Het weer

Bonehead

Well-known member
Nou de wind heeft de sneeuw op elkaar geblazen. Dus van 0 tot een centimeter of 30 hier. Wel een straffe wind. Maar het valt allemaal mee. Er is meer paniek gestrooid dan zout.
 

Joost

Well-known member
Het blijft komisch dat de NS zich al twee weken aan het voorbereiden is en dat wanneer het dan echt gaat sneeuwen ze vanwege storingen geen trein kunnen laten rijden.
 

Susaa

Well-known member
Potverdikkeme, ik was toch zeker 20 minuten bezig om mijn auto uit te graven.

Zo strakjes naar het werk, dat zal net als gisteravond weer uitkijken worden
 

Miramar

Well-known member
24 cm hier...
fe4817ec6d211c596f0ff42ca7166bc5.jpg
 

JMD

Well-known member
Rest van Nederland vergelijkbaar. Steenkoud. Geen Siberische temperaturen (dan heb je inderdaad eerder over -40, -50 C) maar voor Nederland gewoon de koudste periode van deze eeuw.
In de winter van 2009/2010 en die van 2010/2011 was er toch ook een hele lange periode van vorst?
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Nou de wind heeft de sneeuw op elkaar geblazen. Dus van 0 tot een centimeter of 30 hier. Wel een straffe wind. Maar het valt allemaal mee. Er is meer paniek gestrooid dan zout.

Hier hetzelfde. De wind zorgt voor flinke duinen en soms ook totaal lege stukken. Maar het blijft wel doorsneeuwen.
 

erka

Well-known member
In de winter van 2009/2010 en die van 2010/2011 was er toch ook een hele lange periode van vorst?

Winter 2010 en 2011 had De Bilt regelmatig rond de -10 C als minimum, maar nooit -15 C. Nu staat er echter -15 C in de modellen, misschien wel 4x op rij. Laatste keer dat er 4x -15 C werd gehaald in De Bilt was in 1979. Zelfs 85-86-87 en 97 hebben dat niet gehaald. (resp 3, 0, 1 en 1x)

In de periode waar De Wolf naar verwijst (2012) was het begin februari erg koud maar dat was na 5 dagen ook weer voorbij. Dit kan wel eens twee volle weken gaan duren.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Als ik het me goed herinner zaten we in 2012 heel dicht bij de Elfstedentocht (met Erben W die in tranen uitbarstte toen het niet doorging). Daar was volgens mij die winters ervoor geen sprake van, toch?
 

JFK

Well-known member
Als ik het me goed herinner zaten we in 2012 heel dicht bij de Elfstedentocht (met Erben W die in tranen uitbarstte toen het niet doorging). Daar was volgens mij die winters ervoor geen sprake van, toch?
In tranen uitbarstte.....hij had wat vochtige oogjes meer niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

erka

Well-known member
Als ik het me goed herinner zaten we in 2012 heel dicht bij de Elfstedentocht (met Erben W die in tranen uitbarstte toen het niet doorging). Daar was volgens mij die winters ervoor geen sprake van, toch?

Eigenlijk al die jaren veel te veel sneeuw voor goed ijs. Ik noemde trouwens De Bilt. In het Noorden toen langer koud. Nu zijn de laagste temperaturen voor het midden verwacht.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

SanMark.

Well-known member
Zo net weer binnen. Kinderen heerlijk vermaakt buiten op de slee van de helling en uiteraard kon ik niet achterblijven.
 
Bovenaan