Hoe verbeteren we de Legoland Walt Disney Playmobil Verdediging Van Oranje?

Maasveld

Well-known member
Probleem is dat de Jong in balbezit niks brengt en dat dit ook geldt voor dat centrum achter hem. Tegen grote landen die willen voetballen geen probleem overigens, maar tegen volgens mij Turkije of Kazachstan had je niet zoveel aan hem. Lijkt mij dat we tegen dit soort ploegen, waar ik de VS overigens ook onder schaar, het toch zonder dit type speler moeten kunnen doen.
Dan moet Clasie wel in vorm zijn en het middenveld in evenwicht, anders krijg je dat soort taferelen als afgelopen vrijdag.
 

Susa

New member
Hiddink had het na de vorige interlandperiode er juist over dat Blind een sleutelpositie zou moeten krijgen op het middenveld.

Daley fucking Blind zal altijd wel een plekje krijgen in de basis vanwege papa, toch ?

Hij schijnt positioneel errug goed te zijn, ik zie het niet. Vrijdag zal hij waarschijnlijk spelen en Clasie zal wel weer op de bank komen te zitten lijkt me.
 

SanMark.

Well-known member
Krul in de basis zetten en de chaos is opgelost.


Je mag toch verwachten op dat niveau dat iedereen een stukje kan coachen naar er elkaar toe. Maar het is allemaal net zo onsamenhangend als wat de bondscoach na afloop te melden heeft. Ze moeten Hiddink asap ontslaan , en er iemand voor zetten die op korte termijn duidelijkheid aan de spelers kan geven.Type geen gelul voetballen.
 

Pascallovic

Well-known member
Daley fucking Blind zal altijd wel een plekje krijgen in de basis vanwege papa, toch ?

Hij schijnt positioneel errug goed te zijn, ik zie het niet. Vrijdag zal hij waarschijnlijk spelen en Clasie zal wel weer op de bank komen te zitten lijkt me.
Ik snap de aversie tegen Blind niet zo. Niet de beste speler, maar doorgaans degelijk en doet geen gekke dingen. Bij gebrek aan beter op linksback gezet en een paar keer op het middenveld gezet omdat hij het daar ook volgens zijn clubcoaches niet slecht deed. Lijkt mij dat als een Willems of Strootman fit is, hij niet op die posities terecht komt, dus wat is nu het probleem? Dat hij als noodverband wordt gebruikt, terwijl de betere opties niet fit waren of niet bewezen hebben een grotere meerwaarde te hebben? Als die jongen in het verleden nu nog wat gepeperde uitspraken over anderen had gedaan, had ik het nog kunnen begrijpen, maar zelfs daar heb ik Blind nog nooit op kunnen betrappen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die jongen kan prima mee hobbelen als de ploeg een beetje klopt, maar het gaat om dat belachelijke verhaal van Hiddink over Blind en zijn sleutelpositie op het middenveld.
 

Pascallovic

Well-known member
Die jongen kan prima mee hobbelen als de ploeg een beetje klopt, maar het gaat om dat belachelijke verhaal van Hiddink over Blind en zijn sleutelpositie op het middenveld.
Dat verhaal slaat inderdaad nergens op. Als waterdrager een bruikbare speler is het, niet minder en ook niet meer.
 

Susa

New member
Ik snap de aversie tegen Blind niet zo. Niet de beste speler, maar doorgaans degelijk en doet geen gekke dingen. Bij gebrek aan beter op linksback gezet en een paar keer op het middenveld gezet omdat hij het daar ook volgens zijn clubcoaches niet slecht deed. Lijkt mij dat als een Willems of Strootman fit is, hij niet op die posities terecht komt, dus wat is nu het probleem? Dat hij als noodverband wordt gebruikt, terwijl de betere opties niet fit waren of niet bewezen hebben een grotere meerwaarde te hebben? Als die jongen in het verleden nu nog wat gepeperde uitspraken over anderen had gedaan, had ik het nog kunnen begrijpen, maar zelfs daar heb ik Blind nog nooit op kunnen betrappen.

Het lijkt me ook een prima gast die Blind maar ik ben gewoon niet kapot van zijn voetbalkwaliteiten. Het is wat mij betreft een prima graadmeter en zegt veel over de staat van het Nederlands elftal dat hij keer op keer weer mag opdraven omdat er blijkbaar niets beters is.

Als back heb ik liever Willems of van Aanholt al zijn dat soms ook blinde dravers, maar die hebben in ieder geval nog wat snelheid.
 

Batigoal

Well-known member
Als back heb ik liever Willems of van Aanholt al zijn dat soms ook blinde dravers, maar die hebben in ieder geval nog wat snelheid.

Zeker gezien de kwaliteiten van onze centrale verdedigers zou ik eindelijk eens backs willen zien die kunnen verdedigen i.p.v. altijd maar naar voren rennen en af en toe een bal goed voor slingeren. Ik wordt een beetje moe van al die vleugelbacks die amper een fatsoenlijke sliding in de benen hebben.
 

Susa

New member
Zeker gezien de kwaliteiten van onze centrale verdedigers zou ik eindelijk eens backs willen zien die kunnen verdedigen i.p.v. altijd maar naar voren rennen en af en toe een bal goed voor slingeren. Ik wordt een beetje moe van al die vleugelbacks die amper een fatsoenlijke sliding in de benen hebben.


Wie had je in gedachten ?
 

Batigoal

Well-known member
Wie had je in gedachten ?

Erik Pieters heeft zich verdedigend goed ontwikkeld en zich prima staande gehouden in de stabiele Stoke-verdediging. Van Aanholt stond samen met zijn collega's achterin vaak te schutteren bij Sunderland.
 

Susa

New member
Erik Pieters heeft zich verdedigend goed ontwikkeld en zich prima staande gehouden in de stabiele Stoke-verdediging. Van Aanholt stond samen met zijn collega's achterin vaak te schutteren bij Sunderland.

Waarom zouden ze hem niet oproepen ?
 

Maasveld

Well-known member
In Duitsland loopt ook nog een betrouwbare Nederlandse centrale verdediger rond die zich eenvoudig staande houdt in de top aldaar.
 
Bovenaan