Het weer

erka

Well-known member
Behoorlijk stevig onweer nu en de afgelopen uren in delen van Nederland met windstoten tot 100 kmh.
 

Abubakari

Well-known member
Maar nu wel!

En ook alweer voorbij.

We hebben het overleefd.
D8PLzaMXUAcWcCn.jpg:large
 

JMD

Well-known member
Kolere, hier vannacht weer een stamp water gevallen zeg, het is wel alles of niets aan het worden.

#elnino

Dinsdagavond was het vooral kort en heel hevig, vannacht was het vooral lang en hevig. Het hagelde op een gegeven moment zelfs nog flink, dacht dat de hagelstenen door de ruit zouden komen, zo hard hagelde het.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik fietste vanmorgen over de grachten en daar lagen wat bomen in het water en een deel was al opgeruimd.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Gisteren darttoernooi gehad, was twaalf uur klaar. Begon het net te plenzen en te onweren. Maar ja, ik moest toch naar huis he, hahaha. Op de fiets. 'Zeiknat' was een understatement.
 

erka

Well-known member
Volgens mij komen in Gelderland de meeste Tornados voor in Nederland.

Klopt, alle 4 de zware tornados uit de laatste eeuw waren in de provincie Gelderland (Borculo, Neede, Veluwe en Tricht), alhoewel die laatste ook in Noord-Brabant huis hield.
Het is ook wel logisch want hoe verder landinwaarts en hoe warmer, hoe meer zware buien. Noord-Brabant ligt ook gunstig.
Limburg heeft ook veel zware buien gemiddeld maar heeft ook 'last' van de Ardennen.

De code oranje vandaag gaat overigens (i.t.t. die van 2x eerder deze week) gedeeltelijk de mist in.
 
Bovenaan