Het weer

JMD

Well-known member
Het is momenteel bloedheet in Japan, over de 40 graden. Vandaag over precies 2 jaar beginnen de Zomerspelen in Tokio. Hopen dat het dan minder warm wordt...
 

erka

Well-known member
Het is momenteel bloedheet in Japan, over de 40 graden. Vandaag over precies 2 jaar beginnen de Zomerspelen in Tokio. Hopen dat het dan minder warm wordt...

Tokyo heeft subtropisch climaat, dus dan kun je dit soort temperaturen wel verwachten in augustus. Veel mensen denken dat Japan zelfde klimaat heeft als West-Europa, maar Tokyo is gemiddeld zo'n 8 C warmer in de zomer en er valt 2x zoveel regen per jaar als bij ons.

Word gek van die hitte

Nou, sterkte dan maar. Duurt nog wel even.
 

JMD

Well-known member
Tokyo heeft subtropisch climaat, dus dan kun je dit soort temperaturen wel verwachten in augustus. Veel mensen denken dat Japan zelfde klimaat heeft als West-Europa, maar Tokyo is gemiddeld zo'n 8 C warmer in de zomer en er valt 2x zoveel regen per jaar als bij ons.
Subtropisch klimaat vanwege de lage breedte neem ik aan? Want je zou er eerder een zeeklimaat verwachten.
 

erka

Well-known member
Subtropisch klimaat vanwege de lage breedte neem ik aan? Want je zou er eerder een zeeklimaat verwachten.

Tokyo ligt op de breedte van Noord-Afrika ongeveer. Verder is een ?cht zeeklimaat (zoals bij ons) alleen rond Seattle/Vancouver en in Nieuw-Zeeland te vinden. Er zijn natuurlijk allerlei overgangsgebieden, waarvan Japan er ook wel een is.
 

ElSimao

Active member
Het is momenteel bloedheet in Japan, over de 40 graden. Vandaag over precies 2 jaar beginnen de Zomerspelen in Tokio. Hopen dat het dan minder warm wordt...

Ik ga er binnen een maand heen, hopelijk is het dan allemaal wat minder.
 

JMD

Well-known member
Ik ga er binnen een maand heen, hopelijk is het dan allemaal wat minder.

Kan me voorstellen. Ik ga overmorgen naar Canada, daar was het vorige maand ook 40 graden (in het deel waar ik naar toe ga). Had toen precies dezelfde hoop, en dat lijkt goed te komen, het is er nu rond de 27 graden... Hoop hetzelfde voor jou.
 

ElSimao

Active member
Kan me voorstellen. Ik ga overmorgen naar Canada, daar was het vorige maand ook 40 graden (in het deel waar ik naar toe ga). Had toen precies dezelfde hoop, en dat lijkt goed te komen, het is er nu rond de 27 graden... Hoop hetzelfde voor jou.

Dankje en veel plezier :)
 

Mario

Well-known member
Het is momenteel bloedheet in Japan, over de 40 graden. Vandaag over precies 2 jaar beginnen de Zomerspelen in Tokio. Hopen dat het dan minder warm wordt...

Wellicht moet het IOC eens gaan praten met de FIFA. Die hebben een prima oplossing voor dit soort problemen. Gewoon de spelen verplaatsen naar de winter :duim:
 

De Wolf

Well-known member
Rondom Phoenix komt de temperatuur 's-nachts amper beneden de 40 graden. Overdag is het een graad of 45. Op dit moment is het zo rond middernacht en nog steeds 42 graden.
 

erka

Well-known member
Rondom Phoenix komt de temperatuur 's-nachts amper beneden de 40 graden. Overdag is het een graad of 45. Op dit moment is het zo rond middernacht en nog steeds 42 graden.

Minima in Phoenix in deze tijd zijn 30 C, geen 40 C.

Phoenix is eigenlijk een blunder, gebouwd in een gebied waar geen mensen kunnen wonen.
 

JMD

Well-known member
Er leek volgens de buienradar zowaar een bui deze kant op te komen, maar die verschrompelt ten zuiden van ons... Wel helemaal bewolkt hier.
 

De Wolf

Well-known member
Minima in Phoenix in deze tijd zijn 30 C, geen 40 C.

Phoenix is eigenlijk een blunder, gebouwd in een gebied waar geen mensen kunnen wonen.

Dat zal normaal zijn maar het is daar op dit moment nacht en de temperatuur is nog steeds niet onder de 40 graden. Eind van de nacht wordt een minimum van 37 graden verwacht.
 

erka

Well-known member
Ook Dallas en Las Vegas hebben nu dagelijks 40C+ temperaturen trouwens. In april/mei zijn India en Pakistan de warmste plekken op aarde met soms 50 C of meer, voordat de moesson komt. Die is nu bezig daar dus in India is het nu ook zo'n 30-35 C. Dan verschuift de warmste plek naar het Midden-Oosten (vooral rond de Perzische golf) en naar Noord-Afrika.

Deze week is Algerije het warmst ter wereld, met veel stations zo rond 48-49 C.
 
Bovenaan