Het weer

Max

Administrator
Forumleiding
Dan grapt men wel eens dat je als Noord-Hollander naar Limburg moet verhuizen om droge voeten te houden.
 

erka

Well-known member
Brouwerij van Brand Bier is ook ondergelopen schijnt het en er stroomt nu bier weg.

Altijd lastig om nu geruchten van waarheid te kunnen onderscheiden trouwens.
 

Joost

Well-known member
Brouwerij van Brand Bier is ook ondergelopen schijnt het en er stroomt nu bier weg.

Altijd lastig om nu geruchten van waarheid te kunnen onderscheiden trouwens.
Er zijn vaten met bier weggedreven en het staat daar echt helemaal onder zag ik op beelden. De voetbalclub ernaast heet SV Geuldal dus je hebt dan gelijk een beeld waar het ligt.

Daar is gisteren heel veel water uit hoger gelegen gebieden naartoe gestroomd en nu zijn het vooral de rivieren die het water uit België aanvoeren.

Gulpen, Valkenburg, Schin op Geul staan onder water. Maar ik vermoed dat de aandacht morgen naar Lerop, Herkenbosch en Vlodrop moet want de Roer gaat een recordhoogte bereiken. Daar gaan ook heel veel huizen onderlopen.

Qua regen valt het vandaag best wel mee. Ik denk niet dat er zoveel gevallen is als vooraf voorspelt (gelukkig)
 

erka

Well-known member
Het is trouwens een gotspe dat een hospice uit nood ontruimd moet worden terwijl dit weer al dagen in de verwachting lag.
 

Joost

Well-known member
De verhalen die er nu komen van inwoners en ondernemers uit het Heuvelland zijn echt schrijnend. Simpele beekje zijn totaal overstroomd. En de verzekering dekt niets want een natuurramp valt niet onder de dekking.
 
Bovenaan