Het weer

Batigoal

Well-known member
Precies hier gaat een klein rood vlekje over en het is me een flink geknal zeg. Plus een hoop regen, maar zulk hard onweer heb ik lang niet gehoord.

JMD

Well-known member
En die bui is nu flink gegroeid en komt nu hierlangs, lijkt nu net langs ons te gaan, maar het wordt me een partij donker hier...

erka

Well-known member
Weinig neerslag nog maar wel veel onweer hier nu.

Opvallend: KNMI gaf code oranje af voor ZO-Nederland en nu is het raak in NW-Nederland.
Zitten ze toch best mis.

JMD

Well-known member
West Nederland ook flink

Voor de tweede week op rij hier echt flink onweer maar lijkt het merendeel langs ons heen te gaan

JFK

Well-known member
Ik zat gisteren achter het stuur toen het los barstte.
12 jaar ouder geworden, een hartklepverschuiving en een natte rug heb ik eraan overgehouden.
Ik gebruik dit nog nooit zo erg meegemaakt.
60 op de snelweg en op een gegeven moment zag je echt geen reet meer.
Een grote grijze massa waar je in reed.

erka

Well-known member
Hier was het heel hevig tussen 1-2 uur. Zo hevig dat meerdere huizen in brand vlogen in oa Eelde, Haren en Zuidwolde. Op het hoogtepunt sloeg de bliksem vrijwel continu in ergens. Echt heel beangstigend.

Ik las in de Noordoostpolder hagelstenen van 5 cm...
En verder inderdaad zeer zware neerslag urenlang.

Als dit het extreem weer is wat we vaker gaan krijgen door opwarming dan gaan we nog wat beleven.

Pieros

Well-known member
In de buurt van Nijmegen is het juist heel rustig gebleven op een kwartiertje na midden in de nacht. Daarin ff hele harde wind, harde regen, een paar donderslagen waarvan 1 hele harde en toen was het weer over.

JMD

Well-known member
Hier inmiddels al weer 25,8 graden... Dat is warmer dan gisteren rond deze tijd :)

Hier gisteren dus op 5 verschillende momenten onweer, ook dat nog nooit eerder meegemaakt. Eerst in de ochtend en middag gewoon van dat 'rommelende' onweer (steeds gedurende lange tijden), toen om een uur of tien echt vooral flink regen, het onweer trok net langs ons (maar wel schitterende luchten). Reed om half 12 van Lisse naar Hillegom over de 'dijk' (die langs de Ringvaart loopt), kan je heel ver kijken en je zag de meest schitterende luchten, maar wel alleen weerlicht. Toen om een uur of half 1 ineens weer een flink onweer, nu wel met echt flink wat 'klappen', en toen om een uur of half vier nog even de bonus, mijn hemel wat ging het los... (en toen wel met flink donder)

Joost

Well-known member
Om half 2 was er plots heel veel wind. Dat duurde een kwartier, en in de verte een hoop flitsen. Maar regen heb ik niet gezien.

Het was wel heerlijk dat vanochtend de frissere wind eindelijk door het huis kon waaien. En nu is het nog steeds buiten koeler dan binnen, plus een heel klein beetje wind. Dat maakt het al direct veel aangenamer.

Maasveld

Well-known member
Hier is in de afgelopen 2 dagen 4x onweer voorspeld, maar het heeft niets gedonderd. Gisteren rond 20 uur een paar druppels gevallen, vannacht rond 12 uur begon het te waaien en 's nachts wel geregend, maar daar bleef het ook bij.

Abubakari

Administrator
Forumleiding
In Groningen heftig onweer van 2230 tot minimaal 5.00. Enorm veel flitsen en dikke donder. Zelden of nooit zoiets meegemaakt.

Bovenaan