Het weer

erka

Well-known member
Volgende week woensdag en donderdag op grote schaal mogelijk 35 C in Nederland.

Voor Zuidoost-Nederland is de uitdraai van nu:

Dinsdag 35 C
Woensdag 37 C
Donderdag 35 C
Vrijdag 37 C
Zaterdag 37 C

:cab:
 
Laatst bewerkt:

De Wolf

Well-known member
Volgende week woensdag en donderdag op grote schaal mogelijk 35 C in Nederland.

Voor Zuidoost-Nederland is de uitdraai van nu:

Dinsdag 35 C
Woensdag 37 C
Donderdag 35 C
Vrijdag 37 C
Zaterdag 37 C

:cab:

Duitse voorspelling? Die sites zijn nogal extreem. De meeste voorspellingen die ik tegenkom is dat vooral dinsdag en woensdag extreem zijn en in het weekend zou het afkoelen.
 

erka

Well-known member
Inmiddels roepen sommigen dat we op de vrijdag boven de 40 graden gaan zitten.

Wat er dan gebeurt is dat mensen 1 model eruit pikken waar 40 op staat. In dit geval betreft het het GFS-model, dat donderdag ook al loeiheet is.

5d0dfdcbc41e7.png


Echter geen enkel model heeft de waarheid, vandaar dat er meerdere modellen worden bekeken. Gemiddeld genomen scoort een ander model, het EC-model, beter. Die is iets minder warm (maar ook nog steeds dik tropisch).

Ik denk zelf dat het met 40 C niet zo'n vaart zal lopen, het is 2 C meer dan het absolute record in Nederland en eerdere vergelijkbare situaties hebben uitgewezen dat de hete lucht bij ons dan snel onstabiel wordt (oa door de Noordzee) waardoor er meer bewolking komt dan deze modellen aangeven. En dan wordt het minder heet.
 

erka

Well-known member
En inmiddels ook in het zuiden v???l koeler. Nog wel warm, maar 25-30 C staat nu voor Brabant en Limburg op de kaarten voor vanaf woensdag. Die 35 C is helemaal weg. Misschien morgen of overmorgen nog wel.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het weer

Nog geen vliegschaamte?

Ik moet nog een weekendje Minsk boeken. Ik vrees dat dat toch weer het vliegtuig gaat worden. Sowieso heb ik met de vele stormen de laatste paar jaren ook genoeg hinder van dichtbij Schiphol wonen gehad, dus dan ook graag de lusten.

Sowieso vind ik het sneu voor al die werknemers die werkloos worden, doordat Rob Jetten niet meer gaat vliegen.
 

Atreides

Well-known member
Ik moet nog een weekendje Minsk boeken. Ik vrees dat dat toch weer het vliegtuig gaat worden. .

Dat is ook wel lastig met de auto of de trein.Al kan het nu visum vrij. Laat even weten hoe je ervaring is. Ga zeker die kant op.

Sowieso heb ik met de vele stormen de laatste paar jaren ook genoeg hinder van dichtbij Schiphol wonen gehad, dus dan ook graag de lusten.

Sowieso vind ik het sneu voor al die werknemers die werkloos worden, doordat Rob Jetten niet meer gaat vliegen

Het blijft bijzonder dat de autokosten voor 50% tot 75% belastingen zijn terwijl vliegen wat nog veel vervuilender is zoveel vrijstellingen kent.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat is ook wel lastig met de auto of de trein.Al kan het nu visum vrij. Laat even weten hoe je ervaring is. Ga zeker die kant op.

Het blijft bijzonder dat de autokosten voor 50% tot 75% belastingen zijn terwijl vliegen wat nog veel vervuilender is zoveel vrijstellingen kent.

Een van de oud-studiegenoten had Minsk al op de shortlist gezet toen het nog niet visum vrij was. Dat ging hem natuurlijk niet worden. Die hele visum shit doorlopen voor een weekendje weg.

Dat laatste is idd bijzonder.
 

Atreides

Well-known member
Een van de oud-studiegenoten had Minsk al op de shortlist gezet toen het nog niet visum vrij was. Dat ging hem natuurlijk niet worden. Die hele visum shit doorlopen voor een weekendje weg..

En de kosten. Ik sta niet te trappelen om 50 - 80 euro te betalen voor een Visum. Zeker niet voor een paar dagen weg. Maar wat het past echt afmaakt is dat Wit-Rusland geen heel fris regime heeft.

Oekra?ne was trouwens een prima ervaring. Ik kan je van harte een stedentrip naar Kiev of een rondreis aanbevelen.
 

Batigoal

Well-known member
Het blijft bijzonder dat de autokosten voor 50% tot 75% belastingen zijn terwijl vliegen wat nog veel vervuilender is zoveel vrijstellingen kent.

Hoezo is dat bijzonder? In principe zijn met name de grote bedrijven gebaat bij veel vliegverkeer, dus zullen de beperkingen op dat vlak met dit kabinet nooit groot worden.
 
Bovenaan