Het wel en wee van de KNVB

erka

Well-known member
Ik sluit niet uit dat de KNVB corrupt is. Geen bewijs voor, maar het rare stemgedrag bij toewijzingen elke keer doet wel iets vermoeden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het wel en wee van de KNVB

Dit slaat echt helemaal nergens op. Ik had van de KNVB toch wel verwacht dat ze voor de beste organisatie zouden gaan kiezen, zeker nadat ze voor 2018 hadden verloren van Rusland in de dubieuze stemming.

Marokko kwam maar net door de voorselectie, en heeft nog geen enkel geschikt stadion. Hoe kan zo'n land een WK voor 48 deelnemers organiseren als zelfs de VS al andere landen erbij haalt om het te organiseren.

Daarnaast vergroot dat de kans dat Marokkaanse talenten voor Marokko gaan kiezen. Sportief ook een domme keuze.

Anderzijds valt de Marokkaanse bijdrage aan het Nederlandse voetbal tot dusver sowieso wel mee.
 

Pascallovic

Well-known member
Daarnaast vergroot dat de kans dat Marokkaanse talenten voor Marokko gaan kiezen. Sportief ook een domme keuze.

Anderzijds valt de Marokkaanse bijdrage aan het Nederlandse voetbal tot dusver sowieso wel mee.
Een aantal leuke Eredivisie spelers. Wat dat betreft heeft Denemarken een grotere bijdrage aan het Nederlands voetbal geleverd.
 

Mario

Well-known member
Marokko is lekker dichtbij.

Na al dat gedoe rond Qatar zie ik het WK liever in Noord Amerika, al vraag ik mij wel af waarom er 3 landen nodig zijn om het te organiseren. De VS zou toch voldoende capaciteit moeten hebben, dan kan je Canada daar wel bij betrekken, maar het toevoegen van Mexico snap ik niet zo goed. Zijn alle 3 de landen dan ook geplaatst voor dat WK? ... dan blijft er weinig over om te kwalificeren in de Concacaf zone.
 

Pascallovic

Well-known member
KNVB toch weer op het verkeerde paard gewed. WK 2026 toch in Mexico, VS en Canada. 134 stemmen om 65 stemmen. Niet heel spannend dus.
 

Forza AZ

Well-known member
KNVB toch weer op het verkeerde paard gewed. WK 2026 toch in Mexico, VS en Canada. 134 stemmen om 65 stemmen. Niet heel spannend dus.

De meeste bonden waren dus wel verstandig. Een Mega-WK in Marokko was natuurlijk een drama geworden qua organisatie en vooral (financi?le) nasleep met stadions die dan niet meer gebruikt worden.
 

Forza AZ

Well-known member
Zijn alle 3 de landen dan ook geplaatst voor dat WK?

Dat moet nog beslist worden:

https://www.fifa.com/about-fifa/news/y=2017/m=5/news=fifa-council-prepares-congress-takes-key-decisions-for-the-future-of-t-2883353.html zei:
- Slot allocation as of the 2026 edition

Ratification of the proposal recommended by the Bureau of the Council during its meeting on 30 March 2017, according to which the direct berths for the FIFA World Cup as of the 2026 edition are split as follows*:

. AFC: 8.5 slots

? CAF: 9.5 slots

? CONCACAF: 6.5 slots

? CONMEBOL: 6.5 slots

? OFC: 1.5 slot

? UEFA: 16 slots

The approved slot allocation includes an intercontinental play-off tournament involving six teams to decide the last two FIFA World Cup berths.

* The host country would also automatically qualify for the FIFA World Cup, and its slot would be taken from the quota of its confederation. In the event of co-hosting, the number of host countries to qualify automatically would be decided by the FIFA Council.
 

Forza AZ

Well-known member
De meeste wedstrijden zullen in de VS plaatsvinden (60). Canada en Mexico zullen beide 10 wedstrijden organiseren. En vanaf de kwartfinales is alles in de VS.
 

JMD

Well-known member
Gewoon al die 3 landen zich direct laten plaatsen. Met 6,5 plaats is Mexico en de USA toch sowieso wel zeker...
 
Bovenaan