Het weer

JMD

Well-known member
JWaar zijn de kritische vragen voor degene die een 15 jarig meisje met Asperger op het schild zetten met teksten als "I don’t want you to be hopeful. I want you to panic. I want you to feel the fear I feel every day. And then I want you to act"?
Daar moet vooral een kritische vraag over aan de begeleidster van dat meisje, want die vrouw vliegt de hele wereld over en heeft een Harley... Nou niet echt goed voor het milieu, maar wel weer typisch 'Groen Links' gedrag. Anderen van alles verbieden, maar zelf wel je daaraan schuldig maken..
 

Batigoal

Well-known member
Wat mij vooral opvalt is dat als het 'te warm' is op een dag (zoals bv met Pasen) dat er dan direct moord en brand geschreeuwd wordt ('het is te warm door de klimaatverandering en we moeten snel iets doen') maar als het dan eens flink te koud is dat je daar dan niks over hoort, dan is het een eenmalige uitschieter.

Voeg daarbij dat het KNMI (heel dubieus) oude meetgegevens heeft aangepast (omdat er anders te veel hittegolven waren in een tijd dat er uberhaupt weinig auto's waren) en je hebt reden voor grote twijfel.

Het punt is alleen: we moeten idd niet twijfelen, het klimaat verandert. Maar klimaat (leerde ik vroeger al bij aardrijkskunde) wordt over een periode van 30 jaar gemeten, niet over ene periode van 1 dag. Dus als het KNMI (en bv Gerrit Hiemstra, die als meteoroloog ook een bijbaan heeft in een bedrijf dat 'oplossingen' biedt voor klimaatveranderingen, wat natuurlijk ook gewoon belangenverstrengeling is) nou eens ophoudt met elke te warme dag (of te droge dag, of te natte dag) direct te linken aan klimaatverandering, dan zijn we al een stuk verder.
En verder: de echte klimaatsceptici overtuig je om dit moment naw toch niet meer.

Die echte Hollandse handelsgeest van Gerrit Hiemstra valt juist te prijzen! Self made millionaire, wat wil je nog meer?
 

erka

Well-known member
Voeg daarbij dat het KNMI (heel dubieus) oude meetgegevens heeft aangepast (omdat er anders te veel hittegolven waren in een tijd dat er uberhaupt weinig auto's waren) en je hebt reden voor grote twijfel.

Over de homogenisatie door het KNMI is inderdaad veel discussie in het weerwereldje.

https://www.destaatvanhet-klimaat.n...egolven-ten-onrechte-geschrapt-door-het-knmi/

Maar het KNMI geeft ook antwoord:

https://www.knmi.nl/over-het-knmi/nieuws/homogenisatie-zorgt-voor-betrouwbare-temperatuurreeksen
 

Hankie

Well-known member
Ben ook blij dat we per 2030 Amsterdam niet meer in kunnen met de auto. Kunnen ze het niet wat versnellen? Ben ik ook benieuwd hoe de bevoorrading van de winkels en horeca zal gaan en het bezorgen van pakketten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ben ook blij dat we per 2030 Amsterdam niet meer in kunnen met de auto. Kunnen ze het niet wat versnellen? Ben ik ook benieuwd hoe de bevoorrading van de winkels en horeca zal gaan en het bezorgen van pakketten.

Wel mooi dat je op een van de duurste plekken sociale huur hebt, omdat iedereen in Amsterdam moet kunnen wonen en dat je ze straks hun auto onder hun vandaan trekt. Enorme inkomenspolitiek kun je tenslotte ook weer niet uitoefenen in Amsterdam dat je ze een auto onder de kont kunt schuiven. Verder ambitieus om de infrastructuur voor die tijd rond te krijgen. Een project van zes maanden loopt hier al met drie jaar uit.
 

Hankie

Well-known member
Wel mooi dat je op een van de duurste plekken sociale huur hebt, omdat iedereen in Amsterdam moet kunnen wonen en dat je ze straks hun auto onder hun vandaan trekt. Enorme inkomenspolitiek kun je tenslotte ook weer niet uitoefenen in Amsterdam dat je ze een auto onder de kont kunt schuiven. Verder ambitieus om de infrastructuur voor die tijd rond te krijgen. Een project van zes maanden loopt hier al met drie jaar uit.

Wat denk je van de oplaadinfrastructuur voor al die elektrische auto's? Hoe willen ze dat gaan doen? Dan zullen ze al moeten gaan graven lijkt mij.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het weer

Wat denk je van de oplaadinfrastructuur voor al die elektrische auto's? Hoe willen ze dat gaan doen? Dan zullen ze al moeten gaan graven lijkt mij.

Precies dat bedoel ik met de infrastructuur. Je hebt te maken met een enorme oude stad. Als je in het relatief jonge Oud-Zuid van rond de honder jaar al op een project van zes maanden drie jaar vertraging oploopt, hoe ga je in godesnaam dat in de kringen van tweehonderd, driehonderd en vierhonderd jaar doen? De plannen moeten nog gemaakt worden, de financiering moet nog worden geregeld en dan ga ze in een jaartje of tien dat allemaal fixen...
 

Hankie

Well-known member
Precies dat bedoel ik met de infrastructuur. Je hebt te maken met een enorme oude stad. Als je in het relatief jonge Oud-Zuid van rond de honder jaar al op een project van zes maanden drie jaar vertraging oploopt, hoe ga je in godesnaam dat in de kringen van tweehonderd, driehonderd en vierhonderd jaar doen? De plannen moeten nog gemaakt worden, de financiering moet nog worden geregeld en dan ga ze in een jaartje of tien dat allemaal fixen...

Groen Links kan alles heel snel realiseren hoor. Amsterdam ook even omringen met enkel windmolens want de stroom is natuurlijk 100% groen.
 

zwammy

Well-known member
Mogen ze wel wat kerncentrales bijbouwen voor al die accu's

Maar ik vind het wel weer een prima idee van Amsterdam :duim:
 

erka

Well-known member
t/m zaterdag rond de 17-20 C, maar dan zondag wellicht 30 C in delen van het land en dan maandag weer 15 C...
 
Bovenaan