en noemt dat vooruitgang. Dan weet je wel hoe laat het is.

Dat soort redenaties zijn mij te makkelijk. Dan zou iedere speler van Burnley automatisch beter zijn dan spelers in de Eredivisie omdat ze betere tegenstanders tegenover zich hebben? Zo werkt het natuurlijk ook niet.

Dat je Cillessen geen topper vind is prima en duidelijk. Maar ontkennen dat Krul een zwak seizoen kende vind ik raar. Het probleem is gewoon dat geen van de Nederlandse doelmannen er op dit moment bovenuit steekt. Het roteren van keepers in Oranje de afgelopen jaren zegt eigenlijk voldoende. Als Krul of Cillessen een transfer krijgt naar een grote club in een grote competitie en diegene weet zich staande te houden, dan wordt diegene automatisch eerste doelman van Oranje.

En die kwinkslag naar jou moet je niet zo hoog opnemen.
 

inhethoekje

Active member
Cillessen is momenteel de beste keeper van Nederland, daar nog dagenlang over ouwehoeren heeft geen nut.
Vermeer is de goede 2e, die kan moeiteloos zijn plek innemen bij een schorsing of blessure, daarna heb je keepers als Vorm of Krul.

Dit is mijn uitspraak en daar moeten jullie het mee doen.
 

RickPSV

Active member
Het moet eigenlijk niet tot Cillessen komen die bal, daar moet de verdediging voor zorgen.
 

JFK

Well-known member
Cillessen is momenteel de beste keeper van Nederland, daar nog dagenlang over ouwehoeren heeft geen nut.
Vermeer is de goede 2e, die kan moeiteloos zijn plek innemen bij een schorsing of blessure, daarna heb je keepers als Vorm of Krul.

Dit is mijn uitspraak en daar moeten jullie het mee doen.

Ik ben het volledig eens met onze rijdende, zuipende rechter!
 

De Wolf

Well-known member
Ik zeg zet Krul in de basis.

Verdedigend kom je uit bij Blind / Vlaar / De Vrij / Willems

Bruma, BMI en Rekik moet je thuislaten
 
Bovenaan