Het wel en wee van de KNVB

Deathprod

Active member
Een vroegere transferdeadline stuit op verzet in Nederland
https://www.ad.nl/nederlands-voetba...adline-stuit-op-verzet-in-nederland~a13fa50c/

Ik snap die Danny Hesp niet helemaal. Hij heeft gelijk dat er minder tijd is dat er transfers gedaan kunnen worden, maar clubs zijn het hele jaar door met transfers bezig, scouting e.d.. Transferwindow gaat geloof ik op 11 juni open dan hebben ze dus zo'n 2 maanden de tijd, dat lijkt me toch ruim voldoende om een paar spelers vast te leggen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ja hoor, de VVCS weer. Opdoeken die handel. Eigen Spelers Eerst! Ik weet niet wat erger is, de VVCS of Antifa.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Toch zou ik niet de deadline gaan zetten voor het sluiten van de voornaamste afnemers van onze spelers.
 

Joost

Well-known member
Ik vraag me af of een transferperiode wel toegevoegde waarde heeft. Het zorgt vooral voor een totaal overspannen markt en vooral in de laatste weken voor de sluiting van de deadline.

Misschien is het veel beter als de markt weer opengaat en er andere parameters doorslaggevend zijn. Je zou bijvoorbeeld verplicht in een contract laten opnemen dat wanneer een speler in een bepaald percentage van de wedstrijden heeft meegespeeld hij dat seizoen niet voor voor een andere club kan uitkomen.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik vraag me af of een transferperiode wel toegevoegde waarde heeft. Het zorgt vooral voor een totaal overspannen markt en vooral in de laatste weken voor de sluiting van de deadline.

Misschien is het veel beter als de markt weer opengaat en er andere parameters doorslaggevend zijn. Je zou bijvoorbeeld verplicht in een contract laten opnemen dat wanneer een speler in een bepaald percentage van de wedstrijden heeft meegespeeld hij dat seizoen niet voor voor een andere club kan uitkomen.
Voor de zekerheid. Jij vindt dat clubs altijd spelers mogen transfereren, maar dat het inzetten van deze getransfereerde spelers afhankelijk is van het meespelen in wedstrijden bij de vorige club?
 

Batigoal

Well-known member
Met het verschuiven van de transferdeadline zal nooit iedereen tevreden zijn. Clubs die op 31 augustus hun sterspeler verliezen en te weinig tijd hebben om een degelijke vervanger terughalen krijgen natuurlijk dezelfde problematiek als de deadline op 14 augustus ligt. Het enige voordeel is dat het gebeurt voor de start van de competitie in plaats van na 3 wedstrijden. Maar of dat nou zo veel uitmaakt vraag ik me af.
 

Forza AZ

Well-known member
Het enige voordeel is dat het gebeurt voor de start van de competitie in plaats van na 3 wedstrijden. Maar of dat nou zo veel uitmaakt vraag ik me af.
Je voorkomt wel dat een club in de eerste 3 wedstrijden nog een topspeler kan opstellen, die daarna ineens weg is. Waardoor de tegenstanders in de eerste 3 wedstrijden een nadeel ondervinden ten opzichte van de tegenstanders in de volgende wedstrijden.

Ze zouden alleen behalve de binnenlandse transfers, ook de uitgaande transfers naar het buitenland op dezelfde datum moeten stoppen. Zodat een Nederlandse club niet alsnog een speler naar bijvoorbeeld Duitsland kan zien vertrekken als de Eredivisie al begonnen is.
 

Joost

Well-known member
Voor de zekerheid. Jij vindt dat clubs altijd spelers mogen transfereren, maar dat het inzetten van deze getransfereerde spelers afhankelijk is van het meespelen in wedstrijden bij de vorige club?

Nee niet helemaal.

Het uitgangspunt is dat je werkt met vaste selecties vanaf het begin van het seizoen. Als je spelers wil aantrekken dan is dat ter versterking van je team maar mag dat niet ten koste gaan van een andere vereniging.
 

Pascallovic

Well-known member
Nee niet helemaal.

Het uitgangspunt is dat je werkt met vaste selecties vanaf het begin van het seizoen. Als je spelers wil aantrekken dan is dat ter versterking van je team maar mag dat niet ten koste gaan van een andere vereniging.
Het kan altijd ten kostte gaan van een andere vereniging, maar dat hoeft niet per definitie de verkopende club te zijn. Stel dat FC Twente nog wel geld had en voor de laatste paar wedstrijden nog besluit om 4 spelers te contracteren die bij de topclubs niet in aanmerking voor speeltijd komen. Dan worden de concurrenten van FC Twente benadeeld met dat ze nog kunnen kopen en de selectie repareren (bijvoorbeeld na het wegvallen van Ter Avest een paar weken terug).
 

Joost

Well-known member
Het kan altijd ten kostte gaan van een andere vereniging, maar dat hoeft niet per definitie de verkopende club te zijn. Stel dat FC Twente nog wel geld had en voor de laatste paar wedstrijden nog besluit om 4 spelers te contracteren die bij de topclubs niet in aanmerking voor speeltijd komen. Dan worden de concurrenten van FC Twente benadeeld met dat ze nog kunnen kopen en de selectie repareren (bijvoorbeeld na het wegvallen van Ter Avest een paar weken terug).

Voeg er dan een periode aan toe waarin het niet meer is toegestaan.
 

noordooster

Well-known member
Je voorkomt wel dat een club in de eerste 3 wedstrijden nog een topspeler kan opstellen, die daarna ineens weg is. Waardoor de tegenstanders in de eerste 3 wedstrijden een nadeel ondervinden ten opzichte van de tegenstanders in de volgende wedstrijden.

Klopt.
Daarnaast vind ik het ook niet sjiek richting de mensen die een seizoenkaart hebben gekocht.
 

Forza AZ

Well-known member
Daarnaast vind ik het ook niet sjiek richting de mensen die een seizoenkaart hebben gekocht.

De meeste seizoenkaarten worden toch al verkocht als de zomerstop nog moet beginnen of in ieder geval nog niet afgelopen is. Dus dan weet je zo ie zo niet welke spelers er het komend seizoen op het veld staan.
 

noordooster

Well-known member

gevegt

Well-known member
De KNVB gaat uit emotionele overwegingen stemmen voor Marokko om het WK te organiseren.
 

Forza AZ

Well-known member
De KNVB gaat uit emotionele overwegingen stemmen voor Marokko om het WK te organiseren.

Dit slaat echt helemaal nergens op. Ik had van de KNVB toch wel verwacht dat ze voor de beste organisatie zouden gaan kiezen, zeker nadat ze voor 2018 hadden verloren van Rusland in de dubieuze stemming.

Marokko kwam maar net door de voorselectie, en heeft nog geen enkel geschikt stadion. Hoe kan zo'n land een WK voor 48 deelnemers organiseren als zelfs de VS al andere landen erbij haalt om het te organiseren.
 
Bovenaan