Het wel en wee van de KNVB

gevegt

Well-known member
Vandaag zijn er een aantal beslissingen genomen om het nationaal voetbal naar een hoger niveau te brengen.

De clubs hebben besloten geen videoref voor de Eredivisie in te voeren. Ze vinden het te duur.
Op 4 september wordt er een nieuw commissariaat benoemd. Dus na de eventuele kwalificatie van Oranje.

Oja, de topictitel heb ik gejat van meerdere amateurclubs die in hun blaadje op de laatste pagina hun belangrijkste nieuws delen met hun achterban.
 

Max

Administrator
Forumleiding
2,5 miljoen euro las ik. Man man man wat een gelul. Iedere club een ton en de grootste iets extra.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Daar zou je de matrix ook mooi voor kunnen gebruiken. Hoe hoger op de lijst des te meer je betaald.

Gewoon de TV gelden matrix erbij pakken en iedereen op die basis korten op de TV gelden van komend seizoen.
 

gevegt

Well-known member
Na de vergadering werd Gudde het meest genoemd om de vacante vacature van algemeen voorzitter op te vullen.
 

Pascallovic

Well-known member
2,5 miljoen euro las ik. Man man man wat een gelul. Iedere club een ton en de grootste iets extra.
Of elke club een ton en de KNVB die de overige 7 ton bij legt. Of is dat ook al te veel? Je zou zeggen dat je hier wel uit zou moeten komen, als je wilt natuurlijk.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Of elke club een ton en de KNVB die de overige 7 ton bij legt. Of is dat ook al te veel? Je zou zeggen dat je hier wel uit zou moeten komen, als je wilt natuurlijk.

Zal wel unaniem moeten en de clubs zijn zeer verdeeld over alles.
 

Joost

Well-known member
Seizoen 18/19 zal het wel actief zijn. Bij iedere verkeerde beslissing komend seizoen zal de roep luider worden, dan is die uiteindelijk niet meer te weerstaan.
 

Batigoal

Well-known member
Dan hebben ze mooi een jaar om uit te dokteren hoe dat systeem effici?nt te gebruiken, waardoor het niet zo'n zootje wordt als tijdens de Confederations Cup.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Gudde vecht tegen kunstgras: 'Je kunt 27 spelers halen of een goed veld aanleggen'
woensdag 16 augustus 2017 om 12:41

Scheidend Feyenoord-directeur Eric Gudde wil af van kunstgras in de Eredivisie. Gudde laat aan Voetbal International weten dat de KNVB wat hem betreft de rubberen ondergrond mag verbieden.

"Wij vinden dat ten m?nste in de Eredivisie voetbal op natuurgras gespeeld dient te worden." Het argument dat kunstgras goedkoper zou zijn dan natuurgras, wordt door de Feyenoord-directeur terzijde geschoven. "Je investeert in je speelveld, zoals je investeert in je jeugdopleiding. Wij kunnen ook speler 27 aan de selectie toevoegen, maar kiezen voor een goed veld. Richting 2020 neemt de KNVB hopelijk een besluit." De kans is overigens aanwezig dat Gudde dit besluit zelf kan nemen, aangezien hij de nieuwe directeur betaald voetbal in Zeist lijkt te worden.

-------------------------

Gudde for President!
 

Max

Administrator
Forumleiding
Kansloze missie. Die beslissing moet toch met 2/3 meerderheid genomen worden? 7 ploegen hebben op dit moment een kunstgrasveld.
 

De Groene Scout

Well-known member
Pfff, moet je het vak leren van Vloet. Ze doen ook mar wat bij de KNVB:

Wiljan Vloet gaat bij de KNVB aan de slag bij de vernieuwde cursus Coach Betaald Voetbal. De Bosschenaar begint volgende week als leercoach.
De KNVB was op zoek na de afzegging van Ron Jans, die in mei een maand na zijn aanstelling alsnog afzag van de functie van leercoach. De bond is daarbij terechtgekomen bij Vloet, die zijn werkzaamheden als leercoach gaat combineren met zijn werk als manager voetbalzaken bij FC Den Bosch.

'Het is een hele leuke en boeiende functie in een nieuw traject. Als coach hoop ik een steentje bij te kunnen dragen. Ik wil de cursisten aan het denken zetten, zodat ze een eigen visie kunnen ontwikkelen', zegt Vloet op de KNVB-website.

De voormalig trainer van onder meer Roda JC, Sparta Rotterdam, ADO Den Haag en FC Den Bosch heeft als leercoach de taak een nieuwe generatie trainers klaar te stomen voor het betaald voetbal. Daarbij kan hij ook putten uit zijn ervaring in andere functies in het profmetier. Vloet was ook actief als hoofd opleidingen en bekleedde directeursfuncties.
'Ik ben net uit de praktijk gestapt. Daardoor zit ik nog volledig in de voetbalwereld. Ik ken het spanningsveld als geen ander en hoop zowel mijn ervaringen als trainer als mijn overige ervaringen in de voetballerij over te kunnen brengen. Daarmee wil ik de cursisten prikkelen om de juiste vragen te stellen, zodat zij straks hun weg in het betaald voetbal kunnen vinden.'
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wie van jullie vindt het toeval dat Eric Gudde, drie maanden na de plotselinge aankonding dat hij vertrekt bij Feyenoord, vandaag officieel is benoemd als algemeen directeur bij de KNVB? Ik niet in elk geval. Maar goed, hij is geen onlogische keuze. Is onder zeer moeilijke omstandigheden altijd rustig gebleven en overeind blijven staan. En onder zijn leiding heeft Feyenoord een ongekend financieel en sportief herstel doorgemaakt. Bovendien staat hij er volgens mij goed op bij de andere clubs.
 

Pascallovic

Well-known member
Kunnen we tenminste als excuus aanvoeren dat Feyenoord wordt voorgetrokken, omdat Gudde aan de touwtjes trekt.
 
Bovenaan