Het weer

Wigboldus

Well-known member
Het blijft dus warm de komende weken, en vooral droog. Wel bijzonder hoor. Ik weet niet of ik dit al eens eerder bewust heb meegemaakt.
 

JMD

Well-known member
Ik vind het een heerlijke zomer tot nu toe. Dit is het weer waar ik van houd. Niet te warm (ik woon op 10 km van de kust) en lekker veel zon. Van mij mag het de hele zomer zo blijven, al zou ik een regendag 'voor de plantjes' (zou mijn oma dan gezegd hebben) ook niet erg vinden.

Ga over 1,5 week naar Canada, daar was het vorige week tegen de 40... Laten we hopen dat het daar ook niet te warm wordt.
 

Janssen

Well-known member
Ik lees in de krant een aantal experts die melden dat eind volgende week de 40 graden gehaald wordt?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Een van de 50 weermodellen. Vijftig procent kans dat het gaat gebeuren.
 

erka

Well-known member
Die 40 is pure baitclick. Is maar een van de 50 scenario's, dus maximaal 2% kans dat deze uitkomt. En waarschijnlijk minder, omdat deze variant vooraf wordt verstoord met andere data. Weerbureaus verwijten de media nu sensatiezucht, maar feitelijk zijn Weeronline en Weerplaza zelf de veroorzaker.

Overigens is een hittegolf wel haalbaar. Wat zeg ik, daar zitten we feitelijk in het zuiden al middenin (alleen de statistieken tellen nog niet).

De droogte wordt pas echt spectaculair: ook de komende weken geen neerslag.
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Volgende week overal hittegolf. Eind van de week op veel plekken 35+ mogelijk. Ver vooruit goed te verwachten omdat het patroon muurvast ligt.
 

erka

Well-known member
Haal de schaatsen maar uit het vet

5b4fa13d7beed.png


:cab:
 
Bovenaan