Het weer

erka

Well-known member
Zowel het Amerikaanse (GFS) als het Brits model (UKMO) gooien er een 20-30 (!!!) cm sneeuw tegenaan dit weekend voor groot deel Nederland. Tot aan 40 cm rond Meppel. Dat kan natuurlijk niet waar zijn maar het is toch wel even leuk.

60183d082cf08.png
 

erka

Well-known member
En ECMWF (het beste model) komt ook met 10-15 cm sneeuw en een beste winterinval. Wat er van uit gaan komen? Maar de winter is nog niet voorbij.
 

erka

Well-known member
Word nu wel een beetje zenuwachtig. Ook vandaag tonen de modellen weer een echte winterinval dit weekend. Als het doorzet moet je dus denken aan nachten met -10C of lager, de pluim van Noordoost-Nederland zelfs rond de -15C! Brrrr.

Echter er is ons de laatste jaren vaker een worst voorgehouden die niet uitkwam. Wat wel zeker is, is dat de hogedruk boven Scandinavië en Noordzee echt gigantisch sterk wordt. Wat niet zeker is, is hoe de kleine lagedrukgebiedjes bij ons precies gaan lopen. Als die net verkeerd gaan, zitten we alsnog net in de warme lucht.
 

De Wolf

Well-known member
Zou je net zien krijgen we een strenge vorst, voldoende ijs en kan de Elfstedentocht gereden worden.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Zekers, sommige dingen roeptoeter ik maar wat maar van weer/klimaat weet ik echt wel een beetje en dit is heel erg kansrijk.

Daarom zeg ik het ook. Leuk om te volgen.

En natuurlijk hopen op een flinke portie sneeuw en ijs.
 

erka

Well-known member
Vanavond de modellen duidelijk minder dan gisteravond. Wordt afwachten komende dagen.
 
Bovenaan