Het weer

zwammy

Well-known member
Ik moet de komende dagen naar midden Limburg voor m'n werk, ben bang dat het flink glijden word onderweg 😒
 

erka

Well-known member
Had ik al geconstateerd. Die 40-50 cms zijn onrealistisch. Het probleem is dat het laagje nu iets zuidelijker en vooral oostelijker lijkt te gaan in aantal modellen. Daarmee kon het wel eens amper sneeuwen in Groningen en Friesland....dat zou wel vreselijk balen zijn. Midden en Zuid-Nederland dan 10-15 cm ongeveer. Echte sneeuwbomspektakel lijkt beetje weg. Maar met de wind wordt het alsnog boeiend.

Overigens is waar en hoeveel sneeuw er precies valt bijna niet goed vooraf te voorspellen. Dit kan met regen ook niet, alleen dat zijn we gewend. Met sneeuw wil iedereen het precies weten maar dat kan dus niet. Snowcasten dus.
 

Maasveld

Well-known member
Had ik al geconstateerd. Die 40-50 cms zijn onrealistisch. Het probleem is dat het laagje nu iets zuidelijker en vooral oostelijker lijkt te gaan in aantal modellen. Daarmee kon het wel eens amper sneeuwen in Groningen en Friesland....dat zou wel vreselijk balen zijn. Midden en Zuid-Nederland dan 10-15 cm ongeveer. Echte sneeuwbomspektakel lijkt beetje weg. Maar met de wind wordt het alsnog boeiend.

Overigens is waar en hoeveel sneeuw er precies valt bijna niet goed vooraf te voorspellen. Dit kan met regen ook niet, alleen dat zijn we gewend. Met sneeuw wil iedereen het precies weten maar dat kan dus niet. Snowcasten dus.
Ah, het grote indekken is begonnen.
 

Mario

Well-known member
We zijn met z'n allen zo verveeld, dat we blij worden van een beetje sneeuw. Voordeel is wel dat als we ingesneeuwd raken gewoon thuis kunnen blijven werken, en na negen uur 's avonds hoeven we ook de deur niet uit.
 

erka

Well-known member
Toch code rood in heel NL. Blijkbaar laatste modellen toch weer anders want gisteren leek het erop dat het noorden niet veel sneeuw zou krijgen (wel wind).
 
Bovenaan