Het weer

erka

Well-known member
In Eelde vandaag 33,6 en dat is de op 1 na warmste junidag sinds er gemeten wordt op 1947 na.
 

JMD

Well-known member
Hier in het westen viel het erg mee. De voorspelde 29 graden is zeker niet gehaald. Vanmiddag was het hooguit zo'n 25 graden met bewolking.
Ik vond het althans erg plakkerig, en voor mijn gevoel zat het toch dicht tegen de 30 graden aan...

Ik benijdde onze leerlingen niet vandaag die hun toetsen moesten maken in een warme gymzaal...
 

Batigoal

Well-known member
Vanmorgen paar spatjes regen, maar verder strakblauwe hemel met een zonnetje. De gevreesde forse buien blijven voorlopig uit.
 

JMD

Well-known member
Vanochtend rond 5.45 door een flinke regenbui gefietst.
ZO, het ging hier vanochtend echt flink tekeer... Geen onweer voor zover ik weet, maar echt een hoop regen.

Gisteren overigens (zoals ik al dacht) toch bijn de 30 graden nog aangetikt, Schiphol mat 29,1graden
 

Forza AZ

Well-known member
ZO, het ging hier vanochtend echt flink tekeer... Geen onweer voor zover ik weet, maar echt een hoop regen.

Gisteren overigens (zoals ik al dacht) toch bijn de 30 graden nog aangetikt, Schiphol mat 29,1graden
Ja, bleek toch inderdaad zo'n 29 graden te zijn geweest gisterenmiddag. Ik was op het strand en daar voelde het wel minder warm aan.
 

Bonehead

Well-known member
32 graden en geen zuchtje wind maakt het een bakoven. Het lijkt er nog niks op dat over 2 uurtjes de hel hier los breekt.
 

erka

Well-known member
Vanmorgen paar spatjes regen, maar verder strakblauwe hemel met een zonnetje. De gevreesde forse buien blijven voorlopig uit.

Code oranje voor noordelijke helft van Nederland.

In Leersum al mogelijke en windhoos geweest en in Oosterwolde (Gelderland) elektriciteitsmasten omgevallen als luciferstokjes.
 

leo1949

Well-known member
Vrijdagmiddag 18 juni in Alkmaar is de Bergertunnel ondergelopen dus moeten we met een flinke omweg naar Bergen.

Bergertunnel.jpg
 

erka

Well-known member
Volslagen noodweer hier nu. Continu bliksem en zware neerslag. Denk ik dat de stroom er maar eens afhaal zo.
 
Bovenaan