Het weer

Max

Administrator
Forumleiding
Was hier ook geen 26 graden. Wel wat benauwd. Was gelukkig toch al niet van plan om vanavond heel hard te gaan lopen.
 

Janssen

Well-known member
Mijn telefoon zei 28 graden dus dat geloven we dan maar. Hier is het sowieso altijd 6 graden warmer dan de rest van Nederland vanwege DSM. Het wordt hier ook nooit donker.
 

erka

Well-known member
Laatst hadden we het erover hoe ver vooruit je kan kijken met het weer.

De situatie is nu zo dat je met grote zekerheid 14 dagen vooruit kunt kijken. De komende twee weken wordt het elke dag 25 C in het midden en westen en 27-28 in het zuiden en oosten van Nederland. Noordoosten ook 25 C meestal, kan een enkel dagje rond de 20 C tussenzitten. Alleen voor het NW (Wadden, NW-Friesland, kop van Noord-Holland) is het wat onzeker.

En het blijft droog. Ik verwacht nog wel problemen tzt met de droogte dit jaar.
 
Laatst bewerkt:

Miramar

Well-known member
Prachtige lucht.
eb9dc1e88d3c2d6602a32cd61a0905cf.jpg


Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
 

Janssen

Well-known member
Gevoelsmatig is het nu al 3 maanden lang 25 graden?

Ik had de zomer van 2006 in mijn hoofd als laatste echt goede zomer maar deze gaat er wel overheen inmiddels. En dan moet augustus nog komen.
 

erka

Well-known member
Klopt, niet zo extreem qua 30 C (Maastricht nog geen enkele 30+ dit jaar bv.), maar wel wekenlang 25-30 C in het zuiden en oosten. Noorden en westen niet extreem warm trouwens. En vooral droog, erg droog.

Komende weken verandert er niks in het zuidoosten. Ook het noorden en westen gaan meedoen omdat de wind vaker O wordt (zoals vandaag al).

5b4b081d46377.png
 

erka

Well-known member
Als we trouwens even de gemiddelde temperatuur tot nu toe pakken dan doen 1976, 2003 en 2010 het nog beter dan deze zomer. Maar in 1947 en 2006 moest de grote hitte nog komen. Verder was 2017 tot nu toe bijna net zo warm als dit jaar :)
 

Janssen

Well-known member
In 2010 kwam dat door een aantal uitschieters toch? Kan me wat festivaldagen herinneren waar het richting 38 graden ging toen.
 

erka

Well-known member
In 2010 kwam dat door een aantal uitschieters toch? Kan me wat festivaldagen herinneren waar het richting 38 graden ging toen.

Ja, en dit jaar heeft nog geen uitschieters gehad. Ook De Bilt nog 0 (nul) 30-ers. Terwijl die andere hete zomers 10-15 haalden.
 
Bovenaan